Wedstrijd met Oreo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Wedstrijd met Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 18:01

Gisteren heb ik weer een wedstrijd gehad met Oreo.
Ik heb weer een B-proef gereden.
Het ging voor mijn gevoel heel goed, ik was ook voor de eerste keer helemaal niet zenuwachtig.
Maar helaas vielen de punten een beetje tegen (172). Maar ik heb gelukkig wel heel veel tips meegekregen voor de volgende keer.
Mijn doelen voor deze keer waren om hem actief te houden en hem niet scheef te laten lopen.
Het eerste is niet helemaal gelukt, maar het tweede wel en daar ben ik helemaal blij mee!
Ik kwam er achter dat ik zo veel foto's had, dat ik bijna de hele proef heb :')
Dus hier wat foto's en een filmpje.
Mijn puntjes voor de volgende keer zijn om hem actief te houden, wat minder te klapperen met mijn benen en mijn armen aan mijn lichaam te houden.

Binnenkomen in arbeidsdraf

Afbeelding

Draf verruimen.

Afbeelding

Stap verruimen.

Afbeelding

Overgang arbeidsdraf.

Afbeelding

Grote volte.

Afbeelding

Arbeidsgalop rechts aanspringen.

Afbeelding

Van hand veranderen.

Afbeelding

Grote volte.
Afbeelding

Grote volte en halsstrekken.

Afbeelding

Afwenden

Afbeelding

Nogmaals afwenden.

Afbeelding

Draf verruimen.

Afbeelding

Afwenden, daarna arbeidsstap.

Afbeelding

Groeten.

Afbeelding

Mijn protocol.

Afbeelding

En nog een filmpje van bijna de hele proef.
https://youtu.be/Wg6LcIIQPPQ

Bedankt voor het kijken!

ittheclown

Re: Wedstrijd met Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:14

Ik ben geen jurylid etc maar waar je zeker heel wat extra puntjes zou kunnen pakken is op het goede been lichtrijden en wat meer de hoeken door. En ik vind het spoorgebruik helaas erg storend maar neem aan dat dit een manege paard is en je mischien daar geen inspraak in hebt of je met sporen moet rijden of niet ?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:13

Zoals hierboven ook al gezegd is, probeer inderdaad sowieso op het goede been licht te rijden. Ook vind ik hem erg onactief lopen. Probeer om niet meer om de pas aan te sporen. Je spoort hem nu wel aan, maar je krijgt geen reactie. Dus dan heeft het aansporen eigenlijk ook geen zin. Hij moet actief op je been reageren (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan). Verder vind ik het rijden er wel vriendelijk uit zien, maar het spoorgebruik is inderdaad jammer :)

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:29

Jammer dat je geen punt had, verder ga ik mee in het commentaar van hierboven. De 2 na laatste foto vind ik qua ontspanning wel een fijn beeld geven. Probeer rustig door te oefenen en dan komen de punten vanzelf

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 08:33

ittheclown, ja daar oefen ik zeker mee. Het is mijn eigen paard, en ik rij meestal met spoortjes. Ik moet er inderdaad nog erg mee oefenen, maar daar ben ik in de les ook mee bezig. Ik heb eerst een tijd met sporen gereden, en daarna weer een tijd zonder. Met de wedstrijd wilde ik het liefste met, omdat hij veel moeilijker doorloopt zonder. Het is ook zo wat om in de proef je paard een paar flinke tikken te verkopen :') Maar ik werk nu ook heel veel aan mijn houding, om mijn spoorgebruik te verbeteren. Ik wil hem ook echt niet openprikken en daar probeer ik ook heel veel op te letten. Maar bij een wedstrijd moet ik altijd zo veel dingen tegelijk doen, dat ik dat soms vergeet.
nienke, het was mij helemaal niet opgevallen dat ik op het verkeerde been reed :') Het staat zelfs niet op mijn protocol. Maar ik probeer dat altijd wel te doen. Voor de volgende keer zal ik er ook zeker op letten. Als ik zelf rij gaat het actief rijden al wel iets beter, maar het was ook echt heel erg warm (28 graden) dus dat hielp ook niet echt mee. We zijn er ook echt heel erg mee bezig.
Bedankt Kalender7!