Andorra wordt een YouTube ster!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ArandaVD

Andorra wordt een YouTube ster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 10:43

Hoiii allemaal !

In een maand tijd zijn Andorra en ik van 150 abonnees naar 600 abonnees gegaan!! echt geweldig!

zo leuk om in de reacties altijd te lezen hoe leuk en mooi iedereen Andorra vind!

Daarom dit filmpje!

Laatst bijgewerkt door Agossie op 10-07-16 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typefout in titel aangepast.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:19

:wow: Ik word hier stil van....zo mooi ! <3
Heel erg knap van jullie ! Never give up ...

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:21

Erg leuk filmpje! Mooi gemaakt! Maar ik moet wel zeggen dat ik het rijden op de hackamore er niet altijd even vriendelijk uit vind zien..
Laatst bijgewerkt door Ann_moi op 10-07-16 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:23

Mooi gemaakt filmpje. Gefeliciteerd!

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 12:38

Pandora2 schreef:

dankjewell!!!

Ann_moi schreef:
Erg leuk filmpje! Mooi gemaakt! Maar ik moet wel zeggen dat ik het rijden op de hackamore er niet altijd even vriendelijk uit vind zien..

ja die heb ik er extra tussen gezet ;) dat zijn de beelden van hoe t was. maar dankjewel!!

Babootje schreef:

dankjewel!!
Laatst bijgewerkt door Agossie op 10-07-16 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

_KiMbErLeY_

Re: Andorra wordt een YouTube ster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:26

Mooi filmpje... normaal haak ik af na een paar seconde... maar vind het bij dit filmpje mooi om de progressie te zien! Petje af!!

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 12:26

_KiMbErLeY_ schreef:
Mooi filmpje... normaal haak ik af na een paar seconde... maar vind het bij dit filmpje mooi om de progressie te zien! Petje af!!

heel erg bedankt!!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:59

ArandaVD schreef:
Pandora2 schreef:

dankjewell!!!

Ann_moi schreef:

ja die heb ik er extra tussen gezet ;) dat zijn de beelden van hoe t was. maar dankjewel!!

Babootje schreef:

Aah vandaar! Dat had ik niet helemaal door, sorry! Knap gedaan dan :D Bij beiden een mooie vooruitgang :)

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 15:24

dankje!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:39

Mooi filmpje! Bijzonder muziek ook.
Wel snap ik wat hierboven gezegd wordt over het hackamore gebruik. In je antwoord schrijf je die filmpjes waren om te laten zien hoe het vroeger verkeerd ging, maar ook in de allerlaatste filmpjes waarin het rijden goed (?) gaat zie je horizontaal getrokken hackamore scharen. De hackamore teugels horen echter zo los te hangen dat de scharen in rust bijna verticaal hangen. Dat doet voor mij wel afbreuk aan het filmpje aangezien je (door het verkeerde gebruik in het begin) verwacht dat dat aan het einde ook beter gaat.

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 16:10

xyzutu2 schreef:
Mooi filmpje! Bijzonder muziek ook.
Wel snap ik wat hierboven gezegd wordt over het hackamore gebruik. In je antwoord schrijf je die filmpjes waren om te laten zien hoe het vroeger verkeerd ging, maar ook in de allerlaatste filmpjes waarin het rijden goed (?) gaat zie je horizontaal getrokken hackamore scharen. De hackamore teugels horen echter zo los te hangen dat de scharen in rust bijna verticaal hangen. Dat doet voor mij wel afbreuk aan het filmpje aangezien je (door het verkeerde gebruik in het begin) verwacht dat dat aan het einde ook beter gaat.

ik snap je reactie ;) ik heb heel veel problemen gehad met dat Andorra onder me uit liep. Ik heb daar les in gehad, en ik had dan gauw de neiging om haar in te houden. Wat natuurlijk juist tegen werkte.. Ik heb mezelf nu zo verbeterd dat ik bijna de hele tijd de teugels los heb, maar als ik dan een beetje merk dat ze weer onder me uit wilt lopen dan krijg ik weer die neiging om in te houden.. Een sterk puntje waar ik zelf aan moet werken maar geen zorgen ik trek niet aan mijn hackamore, enkel het inhouden wat de hack al gauw meer verticaal doet leggen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:19

Zodra een hack meer horizontaal komt te hangen kan dat alleen doordat de stangen de kinriem en de neusriem naar elkaar toe trekken. Ookal voel je als ruiter door de hefboomwerking weinig weerstand, de paardenneus wordt al wel tussen die twee riemen 'gekraakt'.
Als je van jezelf weet dat je te snel contact zoekt met de hack zou je ook een sidepullteugel aan de neusriem vast kunnen maken. Daar kun je namelijk wel veilig contact mee houden. Ik kan in het filmpje niet goed zien of er ruimte is om een sidepullteugel aan de hack vast te maken, maar als dat niet kan dan kun je ook een ringetje toevoegen aan de hack waar die aan de kind/neusriem vast zit, dan heb je een veilige manier om meer contact te vragen zonder dat je meteen het kraakmechanisme aanzet. :)

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 16:22

xyzutu2 schreef:
Zodra een hack meer horizontaal komt te hangen kan dat alleen doordat de stangen de kinriem en de neusriem naar elkaar toe trekken. Ookal voel je als ruiter door de hefboomwerking weinig weerstand, de paardenneus wordt al wel tussen die twee riemen 'gekraakt'.
Als je van jezelf weet dat je te snel contact zoekt met de hack zou je ook een sidepullteugel aan de neusriem vast kunnen maken. Daar kun je namelijk wel veilig contact mee houden. Ik kan in het filmpje niet goed zien of er ruimte is om een sidepullteugel aan de hack vast te maken, maar als dat niet kan dan kun je ook een ringetje toevoegen aan de hack waar die aan de kind/neusriem vast zit, dan heb je een veilige manier om meer contact te vragen zonder dat je meteen het kraakmechanisme aanzet. :)

Ik ga nu goed met mijn hackamore om ;) ik zet geen enorme druk op de neus van mijn paard, anders had zij het uit haar nogal gevoeligheid heel erg laten merken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:33

Dat is mooi, want door de lengte van een hackamore schaar zal zelfs de kleinste druk jij in je handen voelt 5x zo hard gevoeld worden door je paard. Dat is nou eenmaal de hefboommechanica en die stoort zich niet aan ruitergevoel. :)

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 08:51

xyzutu2 schreef:
Dat is mooi, want door de lengte van een hackamore schaar zal zelfs de kleinste druk jij in je handen voelt 5x zo hard gevoeld worden door je paard. Dat is nou eenmaal de hefboommechanica en die stoort zich niet aan ruitergevoel. :)

klopt haha! ;)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:00

Ik vind op de beelden waar je paard zo netjes loopt, de scharen van de hackamore nog steeds vrij horizontaal staan hoor.. Desalniettemin super leuk dat je er zoveel volgers bij hebt! Dat word natuurlijk fanatiek filmen nu he! :D

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 09:08

kwii schreef:
Ik vind op de beelden waar je paard zo netjes loopt, de scharen van de hackamore nog steeds vrij horizontaal staan hoor.. Desalniettemin super leuk dat je er zoveel volgers bij hebt! Dat word natuurlijk fanatiek filmen nu he! :D

dankjewel!! jaa ik probeer idd veel te filmen hahah :p