Na een lange tijd, mijn lieve draver ITP!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ELUNA

Na een lange tijd, mijn lieve draver ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 09:09

Afbeelding

Hallo allemaal!
Het is heel lang geleden dat ik nog iets op bokt heb geplaatst!

Sommige kennen ons al, sommige niet! Ik heb al bijna 4 jaar een lieve draversmerrie van nu al 8 jaar oud! We staan nu al 3 jaar op ons eigen plekje en het laatste jaar en half bloeit ze helemaal open! We houden ons voornamelijk bezig met lange wandelingen te maken, grondwerk, vrijheidsdressuur, longeren, horse agility, ...

Grondwerk, het loscirkelen in galop!
Afbeelding

Het laatste nieuwe trucje in ons vrijheidsdressuur, namelijk het schootliggen!
Afbeelding

Het doodliggen kan ze ook!
Afbeelding

We oefenen veel op het op neckrope rijden, in de weide!
Afbeelding

Afbeelding

Maar we zijn overtlaatst na lange tijd ook nog eens op neckrope buiten geweest! We zijn maar 200 m van de weide geweest en er liep iemand naast of voor me :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onder het zadel ziet het er zo uit (foto van April)
Afbeelding

Enkele foto's van op de weide
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste, mijn kleine held!
Afbeelding

Gelieve geen commentaar op het dragen van een cap.. Is volledig eigen keuze! Ook longeren we intensief om het grasbuikje onder controle te houden!

Een reactie zou fijn zijn!

Licor

Re: Na een lange tijd, mijn lieve draver ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:13

Leuke draver heb je!
Mooi om die band tussen jullie te zien

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 09:16

horsies5 schreef:
Leuke draver heb je!
Mooi om die band tussen jullie te zien

Dankjewel! Onze band is sinds dat jaar en half dat ze haar suuuper in haar vel voelt echt verbeterd!

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:15

Super om dat zo te zien, word ik heel blij van. Dravers zijn zo leuk :j

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:29

Leuk!!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:36

Ziet er fijn uit < 3

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 18:46

Dankjewel allemaal! Ja, snap totaal niet dat mensen zo slecht praten over dravers.. Ze is echt geweldig!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:49

Super leuk! Wat een mooie band hebben jullie met elkaar :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 03:17

Leuke foto's! En erg mooie merrie heb je daar!

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 08:27

Dankjewel!

Zo zag ze er 3 jaar geleden uit, toen ze juist op ons eigen plekje stond.. Ben enorm blij dat ze zich nu zo goed in haar vel voelt!
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:35

Wat een mooie merrie

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:45

Wat een leuke merrie heb je!
Het plezier en vertrouwen in elkaar straalt ervan af :)

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 08:47

Dankjewel!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:13

Zo he die is veranderd! :wow:

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:54

Zo, wat een verschil! Leuke merrie!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:21

Nou daar mocht wel wat spek en spieren bij, das gelukt! :D
Mooie merrie en heel erg leuk wat jullie samen doen, het ziet er heel vertrouwd uit. :+:

KvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:23

Leuke foto's en een mooi paard heb je! De band tussen jullie is goed te zien op de foto's, erg leuk!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:45

Wauw wat mooi! Ik hoop dat ik zo ver als jullie mag komen, met mijn nieuwe ex racepaard. Vanmorgen onze eerste vd oefening gedaan: achteruit bij hand&druk op neus (ivm persoonlijke ruimte). Hij gooide steeds zijn hoofd op, uiteindelijk hapte hij mij bijna, en liep naar voren en dan langs mij tot hij achter me stond :+ aan het einde is het goedgegaan omdat ik druk op neus anders toepaste (druk naar beneden op touw van het halster) en naast hem ging staan: 1 klein stapje achteruit dus uitgebreid beloond en afgerond :D

Ja, meneer is brutaal :o maar heb zin in ons avontuur en kijk op naar de band die jullie twee hebben! Knap hoor!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:47

Wat mooi om te zien! Ook ik hoop ooit zo'n band te krijgen met mijn draver, je ziet het gewoon van de foto's stralen!

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 11:19

woepsie90 schreef:
Wauw wat mooi! Ik hoop dat ik zo ver als jullie mag komen, met mijn nieuwe ex racepaard. Vanmorgen onze eerste vd oefening gedaan: achteruit bij hand&druk op neus (ivm persoonlijke ruimte). Hij gooide steeds zijn hoofd op, uiteindelijk hapte hij mij bijna, en liep naar voren en dan langs mij tot hij achter me stond :+ aan het einde is het goedgegaan omdat ik druk op neus anders toepaste (druk naar beneden op touw van het halster) en naast hem ging staan: 1 klein stapje achteruit dus uitgebreid beloond en afgerond :D

Ja, meneer is brutaal :o maar heb zin in ons avontuur en kijk op naar de band die jullie twee hebben! Knap hoor!

Mss doet ie zo omdat hij druk op de neus niet fijn vind? Ken hier ook zo eentje hoor! Ik heb haar achteruit aangeleerd door eerst druk te geven op haar borst ipv de neus.. Nu kan ze het op een simpel handgebaar! Lukt jullie ook wel hoor, vooral kleine stapjes nemen en zeeeeer goed en enthousiast belonen!

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 11:20

Dankjewel allemaal! Ik ben vooral blij met die rugspieren, want amai in het begin dat ik zonder zadel reed.. Echt niet aangenaam! Nu wel :D

Ik vind het echt fijn dat jullie onze band zien op onze foto's!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:31

Citaat:
Mss doet ie zo omdat hij druk op de neus niet fijn vind? Ken hier ook zo eentje hoor! Ik heb haar achteruit aangeleerd door eerst druk te geven op haar borst ipv de neus.. Nu kan ze het op een simpel handgebaar! Lukt jullie ook wel hoor, vooral kleine stapjes nemen en zeeeeer goed en enthousiast belonen!

Dat belonen zit er wel in :D En inderdaad hij leek het niet leuk te vinden maar het leek ook een beetje baldadigheid. Vlak daarvoor deed ik het namelijk ook in de stal, hand op neus, en toen ging het feiloos, zelfs met zijn hoofd netjes laag. Hij was buiten in de ton beetje afgeleid denk ik, druk met zijn omgeving en de vliegjes. En voor hem staan vond hij ook niet prettig, hij ging steeds zijwaarts weg als ik voor hem stond. Ik gebruik het woordje 'back' trouwens, zodat hij dat hopelijk in de toekomst alleen op stem kan :-).

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 11:45

woepsie90 schreef:
Citaat:

Dat belonen zit er wel in :D En inderdaad hij leek het niet leuk te vinden maar het leek ook een beetje baldadigheid. Vlak daarvoor deed ik het namelijk ook in de stal, hand op neus, en toen ging het feiloos, zelfs met zijn hoofd netjes laag. Hij was buiten in de ton beetje afgeleid denk ik, druk met zijn omgeving en de vliegjes. En voor hem staan vond hij ook niet prettig, hij ging steeds zijwaarts weg als ik voor hem stond. Ik gebruik het woordje 'back' trouwens, zodat hij dat hopelijk in de toekomst alleen op stem kan :-).

Ken dat met die van mij! Ene dag kan ze iets suuuuper goed, doodbraaf.. Andere dag doet ze alsof ze het niet meer kan :p ik ben over 2 dagen geleden nog maar gevallen als gevolg van de dazen dus daar kunnen ze idd lastig van doen! Het zal zeker lukken alleen op stem, ik doe het alleen met een handgebaar :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:49

Wat ziet je draver er mooi en goed bespierd uit :D Heel leuk overzichtje!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:00

Wat een leuke foto´s om te zien!
Die van voren op het pad vind ik prachtig.
Ze is erg mooi geworden.

Ik ben dol op merries en ook veel gehad, maar op het moment vier heren staan, waarvan 1 een Franse draver en een ander een Engels Volbloed, dus twee race meneren zeg maar.
Ik heb een zwak voor dravers, dat is in mijn tienerjaren onwikkeld, maar toch nooit een gehad.

Ik wil toch even in het algemeen iets zeggen over rijfoto´s zonder cap.
Ik vind dat we op een forum een voorbeeld functie hebben. Nieuwe ruiters moeten het normaal vinden om hoofdbescherming te dragen en zich geen uitzondering voelen.
Het is niet zo moeilijk om op foto´s een cap te dragen, ook al doe je het in privé omstandigheden niet. En wie weet red je er een leven mee.

Hoe groot is ze eigenlijk?