Half arabier Passant voor het eerst op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veertje99

Half arabier Passant voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 17:13

Afbeelding

Hoi allemaal,

Op 5 juli heb ik een fotoshoot gehad samen met Yris en haar pony Passant. (heb toestemming om foto's te plaatsen) Dit keer zijn we bezig geweest met black photo's en al zeg ik het zelf, ik vind ze goed gelukt.

Eerst even wat over Passant en Yris;
Passant is geboren op 9 mei 1998. Zijn vader is een KWPN en moeder een Arabier. Yris kent Passant vanaf 2008, rijd hem sinds 2009 en heeft hem in 2012 overgekocht. Passant houdt enorm veel van snoepjes, vrijheidsdressuur vind hij ook enorm leuk en lekker buitenritten maken vind hij ook heerlijk.

We hebben verschillende foto's gemaakt. Yris had een nieuw hoofdstel gekocht wat natuurlijk gepast en geshowd kon worden tijdens die middag. Daarna ook nog wat andere portret foto's gemaakt.
Genoeg gekletst hier de foto's van Passant.

[1] We begonnen met gewone portret foto's
Afbeelding

[2]

Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5]
Afbeelding

[6]

Afbeelding

[7] Daarna hoofdstel afgedaan en wat andere foto's gemaakt
Afbeelding

[8]
Afbeelding

[9]
Afbeelding

[10]
Afbeelding

[11] Dikke kus van Passant en tot de volgende keer!
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

_Gummybear

Re: Half arabier Passant voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:17

Super leuke fotos en knappe pony :)
1 tipje als dat mag, ik zie op sommige fotos nog wat van de achtergrond, zou ze dus nog iets bewerken zodat het helemaal zwart is

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 17:18

_Gummybear schreef:
1 tipje als dat mag, ik zie op sommige fotos nog wat van de achtergrond, zou ze dus nog iets bewerken zodat het helemaal zwart is

Dankjewel!
Dan zie jij meer dan dat ik zie op mijn laptop. Bij mij is alles zwart :/

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:20

veertje99 schreef:
_Gummybear schreef:

Dankjewel!
Dan zie jij meer dan dat ik zie op mijn laptop. Bij mij is alles zwart :/

Jaa, erg irritant, heel vaak scheelt t kleurverschil ook enorm tussen laptops en telefoons enz.. Ik ken t haha

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 17:21

_Gummybear schreef:
Jaa, erg irritant, heel vaak scheelt t kleurverschil ook enorm tussen laptops en telefoons enz.. Ik ken t haha

Haha kun je zeggen welke foto's het zijn? Ik zie het zelf dus echt niet

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:30

Eerste foto zonder nummer : twee delen van een vierkantje onderaan de foto , naast t koppie
1: Streep achter t oor langs en het is om t paard heen een stukje lichter dan derest, dus lijkt hier een soort waasje erom
3: Weer een klein beetje lichter om het paard heen, en rechts boven een stukje lichtere streep
6: Heel veel vlekjes en stukjes die lichter zijn tussen de teugels en erom. En om t hoofd ook weer wat lichter
8: aan de bovenkant die ik de onderkant van t dak van de stal geloof ik , zie ik best duidelijk op mijn laptop
10: zie ik twee blauwe vlekjes/streepjes tegen de voorkant van t hoofd, en enorm veel lichtere stukken bij de benen (echt tegen t randje van de benen)
11: iets boven ze hoofd een stukje

Misschien staat mijn laptop wel erg licht ingesteld hoor dat ik t als enige zie :P

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:31

Wat een schattig paard! <3 Maar hee.. Wat een enorme tong! :')

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 17:35

_Gummybear schreef:
Eerste foto zonder nummer : twee delen van een vierkantje onderaan de foto , naast t koppie
1: Streep achter t oor langs en het is om t paard heen een stukje lichter dan derest, dus lijkt hier een soort waasje erom
3: Weer een klein beetje lichter om het paard heen, en rechts boven een stukje lichtere streep
6: Heel veel vlekjes en stukjes die lichter zijn tussen de teugels en erom. En om t hoofd ook weer wat lichter
8: aan de bovenkant die ik de onderkant van t dak van de stal geloof ik , zie ik best duidelijk op mijn laptop
10: zie ik twee blauwe vlekjes/streepjes tegen de voorkant van t hoofd, en enorm veel lichtere stukken bij de benen (echt tegen t randje van de benen)

Misschien staat mijn laptop wel erg licht ingesteld hoor dat ik t als enige zie :P

Ik heb het ook via mijn mobiel bekeken en die staat ook altijd heel erg fel qua licht en ik zie daar dus ook echt helemaal niks op.

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:40

veertje99 schreef:
_Gummybear schreef:

Ik heb het ook via mijn mobiel bekeken en die staat ook altijd heel erg fel qua licht en ik zie daar dus ook echt helemaal niks op.

Oh, appart :P Misschien staat mn contrast dan hoger ofzo? want ik zie t toch wel echt . Maar dan kan je t zo laten toch?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 17:42

_Gummybear schreef:
Oh, appart :P Misschien staat mn contrast dan hoger ofzo? want ik zie t toch wel echt . Maar dan kan je t zo laten toch?

Zou kunnen haha :p Ja daarom ^^

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:53

Mooie foto's!
Maar ook hier zie ik ontzettend veel achtergrond..
Eerlijk gezegd te veel om het er zo bij te laten.. Dat is echt zonde want je foto's zijn verder wel mooi scherp.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:54

Ik heb me echt rotgestaart op de foto's en zie ook geen randjes die nog bewerkt moeten worden ofzo hoor :')
Maar ik heb er dan ook geen verstand van :+

Wat een knap koppie! Leuk gezicht met z'n roze lippen :D <3

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:59

TS, ik zou even kijken of ik een manier kan vinden om het je te laten zien..
Welk programma gebruik je voor het na bewerken?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 18:06

Ik zie er dus ook echt helemaal niks van. Heb m'n scherm ook al wat anders gedaan enz en zie dus helemaal niks. Ik gebruik Adobe photoshop. Een licentie voor mijn opleiding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:09

T is dat ik mijn adobe niet meer in kan, dus kan even niet nagaan hoe je het daarin duidelijker kan maken.. Volgens mij met een masker maar hoe precies kan ik je niet vertellen.
Ik heb even de foto opgeslagen waarop je het het meest ziet, hier in LR duidelijk gemaakt voor je. Ik stuur je een pb'tje, hoop dat je dat goed vind.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 18:11

LoveUggs schreef:
T is dat ik mijn adobe niet meer in kan, dus kan even niet nagaan hoe je het daarin duidelijker kan maken.. Volgens mij met een masker maar hoe precies kan ik je niet vertellen.
Ik heb even de foto opgeslagen waarop je het het meest ziet, hier in LR duidelijk gemaakt voor je. Ik stuur je een pb'tje, hoop dat je dat goed vind.

Maakt niet uit dat het anders niet lukt. Naar wie ik de foto's heb gestuurd ziet zelf ook niks. Maar is helemaal goed. Alvast bedankt :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:31

ik zie ook veel achtergrond jammer genoeg -O- ontzettend zonde want de foto's zijn goed gelukt!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 07:44

Prachtige foto's, ik ben een leek, maar ook zie ik de achtergrond zoals_gummybear het ziet. Misschien proberen de laptop wat te kantelen dat je het dan wel ziet?

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:48

Wauw foto 7 en 9 zijn práchtig _/-\o_

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:26

TS, wat een fijn paard om te zien! <3
Ook ik zie overigens nog vlekken inderdaad :j

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:40

wat een leuk paardje om te zien! en wat een tong zeg!!
ik zie ook wel wat achtergrond als ik goed kijk maar ik vind het niet storend ofzo

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:18

Mooie foto's hou ervan van blackfoto's :j

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 21:19

Bedankt iedereen! Ook voor het aangeven van de achtergrond. Alleen maar een leerpuntje voor de volgende keer :)
Zal de volgende keer de foto's proberen nog wat beter te bewerken om de laatste dingen weg te halen ^.^

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:00

Ik zie ook heel veel nog van de achtergrond, vooral het dak. Wat je kan doen in Photoshop is met je pipetje een kleur van de achtergrond pakken en dan met je brush nog even over de achtergrond gaan. Dan is alles 1 kleur en heb je daarna ook geen plekjes meer van de achtergrond. Vaak helpt het ook om de achtergrond te selecteren en dan even de helderheid omhoog gooien. Dan zie je of je wat hebt gemist met weg halen. Verder leuke foto's en de pony heeft een lief koppie! :)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 12:04

Heb alle foto's bijgewerkt maar weet niet of ik het topic nog kan aanpassen?