Als je bit maar goed zit dan komt het wel goed met de winst!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicoletto

Als je bit maar goed zit dan komt het wel goed met de winst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 13:33

Het was me het paardenweekendje wel!

Zaterdag kwam bitfitter Natascha van Bitsymmetrie naar onze pensionstal.
Erg interessant om te zien hoe ze naar de hoofdstellen kijkt in combinatie met de anatomie van het paardenhoofd en de binnenkant van de mond.
Ook ik heb met twee van haar bitten mogen rijden die ze goed vond passen bij Fries paarden in het algemeen.
Vooral het kunststof dikke stangbit waarvan ik de naam niet weet lag mooi stabiel en leek vrij zacht in te werken.
Het viel op hoe Nicoletto vrij snel begon te schuimen.
Toch heb ik het bit niet gekocht.
Mijn eigen watertrens waar hij al sinds driejarige op loopt vond ze ook goed en dan wacht ik liever tot ze hem een stang en trenshoofdstel en bit kan aanmeten.
Wel heeft ze nog wat gaatjes aangebracht in het hoofdstel waardoor het iets hoger komt te liggen.

Terwijl ik Nicoletto aan het poetsen was voor de wedstrijd die we zatermiddag zouden rijden vond er nog iets grappigs plaats.
Een stalgenootje was telefonisch in gesprek met Sander van 3FM.
Ik hoorde wel dat ze in de stal aan het bellen was en ving iets op over "Throne"
En ik maar denken dat het over een game ging, haha
Later kwam het als volgt op de radio, luister naar Nicoletto's korte moment of fame oftewel "Hoe verstoor je een live uitzending met je Hengstenbrul!"

https://soundcloud.com/marjolein-van-am ... nt-of-fame

In de middag reden we twee nette proeven op het prachtige nieuwe complex de Peelbergen waar een Friezenselectiewedstrijd en keuring plaatsvond.
Helaas hadden we net geen winst maar met het goede commentaar heb ik de dag daarna op een koudbloedwedstrijd in Nederweert mijn voordeel kunnen doen en zo behaalden we zondag 3 winstpunten en een eerste en tweede plaats!
Heerlijk zo'n vruchtbaar weekend, daar wil ik er wel meer van.
Heb me gelijk ingeschreven voor drie wedstrijden eind juli en augustus..