Ik neem jullie mee | Van opzadelen tot afzadelen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Ik neem jullie mee | Van opzadelen tot afzadelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 21:23

Vandaag was ik met mijn vriendin naar stal gegaan. Ze mocht mijn camera lenen om wat te oefenen met de instellingen :D Verwacht dus niet teveel van de foto's maar we hadden meer gewoon lol met je knol :)

Ik rij Iris nu 3 weken bij. Iris is een Irish Cob/ Drumhorse en haar leeftijd ben ik even vergeten :o
We rijden geen niveau. Omdat Iris moeite heeft met buigen zijn we bezig haar juist veel te laten buigen en te kijken of we de nek kunnen stretchen. Daar doe ik allemaal oefeningen voor :)

Even om het commentaar voor te zijn. Ja ik rij inderdaad met shanks maar zoals je ziet heb ik teugels aan het bit zelf vastgedaan en aan de scharen. De teugels die aan de scharen zitten gebruik ik bijna niet omdat het paard er naar mijn mening nog niet aan toe is om met een shank in de bak gereden te worden. Die gebruiken we eigenlijk alleen maar in het bos. Over gebruik van zadel en hoofdstel kan ik niet veranderen omdat het gewoon niet mijn paard is :P

1. Druk bezig met het halster om doen :P
Afbeelding

2. Naar de poetsplaats lopen

Afbeelding

3. Even vlechtje maken zodat het haar niet in haar oog zit :)
Afbeelding

4. Even de teugels goed doen
Afbeelding

5. En dan aan het werk!
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Hier zal ik vast wel wat commentaar op krijgen (y) Maar fouten kunnen gemaakt worden! Ik vroeg hier net iets te veel aan haar waardoor ze zich een beetje opkrulde.
Afbeelding

7. Ik zie hier dat mijn beugels eigenlijk veels te kort zijn. Maar als ik ze langer doe kan ik niet meer lekker lichtrijden :(
Afbeelding

8. Alleen een beetje stappen en draven. Lekker rustig aangedaan maar toch maar gestopt omdat het goed ging. En op je hoogtepunt moet je altijd stoppen toch :D
Afbeelding

9. En dan maar weer op naar de poetsplaats waar ik haar weer afzadel en terugbreng naar de weide waar een heerlijke bak hooi op haar wacht *\o/*
Afbeelding

Dat was het dan. Een ander fototopic die je normaal ziet maar omdat ik niet zoveel foto's van het rijden had vond ik dit ook wel leuk om even te laten zien :) Ik hoop jullie ook! Binnenkort ga ik mijn eigen paard kopen en hoop ik haar bij te kunenn blijven rijden. Ik ga namelijk wel gewoon op de zelfde stal staan dus dat is lekker dichtbij :) Als jullie het leuk vinden kunnen jullie mijn avontuur en het kopen van een paard ( ja een fjord :D ) volgen via mijn blog! KLIK

Groetjes Maureen & Iris

Afbeelding

Maureen_M

Re: Ik neem jullie mee | Van opzadelen tot afzadelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 07:26

Heey naamgenoot :)

Leuke tinker! en eeen prachtig beest om te zien

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 09:56

Hey :D Het is alleen geen tinker :') Lees de OP :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:59

Leuk topic heb je gemaakt. :j
Erg mooi dier ook!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:02

Haha oepsie, Irish Cob dan :)

Ik scheer alles wat vlekken en sokken heeft over een lijn :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:06

Je bedoelingen zijn goed maar op deze manier ga je haar niet soepeler krijgen vrees ik. Een paard wordt pas soepel als het correct over de rug loopt, Op elke foto loopt dit paard erg strak en ondanks dat op de meeste foto's de neus er uit is, erg "opgekropt". Wil je een paard soepel en "oprekken" dan wil je ze juist wat lager en langer, niet zo in elkaar gedoken. Heb ook het ide dat er redelijk veel spanning op beide teugels staat.
Laat lós. Dat hij die hals laat vallen, en in die lage lijn buiging vragen. Zodat ie ook effectief leninger wordt en gaat ontspannen in die hele bovenlijn.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 10:12

Maureen_M schreef:
Haha oepsie, Irish Cob dan :)

Ik scheer alles wat vlekken en sokken heeft over een lijn :')

Ik zei eerst ook dat het een tinker was :P

Ayasha ik snap heel goed wat je bedoelt! Maar omdat er nogal veel fotos mislukt zijn zir je niet dat ik veel voltes gereden heb en daar strekoefeningen maar zodat ze zakt. In de stap doet ze dat al van zichzelf alleen heb ik geen fotos waar ik dat kan laten zien :)

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:14

Maureen95 schreef:
Hey :D Het is alleen geen tinker :') Lees de OP :P

Een irish cob is toch een tinker? Of uhmm...?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:15

Ze kan ook prima op die lange zijde strekken maar dan moet jij daar wel durven toestaan. :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 10:16

Ja maar er zit ook drumhorse in.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:23

Irish Cob is imo een Tinker :') (van het Cob type) en een Drum Horse is een kruising Tinker (met meestal groter trekpaard zoals Shire of Clydesdale). Dus dat het beide is is een beetje gek.

Ziet er wel uit als een lief en mooi beestje.

Je lijkt wel veel spanning in je benen te hebben en je hakken zijn vaak opgetrokken. Moet je veel activeren met je been of is dat een dingetje in je eigen houding?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:57

Leuk dier!

Maureen95 schreef:
Ayasha ik snap heel goed wat je bedoelt! Maar omdat er nogal veel fotos mislukt zijn zir je niet dat ik veel voltes gereden heb en daar strekoefeningen maar zodat ze zakt. In de stap doet ze dat al van zichzelf alleen heb ik geen fotos waar ik dat kan laten zien :)

Ik dek dat ayasha vooral op jou doelt & niet op je paard. Strekoefeningen etc zijn fijn voor paarden waarbij de basis er al in zit. Als ik de foto's zie gaat het vooral om jouw ontspanning (benen lang, hand naar voren, ruimte creëren & activiteit vergroten), waar je paard vervolgens jouw voorbeeld kan volgen.