Op het eerste gezicht leek het alleen op schaafwonden op de rug te gaan. Maar al snel bleek er veel meer aan de hand. 4 weken hebben we thuis gedokterd. DA is 8 of 9 keer aan huis geweest. Er was een punctie genomen uit het sprong en paard is compleet op de foto geweest. Maar niks werd er gevonden.
Wat wel duidelijk was is dat hij pijn had, veel pijn. Hij stond op 3 benen en wou nauwelijks meer lopen. Uit eindelijke hebben we hem naar Utrecht gebracht waar de diagnose gesteld werd (gescheurd spronggewricht) 6 weken later mocht hij weer naar huis en heeft hij nog bijna 4 mnd boxrust gehad.
Vaak heb ik gedacht doe ik hier wel goed aan om door te gaan om te kijken of hij het red. 1x heb ik Utrecht gebeld dat ik het niet meer zag zitten en dat ik vond dat het niet meer paard waardig was. Zij hebben mij overgehaald om door te zetten omdat deze kwetsuur tijd, veel tijd nodig had.
Mijn Yori is een super gevoelig paard, maar de grootste knuffel kont die je kunt bedenken.
Inmiddels doet hij het super en over 2 mnd gaat hij onder het zadel.
Super trots op mijn eigen gefokte paard.

Knuffelen met onze pup, maar wat vind ze het spannend, maar wat is Yori toch lief voor haar.

Irritante vliegen op mijn borst....

Gelukkig mocht ik van mijn vrouwtje ook nog even met water spelen

.