We hadden ons van te voren met een clubje op stal opgegeven voor de introductieles TREC, dressuurles van Debby Larink en de ker op de taart: Crossles voor gevorderden op het einde van de dag!
Hieronder mijn verslag!
09.00 uur, na 1 uur en 50 minuten rijden kwamen we aan op het KNHS centrum in Ermelo, paard van de trailer gehaald en meteen opgezadeld want we waren al bijna 'fashionable late' doordat ik mijn kalkoengaten nog even moet schoonmaken en indraaien
Eenmaal erop hebben we gelukkig voor de les nog even kunnen losrijden, waar Creasure op het voorterrein nog lekker Creasure was (lekker druk, veel te zien, veel grip door kalkoenen dus dat betekend renneen!!!
), deed ze met de TREC les haar uiterste best! We begonnen gelijk met het onderdeel hekje openen, maar mijn Diva die had daar niet echt feeling voor en kon zowat in draf achteruit! Na vele malen proberen kon ik met hulp het hek van mij afduwen en er heel snel doorheen gaan
2e onderdeel wat we mochten doen was onder de takkenboog door! Eerste poging mislukte maar al snel had ze het spelletje door en ging ze er in een uitgestrekte draf onderdoor! We hebben daarna nog een klein sprongetje gemaakt over een takken-bak heen en het vetste vond ik toch wel het slalommen in galop (wat verbazingwekkend in een hand galopje ging!) en het rijden van een 8-je om 2 tonnen met 1 hand op de rug! Om de moeilijkheidsgraad nog even op te krikken moesten we dit in galop doen, uiteraard ging dit gepaard met de nodige wissels die C nodig vond te springen

Na de TREC les gingen we op zoek naar onze stallen, we stonden binnen in super knappe stallen met een zadelkamer onder de voerbak!

Na een kopje koffie en een klein rondje over het strodorp te hebben gelopen konden we alweer gaan opzadelen want om 11,15 startte onze dressuurles bij Debby Larink. We mogen nu L1 rijden maar er zijn nog een paar puntjes die ik graag even op de i wou zetten.
Debby overtrof alles, C voelde zo goed op die knappe bodem en tussen de witte hekjes! Ze liep lekker ontspannen en trok alles uit de kast! Enige puntjes waar we op moeten gaan letten is dat ze niet te graag over haar buitenschouder heen wilt gaan vallen, dit doet ze namelijk zo snel en sneaky dat ik het niet eens in de gaten heb!
Maar o wat had ik een fijn paard onder mijn kont tijdens de les!

Toen duurde het een eeuwigheid voordat ik C weer mocht opzadelen voor de crossles voor gevorderden! Om half 5 waren we aan de beurt en waren de weergoden ons gezind! Het was droog en het parcours was goed te doen. Waar C soms in een parcours (springen of cross maakt niet uit) terughoudend is was ze in deze les juist onwijs stoer! Ze pikte alle hindernissen goed op en ging steeds als eerste! Alleen bij de obstakels bij de waterbak wou ze graag achter de andere les aan die door de waterbak heen mochten crossen waardoor ze achter iemand aan most om dat stukje te doen. We gingen aan het eind van de les nog over een heg heen daar zeg je u tegen! Ze deed alles, wat ben ik trots op haar!

Bedankt voor het lezen! Ik en ik denk ook Creasure kunnen niet wachten tot ons volgende uitje naar Paard en Leven!