Wie had dat ooit gedacht na al die breuken...?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Wie had dat ooit gedacht na al die breuken...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 14:35

Mijn man allessinds niet :+
Die trekt nog steeds wat bleekjes weg als ik vrolijk met mijn zadel kom afgewandeld, maar nu hij weet hoeveel deugd ik er van heb, is hij ook gelukkig :)

Lang verhaal kort:

Ik brak mijn rug. Niet 1 keer, niet 2 keer, maar gewoon 3 keer. Op 3 verschillende plaatsen.

Ik was nooit echt een ruiter, voor mijn ongeval had ik misschien 15x op mijn paard gereden, wat van mij nog steeds een groentje maakt :)

Nu heeft dat zeer veel voordelen, ik heb niks af te leren, enkel aan te leren haha!

De afgelopen 4 jaar heb ik gerevalideerd. Ziekenhuizen, kinesisten en yoga. Veel yoga.

Ik startte met Weight Watchers en heb een gewicht bereikt van 77kg. Ik train mijn paard alweer een jaar onder fantastische begeleiding in het rechtrichten en uiteraard als Agility instructeur zijnde, train ik mijn paard goed op 101 uiteenlopende situaties.

En dan komt die dag dat je na het rechtrichten een drang krijgt om 'even' op je paard te kruipen. And so I did...

Een lieve medestudent rechtrichten hielp me te paard en stapte een rondje met me mee. Tranen met tuiten gehuild die dag, van angst, van geluk, alles door elkaar.

De week erop voelde ik me na een training agility zo sterk in de schoenen dat ik besliste er toch eeeeven op te stappen.
Zyta stapte doorheen het agility parcours met mij op haar rug alsof we niks anders deden.

Ik viel naar voor? Zyta hield halt. Ik wiebelde door verlies van evenwicht? Zyta hield halt.

En sindsdien is alles in stroomversnelling gegaan :) Ik nam 2 instructrices onder de arm die bekend zijn met mijn angst en ondertussen hobbel ik alweer sinds januari minstens 1x per week met mijn Zytertje overal rond :)

Op de wei, in de piste, over de baan.

Kleine stukjes, kleine stapjes, en leren, veeeeeel leren :)

Iedereen hier kent mijn respect en mijn liefde voor mijn paard. Ik kan alleen maar zeggen: het groeit nog steeds, elke dag...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nienke555

Re: Wie had dat ooit gedacht na al die breuken...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:52

Wauw! Geweldig dat je weer rijdt! Heel veel succes en plezier met je pony!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:56

Heerlijk dat je weer rijd!

Heel veel plezier!

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:56

Jeetje 3 x!!wat een pech!!je hebt een engeltje op je schouder :j fijn om te zien dat jullie het goed hebben samen

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:59

Wat een pech zeg! Nu gewoon lekker blijven genieten :)

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:09

Leuk om hier het vervolg te lezen van de eerste keer dat je was opgestapt na het rechtrichten! Al een hele weg afgelegd blijkbaar, super joh!

(Ik zat dus ook in de cursus, maar in de parallelgroep, dus de meeste lessen hadden we op andere momenten.)

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:09

Wow, nooit gedacht dat er zo'n verhaal achter zat! Je straalt helemaal op elke foto :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 13:10

@singa: heb ik jou dan ooit een keertje ontmoet op een lesdag zelf? :D
@SammyFloor: haha ik denk niet dat veel mensen dit weten, maar dat maakt niet uit, ik ben gewoon enorm fier op mijn fantastisch paard :D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:16

het is me niet helemaal duidelijk, heb je in 1 val op 3 plekken je rug gebroken, of ben je 3x gevallen?

Maar afgezien daarvan, ik vind het echt heel dapper dat je er weer op durft. en de manier waarop je het op hebt gebouwd en aanpakt kan ik alleen maar toe juichen. Leuk om te zien hoe trots je bent op je paardje en hoe je straalt op de foto's

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:29

Wat knap zeg dat je nu weer met zoveel plezier op je paard zit. Lekker zo doorgaan!

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:56

Mi_Amore schreef:
@singa: heb ik jou dan ooit een keertje ontmoet op een lesdag zelf? :D
@SammyFloor: haha ik denk niet dat veel mensen dit weten, maar dat maakt niet uit, ik ben gewoon enorm fier op mijn fantastisch paard :D

Yup, een les of 2-3 denk ik, m'n paard heet Dyson.
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=57DC2F7A
:)

Geniet nog van het rijden! Gaat vast een leuke zomer voor je worden met nieuwe uitdagingen, als die ooit eens wil beginnen :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 14:35

@knuffeldier: mijn eerste ongeval (van hooizolder in 2006) brak ik L1 en L2.
Het tweede ongeval in maart 2012, val van Zyta, brak ik L2 en T9.
Het derde ongeval in september 2012, een auto reed in op mijn geparkeerde wagen, brak ik L1, L2 en T9 opnieuw. Helende breuken die opnieuw breken, dat was geen goed nieuws.

In 3 keer dus op 3 plaatsen gebroken :')

@singa: ooh ja nu herken ik je :D Wat leuk zeg!!