Een kleine ode aan Sjaak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lieess

Een kleine ode aan Sjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 20:28

Hoihoi,

Ik kwam laatst foto's tegen van mijn oude topper Sjaak.
Of nouja eigenlijk is haar officiële naam Einzelgänger. :D :'). Dit omgedoopt tot Shakira, in de volksmond dus Sjaak.

Afbeelding

Sjaak hebben we gekocht als 3-jarige te klein gebleven KWPN-er, met als in haar bloedlijn Heartbreaker x Numero Uno <3
We hebben haar laten beleren, dit omdat ik hier zelf op dat moment, vonden wij, gewoon te jong voor was(13 jaar) en ik hier gewoon niet veel ervaring mee heb gehad.

Nu zijn we 4 jaar verder en hebben we afscheid van elkaar moeten nemen.. :(

Het was zeker niet altijd makkelijk, je was echt wel een beetje een paardje met een gebruiksaanwijzing.
Maar man, wat hebben wij een lol gehad in die jaren!

Hierbij dus een kijkje in deze 3,5 jaar met mijn enorme puppypaardje :

1.
Afbeelding
Tja, ik denk niet dat hier echt een omschrijving bij moet :') :=
Maar ik denk dat we hier net 3 maand aan het trainen waren. Lekker rustig bezig met de gangen erin krijgen en het iets nageefelijk rijden (ookal is dit in deze foto ver te zoeken) :')
Helemaal in het begin was de galop het aller aller moeilijkst, nooit geweten dat dit toch echt wel je favoriete gang werd :))

2.Afbeelding
Helaas, ik heb de hele computer overhoop gehaald naar de foto van de allereerste keer springen. Want van een mug een olifant maken was toen echt het motto. Kleine kruisjes werden genomen als hindernissen die wel 2 bij 2 konden zijn. En laten we het dan maar niet hebben over het draven van balkjes. :') want daar snapte ons Sjaak toch helemaal niks van. (helaas is dit nooit beter geworden :D )
Maar goed, het springen werd steeds beter en de hindernissen werden genomen zonder enige overdrijving *\o/*

3. Afbeelding
Het buitenseizoen zat eraan te komen en we hadden alvast een startpas aangevraagd. We zijn lekker rustig aan op wedstrijden gegaan. De eerste wedstrijd hebben we 3 ringen in één keer meegenomen (oeps.. := ) Maar gelukkig konden we er zeker om lachen en zijn onder de veronderstelling dat dit niet iedereen overkomt met als conclusie dat dit een speciaal moment was.

De foto is van onze eerste springwedstrijd. Uiteindelijk zijn we L1 startgerechtig en hadden we in het springen een paar winstpuntjes in het B. Helaas konden we niet veel op wedstrijd omdat ik vaak op zaterdag moest werken..

4. Afbeelding
http://nl.tinypic.com/r/2s1oj8g/9
Ook zijn we mee geweest op het jaarlijkse ponykamp die altijd nog georganiseerd word vanuit onze club. de zin :"Niks keep calm, gas d'r op! " vertelt aardig hoe de buitenritten gingen. Namelijk met aardig wat gang. :j Dit was toch wel te omschrijven met één woord ; Geweldig! Tussendoor heeft een vriendin van mij foto's gemaakt op het ponykamp zelf die echt heel mooi zijn geworden.

5. Afbeelding
Ook hebben we meegedaan met bestgaande rijpony bij ons in de buurt. Sjaakie was toch echt wel bomproof. Deed totaal niks op de vele karren en vlaggetjes in de ring. Ook wel met soms enige overdrijving ; kop hoog, snurken en plots niet wetende hoe je knieën moet gebruiken. :):) Uiteindelijk zijn we derde geworden en de ereronde moest ook natuurlijk met wat gang.

6.Afbeelding
De rest was eigenlijk op een laag pitje. Ik zat enorm met school, veel huiswerk en erg lastig.. Ook moest ik gewoon bijna elk weekend werken waardoor ik weinig tijd had om op wedstrijd te gaan. Maar we trainden lekker verder en tussendoor lekker op buitenritten geweest en samen rijden met je allerbeste vriendinnetje Sylvana, die ook zeker een plaatsje verdiend in dit topic haha! :j Syllie was toch wel echt BBF en met zn tweeën lieten ze zich maar al te graag vangen in de wei. -O- :))

7. Afbeelding
http://nl.tinypic.com/r/2lvla28/9
http://nl.tinypic.com/r/zjx737/9
http://nl.tinypic.com/r/fjjihv/9
Ook was het toch wel echt nodig om een paar mooie foto's te laten maken van ons samen, en natuurlijk van Sjaak apart. *\o/*. Sjaak is zeker niet cameraschuw en komt maar al te graag even kijken of de camera echt niet eetbaar was (ook dit is onder een motto ; 'alles is mogelijk totdat het tegendeel bewezen is' :') :j )

8. Afbeelding
En dan de laatste, een paar weken voordat ze ze wegging naar haar nieuwe baasje.
Ik werd te groot en heb van 't zomer de overgang gemaakt naar een paard. Ik hoop , en dat komt zeker goed, net zoveel lol te beleven met mijn nieuwe toppertje als dat ik dat met Sjaak heb gehad!
Eind vorig jaar is Sjaak verkocht. Ik hoop dat haar nieuwe baasje net zoveel plezier beleefd van dit malle, gestoorde puppypaardje dan dat ik dat heb gedaan! <3 :o

Nog 1 foto, toch één van mijn favoriete :
Afbeelding
" Let's thank life for all that unites us now" <3

Bedankt voor het lezen! *\%/*

Kiekeboefje

Re: Een kleine ode aan Sjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:01

Wat een leuk overzicht! :)

Ze ziet er echt heel anders uit in haar winterjas dan in het zomertenue! :j

Lieess

Re: Een kleine ode aan Sjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 08:17

@Kiekeboefje Haha jaa klopt! Ze werd heel donker in de winter :))