Sinds het alweer even geleden is dat ik een foto-topic heb aangemaakt, vond ik dat dit weer een mooie kans was om er één maken!
Op het mooie terrein van Hoeve de Grient werd vorig weekend (10-12 juni) het "Dressage at Blom" gehouden, wat afgetrapt werd met een aantal jonge paarden rubrieken op vrijdag. Het was een top georganiseerd evenement met een fijne sfeer!
De dag begon 's ochtends met de Subli Cup voor vier- en vijfjarigen, in de middag werd de laatste voorselectie voor het WK jonge dressuurpaarden verreden. Hoewel de sommige rubrieken tegelijkertijd plaatsvonden, staan de foto's hier oplopend op leeftijd:
Subli Cup
De vierjarige ruin Haeden (v. Chippendale) onder Ingrid Malan.
Mijn favoriete vierjarige was toch zeker Haute Couture (v. Bretton Woods), een enorm getalenteerde merrie die gereden werd door Marie-José Calis!

Bij de vijfjarigen eindigde Blom's Gatino (v. Apache) en Annemiek van Venrooij-Mathijssen tweede. In de middag kwam de combinatie ook succesvol aan start in de WK voorselectie, waar ze vijfde eindigden.

De AES-gekeurde hengst en Subli Cup kampioen 2015, Gigolo K (v. Chippendale), onder Femke de Laat.

WK voorselectie
Jennifer Sekreve met de vriendelijk ogende merrie Gamante D (v. Contango).
De Jazz-zoon Guapo Begijnhoeve, onder Tommie Visser, werd qua totaalscore naar mijn mening wat ondergewaardeerd. Maar één ding is zeker: draven kan 'ie!

Diederik van Silfhout wist met zijn nieuwe troef (klik hier voor meer info), de KWPN-gekeurde hengst Galaxie (Jazz x Future) te winnen met maar liefst 81,60 punten, wat de hoogste dagscore opleverde.

Diederik was duidelijk erg tevreden met het optreden van Galaxie!

Een ander opvallend paard was de Florencio-zoon Gregwaard, die gereden werd door Marlou de Ruyter. Dit duo nam de tweede plek in beslag.

Chiara Prijs met de vijfjarige BWP-hengst Falon (v. Apache).
Ook de KWPN-goedgekeurde hengst Gunner KS (v. Belissimo M) deed verdienstelijk mee onder Dana van Lierop en liep naar een mooie 80 punten.

Jeroen Hamelink mocht de zesjarigen rubriek aftrappen met Figuero HDS (v. Rhodium).
De volle broer van de KWPN-hengst Bon Bravour: Painted RDH (v. Painted Black) onder Geert-Jan Raateland.

Yessin Rahmouni stelde de chique Ferrari STH (v. Apache) voor.

De winnaars van de zesjarigen waren Mirelle van Kemenade-Witlox en de KWPN-goedgekeurde hengst Decor Ferdinand. Die, in mijn ogen, enorme progressie heeft geboekt de afgelopen tijd!

Als laatste stond de zevenjarige rubriek op het programma. Het Friese ras werd goed vertegenwoordigd door Marc-Peter Sphan, die de expressieve hengst Djorn van de Dermo Stables (v. Jorn 430) voorstelde!

Wynton-zoon Enton blonk uit in het galopwerk, hij werd gereden door Esmee van Gijtenbeek (Bokker Smeetjoew) in deze Lichte Tour-klasse voor jonge paarden.

Lynne Maas sloot met Eastpoint (v. Westpoint) de eerste dag van "Dressage at Blom" goed af.

Dat was het weer voor vandaag! Hopelijk hebben jullie met veel plezier naar de foto's kunnen kijken! Welke is jouw favoriet?
Er staan aankomende tijd nog een hoop leuke opdrachten en evenementen op de agenda, dus tot de volgende keer weer!!
Gaaf ook, een Fries tussen de KWPN ers, tof paard is dat ook zeg!