Afgelopen zondag had Famke haar allereerste wedstrijddebuut sinds zij van mij is. Het dressuren gaat de laatste tijd vreselijk goed, ik ben echt super trots op haar. Had nooit durven dromen om zo ver met haar te komen. Echt een GOUDEN paard! Ben nog altijd zoo blij met haar!
Maar helaas doe ik zelf geen wedstrijden met haar. Ik ben geen lid van de KNHS en heb geen startpas. Dus ja, dan gaat het lastig

Vorige week had ik even gereden op Famke en ging het weer ONWIJS goed. Was zo trots. Liet toen een stalgenootje van mij er ook even op, kon zij het ook even voelen. En zij was ook meteen verliefd op Famke

Voor de wedstrijd heeft ze nog 1x op Famke gereden. Ze heeft in totaal dus maar 2x op Famke gereden voor de wedstrijd

Uiteindelijk ging het boven verwachting goed, moet ik zeggen! Famke is totaal geen makkelijk paard om te rijden. Ze is goudeerlijk en straft je meteen af als je iets fout doet. Het moet echt uit ontspanning komen, anders krijg je niks voor elkaar. En ze heeft een beetje een gebruiksaanwijzing.
Dus echt perfect ging het niet, verre van dat zelfs. Maar het ging ook zeker niet slecht! Voor een eerste wedstrijd en pas de derde keer met deze ruiter. Voor zowel paard als ruiter heel erg wennen. En Famke vond het onwijsssss spannend in de rijbanen.
Vooral de eerste proef was heel erg veel spanning. Famke lette vooral op alles om haar heen. En dat ze hengstig was hielp ook niet erg mee (lees: niet vooruit te branden).
Toch vrij netjes rond gekomen alsnog. 165 punten gekregen uiteindelijk.
De tweede proef was al veel meer ontspanning. Ze begon echt een beetje op gang te komen daar. En dat resulteerde op 184 punten! Nou, dat is toch hartstikke netjes, moet ik zeggen!

Dus petje af voor zowel de ruiter, als voor mijn lieve paard

Maar goed, ik sla een beetje door met typen denk ik

Ik zal jullie de foto's laten zien!

1. Inrijden

2.

3. Vlak voor de proef

4. Famke vond alles reuze interessant. Knap koppie!

5. Close-up

6. Eerste proef.

7.

8.

9. Weer even wachten tussen de proefjes in

10. Begin tweede proef. De hoek was HEEEEUL eng!

11. Halsstrekken. Dat was maar een heel klein stukje, en dat vind Famke dan altijd best moeilijk. Ze gaat gauw 'duiken'.

12. Galopje

13. Nog meer galop

14. Drafje

15. BRAAF PAARD!