Sinds kort staat er bij ons op de manege een nieuw paard, en vandaag heb ik er voor het eerst opgezeten.
Paspoortje:
-Pandour
-Ruin
-9 jaar?
-ras weet ik niet, iemand een idee?
Ons rijfilmpje:
Ik rijd nu 6 jaar paard. Ik ben zelf hard bezig om niet meer met mijn handen te rijden en echt te ontspannen. Mijn handen moeten stiller. Vandaag vond ik dat nog moeilijk omdat Pandour best onrustig was in zijn hoofd. Ondanks dat probeer ik wel ten alle tijden mijn armen te blijven ontspannen. Ik heb ook geprobeerd om hem vooral lekker ontspannen te laten lopen en hem goed aan been te laten zijn. Ook werk ik eraan om niet steeds te drijven, onbewust doe ik dit teveel en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Alle tips zijn welkom, daar heb ik wat aan!
Houd het alsjeblieft wel opbouwend, ik moet nog veel leren en daar ben ik me ook bewust van.
Ik heb normaal ook constant contact, maar als ik dat nu deed gingen mijn handen meebewegen doordat hij zo onrustig was in zijn hoofd. Dan ben ik weer bang dat ik verkeerde hulpen doorgeef en onduidelijk ben.
Na een uurtje rijden was ik altijd helemaal afgebrand en paard stond erbij alsof ze niet had gewerkt.