Rachel_x en ik maakten een minitrektocht met onze pony's Femme en Wente.
Van Arnhem naar Otterlo en de dag daarna weer terug!

Vanaf Arnhem reden we via de Ginkelse en de Edese Heide naar het noorden, naar Otterlo.
Het weer was heerlijk en de pony's waren superknap. Ze vonden het halverwege wel wat gek ('gaan we zo ver? We moeten ook nog terug he?') maar waren enorm dapper en liepen overal langs; vliegers, schapen, treinen, blaffende honden... kan gewoon allemaal he.
En wat genoten we van de brede zandpaden, de heidevelden en het groene bos onderweg zeg!

Wilde paarden en koeien onderweg!

In Otterlo verbleven we bij Bed&Breakfast de Kleine Pol.
Ik ben daar jaren geleden eerder geweest en vind het zo'n ontzettend fijne plek!
De pony's stonden vrijwel gelijk ontspannen in hun weitje. Onze blokhut keek uit op hun weide en zo hadden we een hele avond de pony's in de tuin.

De volgende ochtend werden we begroet met hinnikjes, de pony's waren uitgeslapen en wilden graag weten of we al gepakt hadden.
We reden terug via de Hoge Veluwe.
Het stukje van de Kleine Pol naar de ingang van de Hoge Veluwe was even wat navigeren, want we wilden niet dwars door het centrum, maar we vonden al gauw een prima route.

De pony's waren uitgeslapen en fit en hadden er echt zin in. Heerlijk rijden zo!
Op de Hoge Veluwe zelf namen we het pad dat het meest noordelijk loopt in het Park om daarna naar beneden te rijden richting de Koperen Kop.

Bij de Koperen Kop hielden we een korte pauze, maar de pony's hadden eigenlijk meer zin in doorlopen en wij vonden het ook niet erg om lekker door te rijden.
Over grasvlaktes, langs zandverstuivingen en bospaden. Onderweg zagen we een hert en een paar reetjes.

Heel blij en tevreden en trots kwamen we terug op stal, net als de pony's geloof ik. Wat hadden we een leuke en gave dagen gehad! Twee keer bijna dertig kilometer gereden, veel nieuwe paden en nieuwe ervaringen.
Wat een supertocht hebben we gemaakt zeg!