Terror Zorro wil meewerken??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Terror Zorro wil meewerken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 10:20

Gisteren had ik mijn tweede 'echte' sessie in de bak met Zorro, en ik wou jullie het filmpje niet ontnemen :) Het is een kort filmpje (2 minuten) omdat de camera steeds omviel, ik werd er gek van dus voordat mijn frustratie zo hoog werd dat Zorro er last van zou krijgen heb ik hem maar uitgezet.

Voor de mensen die ons nog niet kennen:
Ik heb Zorro sinds maart 2015, gekocht van een manege/vereniging. Wij zijn allebei 22 jaar en hebben allebei een heerlijk eigen willetje. We worden allebei nogal eens onderschat door mensen die ons niet zo goed kennen, Zorro de Goedzak is door mijn vriend omgedoopt tot Terror Zorro }:) en ik lijk een heel lief meisje maar dan lacht vriendlief weer enorm hard als mensen denken dat ik zo zacht ben en nooit echt op mijn strepen sta ~~}> Terror Zorro werd naar mate we vorderden in het Parelli programma wat minder Terror, hij denkt meer mee en vind het steeds leuker om samen wat te doen. Terror moet je overigens niet heel zwaar opvatten, Zorro had gewoon zijn streken (zoals een andere kant op dan dat je wil, steeds stil gaan staan of niet willen galopperen en toen dat opgelost was hard galopperen als je gewoon wilde draven). Het is me er een, maar ik vind het heerlijk om zo met hem te puzzelen hoe we er voor ons beide een leuke tijd van kunnen maken. Inmiddels kunnen we ook gewoon galopperen, soms wordt hij wat te enthousiast en komt zijn race monster weer naar boven, dan gaan we even stappen tot hij weer rustig is in het hoofdje en vervolgens aandraven, zodra hij relaxed kan draven gaan we dan weer galopperen. Oh en over mij: ik ben inderdaad heel lief, maar ik ben ook heel duidelijk naar Zorro toe. Consequent ben ik sowieso :)

Over het filmpje: we zijn bezig met Follow the rail, dat betekent dat het Zorro zijn verantwoordelijkheid is om de hoefslag te volgen - tenzij ik hem vraag deze te verlaten. Heel makkelijk zal je denken maar dat is voor Zorro nogal een uitdaging vooral rond voedertijd - we waren aan het rijden terwijl de rest van de paarden eten kreeg en arme Zorro dus zijn vriendjes hun buikje vol zag eten. Ik heb mijn best gedaan dat hij het toch leuk vond. Het achterwaarts zijn we mee bezig dat het alleen op zit gaat, ik overdrijf dus heel erg in mijn houding en gebruik de stick om hem te helpen, soms lukt het wel op zit en soms heeft hij wat meer hulp nodig - ook wil ik meer stappen van hem want hij heeft een standaard "meer dan 3 stappen zet ik niet". Dus over het achterwaarts ben ik eigenlijk heel tevreden, vooral omdat een jaar geleden achterwaarts geen optie was.

Nou goed genoeg gekletst, tijd voor het filmpje :)

Tips zijn welkom! Ik houd ze allemaal in mijn achterhoofd, op dit moment zijn wij vooral bezig met onze verantwoordelijkheden en de communicatie te verbeteren met behulp van verschillende oefeningen :) de oefeningen zijn dus niet het doel op zich maar een "hulpmiddel".

Wijslander

Re: Terror Zorro wil meewerken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:15

Wat ziet het er heerlijk ontspannen uit, voor beide partijen! Erg inspirerend om jullie zo te zien, bedankt voor het filmpje :D

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:20

Ziet erg idd heel ontspannen uit! Tips heb ik niet want ik ben hier niet zo bekend mee. :) wel vind ik de bak er echt heel zwaar uit zien! Veel plezier nog samen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:47

Het ziet er goed uit hoor :) meestal doe ik eerst 'passagier' dan voel je door de handen op de schoft te leggen de richting die je paard uitgaat. Daarna probeer ik mijn paard te sturen vanuit dat gevoel misschien kan dit je helpen om op de hoefslag te blijven of om een figuur te rijden.

Het ziet er wel heel ontspannen uit en vooral met plezier

Nog een tip: probeer je spelletjes ook op het paard te doen zoals je ze op de grond doet, maar hij wijkt mooi voor de stick, teugel,... dus goed bezig!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 17:25

Sonja89 schreef:
Wat ziet het er heerlijk ontspannen uit, voor beide partijen! Erg inspirerend om jullie zo te zien, bedankt voor het filmpje :D

Gaaf compliment :D we gingen voor ontspannen dus super fijn dat dat ook terug te zien is *\o/*

Kalender7 schreef:
Ziet erg idd heel ontspannen uit! Tips heb ik niet want ik ben hier niet zo bekend mee. :) wel vind ik de bak er echt heel zwaar uit zien! Veel plezier nog samen.

De bak is inderdaad heel erg zwaar, de hoefslag is nog te doen (behalve aan de andere korte kant van de bak daar is die ook al behoorlijk zwaar). Dankjewel :D misschien komen Zorro en ik ooit zo ver dat je rijtechnische tips kan geven :o

Kay_Kim schreef:
Het ziet er goed uit hoor :) meestal doe ik eerst 'passagier' dan voel je door de handen op de schoft te leggen de richting die je paard uitgaat. Daarna probeer ik mijn paard te sturen vanuit dat gevoel misschien kan dit je helpen om op de hoefslag te blijven of om een figuur te rijden.

Het ziet er wel heel ontspannen uit en vooral met plezier

Nog een tip: probeer je spelletjes ook op het paard te doen zoals je ze op de grond doet, maar hij wijkt mooi voor de stick, teugel,... dus goed bezig!

Passagieren hebben we ook gedaan toen de bak nog niet zo mul en zwaar was, hij gaat echt kris kras door de bak als ik niks doe :'). Zodra de bak in het midden weer wat te doen is kan ik me wat meer op passagieren focussen bij de warming up, dankje wel +:)+

Spelletjes zoals op de grond is zeker een goede tip, dat merkte ik ook met het achterwaarts gaan. Daar waren we woensdag nog aan het zoeken hoe ik dat het beste kon doen aangezien met de 9-step back-up hij nogal in verzet ging en ik na 3 passen echt geen reactie meer kreeg. En toen ben ik inderdaad gaan nadenken of het misschien wel zou lukken als ik het zou doen zoals op de grond - ook dat was even zoeken :') maar uiteindelijk de plek gevonden waar hij met rust kan reageren. Heb je een voorbeeld in het filmpje waar ik het anders zou kunnen doen?

En dankjewel natuurlijk voor de complimenten over ontspanning en plezier, we werken toe naar nog meer verfijning dus zo te horen zijn we in ieder geval op de goede weg *\%/*

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:58

Ziet er netjes uit!

Ff iets heel anders maar zit er heel de tijd over na te denken, welk liedje heb je gebruikt in het filmpje ? :)

flodske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:06

Ziet er heel leuk en ontspannen uit!

@Jessica: Volgens mij is dit een viool- en pianocover van Skyscraper van Demi Lovato.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:30

Ik doe mijn benen naar voor en wapper dan met mijn benen... drijfspel, ik gebruik ook wel eens mijn teugels zoals bij een jojo... en bii mij werkt dit goed (paard gaat/ging ook moeilijk achteruit)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 20:20

Jessica_1998 schreef:
Ziet er netjes uit!

Ff iets heel anders maar zit er heel de tijd over na te denken, welk liedje heb je gebruikt in het filmpje ? :)

flodske schreef:
Ziet er heel leuk en ontspannen uit!

@Jessica: Volgens mij is dit een viool- en pianocover van Skyscraper van Demi Lovato.

Dit is inderdaad een viool- en pianocover van Skyscraper - Demi Lovato :)

Net weer een terror moment gehad -O-
Kay_Kim schreef:
Ik doe mijn benen naar voor en wapper dan met mijn benen... drijfspel, ik gebruik ook wel eens mijn teugels zoals bij een jojo... en bii mij werkt dit goed (paard gaat/ging ook moeilijk achteruit)

Dat wapperen heb ik ook een tijdje gedaan maar dat gaf heel veel ruis bij ons, het werd er in ieder geval niet beter op :') teugels bouncen bedoel je? Inderdaad ook geprobeerd maar weinig resultaat :(

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:00

Knap hoor Do! Doe het jullie zeker niet na!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 12:17

xLianneZorro schreef:
Knap hoor Do! Doe het jullie zeker niet na!

Komt van zelf, indrukwekkend is het niet maar het heeft ons wel veel tijd gekost :=