Even voorstellen... een bruine deze keer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dala8

Even voorstellen... een bruine deze keer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 19:24

Sommigen van jullie zullen mij kennen van Venna of Lieke. Mijn vorige verzorg friezen.
[RIJ-ITP] Nieuwe uitdaging: Lieke
[ITP] De ontwikkelingen van het puppyfriesje in 2015

November 2015 werd Venna onverwachts verkocht en na 3 maanden Lieke verzorgen werd ook zij verkocht en moest ik opzoek naar een nieuw plekje.
Mijn grondwerkinstructrice wist misschien nog wel iets en ik kreeg het telefoonnummer.
Na een belletje mocht ik langs komen. WOW! was mijn eerste gedachte. Super veel ruimte! Ruime stallen, mooie bak, etc.! Ze had een aantal jonge paarden die nu lekker op de wei staan en waar ik vanaf september/oktober mee aan de slag kan gaan. En een KWPN merrie van 18 jaar met een veulen aan de voet. Deze merrie mocht ik wel weer gaan oppakken. Zo gezegd zo gedaan. Ik ben nu een kleine maand bezig met deze merrie. Ze heeft afgelopen 3 jaar stil gestaan en alleen als fok merrie gediend. Het was echt opstappen en wegrijden! Super braaf maar het ontbreekt natuurlijk aan conditie en spieren.
Ik heb dus de zwartjes weer ingeruild voor andere kleurtjes! Leuk nieuwe uitdaging :)

Dit is het eerste beeld materiaal wat ik nu terug zie van mij zelf.. WERK AAN DE WINKEL!
Heb mijn instructrice al geappt om een afspraak te maken.
Ik moet nog erg wennen aan dit veelzijdigheidzadel. Ik ben de afgelopen jaren dressuurzadel gewent. Ik zie nu heel erg dat ik in een stoelzit zit....
Daarnaast moet paardlief veel actiever.. maar door gebrek aan spieren.. het komt vast goed na heel wat kilometers...!

Tips mogen uiteraard :) Kan ik alleen maar van leren!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. En ook mijn lieve kleine nichtje heeft er al even op gezeten!
Afbeelding

11.
Afbeelding

Ihashe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:36

Knap paard! Als het kan is het mooi als je je paard wat hoger in de nek stelt *D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:44

Mooi paard hoor, ziet er nu al veelbelovend uit!
En je rijdt hem fijn zo, eerst lekker ontspannen en conditie en spieren opbouwen. Dan kan je haar daarna meer gaan sluiten.

Je wilde graag tips :o
Ik zie dat je hand vaak gesloten is op de foto's. Je basishouding moet eigenlijk meer open, ontspannen zijn. Dan kan je van daaruit je hand sluiten als je een ophouding wil maken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:37

Evakane schreef:
Knap paard! Als het kan is het mooi als je je paard wat hoger in de nek stelt *D

Hoger ingesteld??? Paard is net onder het zadel begonnen.
Ik zou ze lekker wat meer over de rug rijden vwnw. De tijd nemen net als bij een jonger paard.

_KiMbErLeY_

Re: Even voorstellen... een bruine deze keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:09

Dat ziet er fijn uit! Het lijkt erop dat je haar heel vriendelijk rijdt!!
Lekker zo door blijven gaan en kilometers maken!! :))

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:23

Ziet er goed uit! Je rijdt hem vriendelijk, alleen ik zou hem niet hoger instellen zoals Evakane zegt.
En vergeet verder niet naar voren te kijken :D

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 09:03

Bedankt voor de leuke reacties en tip!
Ik ga haar zeker nog niet hoger instellen. Ik rij in en rij uit met vwnw. De foto's zijn net gemaakt in het stukje er tussen waarbij ik haar net iets meer oppak maar nog niet hoog instel. Ze moet nu eerst weer sterker worden voordat ze zichzelf kan gaan dragen..
Ik moet er inderdaad op letten dat ik mijn handen 'open' hou. Ik wil ook mijn polsen snel kantelen. Ik weet nog goed dat ik vroegaah.. wel op de manege van die skeelerpolsbeschermers om kreeg om mijn polsen maar recht te houden.. iets wat er dus al te lang in zit...

@Welshponyfan: En tja, nieuw knap paard... haha nee geen excuus om naar te kijken. :) Zal erop gaan letten!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:30

Ziet er helemaal niet verkeerd uit hoor voor een paard dat zolang niets gedaan heeft!
Veel plezier!
Zou leuk zijn om over een paar maanden je vorderingen nog eens te zien.

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 08:42

@simodi. Bedankt! Ik zal over een poosje een update plaatsen!
Maandag heb ik mijn eerste les met haar!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:53

MaudiW schreef:
-
Ik moet er inderdaad op letten dat ik mijn handen 'open' hou. Ik wil ook mijn polsen snel kantelen. Ik weet nog goed dat ik vroegaah.. wel op de manege van die skeelerpolsbeschermers om kreeg om mijn polsen maar recht te houden.. iets wat er dus al te lang in zit...
-

Dit weet ik nog!!!! _O- :D
Maar leuk beestje maudi! Bruin misstaat je ook niet.
Met je bovenste foto en nog een andere foto in een bocht lijk je wat in te knikken in je binnenheup, in combi met net wat terug werken in je binnenhand.
En ik zo kijken of je haar juist nog net wat horizontaler in kan stellen want ze lijkt wat af te breken in 3de/4de halswervel en houd der onderhals nog wat vast. ( maar ja als je na 3 jaar veulens poepen weer aan het werk moet, is dat ook niet erg verwonderlijk..)
En niet al het mooie ervan af kijken he! :D
En verder veel plezier met haar!

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 16:54

@mala26 Misschien moet ik maar weer van die beschermers aanschaffen... :P Wie weet dat het nu wel beklijft :P

Als ik de filmpjes terug zie ( waar deze foto's uit komen) zag ik soms inderdaad in met mijn heup maar het vertekend extra doordat mijn shirtje scheef zat :P Ik zie duidelijk op het filmpje dat mijn been te ver naar voren ligt en ik dus vanuit beetje stoelzit aan het lichtrijden ben. Hierdoor kom ik wat briek uit het zadel. Het is een veelzijdigheid zadel met meer neiging naar dressuur, maar ik zit er zelf niet helemaal lekker op. Ik zal volgende week mijn instructrice vragen extra op mijn houding te letten!