Ik heb 4 jaar gelest bij de Breidablik, helaas heb ik daar door mijn gezondheid mee moeten stoppen. Mijn tweelingzus rijd er wel nog steeds dus als het gaat haak ik gewoon aan. Helaas is dat in praktijk niet zo vaak, nu was de laatste keer 8 maanden geleden dus ik ben extra blij dat het nu wel lukte
Het is niet zo dat ik helemaal niet rijd, ik rijd wel een beetje met mijn verzorgpaard. Sinds een maand of 2 probeer ik dit op te bouwen, (al probeer ik het natuurlijk altijd, maar de laatste tijd lukt het ook) de laatste 2 keer hebben we 40-45 minuten gehaald dus dat gaat best goed
Gisteren ging het best goed op flink benauwd na, maar daar valt wel mee te rijden dus eind van de middag heb ik gevraagd of ik ook mee kon rijden en dat kon. Ik mocht op een merrie die ik nog niet kende, Lif. Dat ging best goed, het is echt een heel licht te rijden paard dus ik heb heel fijn gereden!
Mijn houding is wel prut, ik had mijn beugels te kort zitten, tussendoor hadden we ze al een keer langer gedaan maar ik zag achteraf op de foto's pas dat er nog wel 2-3 gaatjes bij hadden gemogen
En stiekem had ik ook nog wel erg veel pijn, met name in draf. Maar volgens mij heb ik Lif niet erg in de weg gezeten en dat vind ik het belangrijkst, die houding komt echt wel weer. Voor nu ben ik al lang blij dat ik gewoon met een goed gevoel af ben gestapt, niet voortijdig hoefde te stoppen en alle gangen kon rijden! Dat we op de ovaalbaan reden scheelt ook. Langere stukken rechtuit vind ik een stuk makkelijker!
Ik hoop dat ik nu weer vaker mee kan gaan rijden, want het is zo leuk

De foto's zijn gemaakt door mijn moeder.
01. Instappen.

02. Aandraven. Zeker in het begin had ik wel echt moeite met normaal lichtrijden. Mijn verzorgpaard (New Forest) heeft heel vlakke gangen, dus daar ben ik nu aan gewend, dan gooien IJslanders toch best hoog op

03. Hier zie je goed wat ik bedoel met te korte beugels. Daardoor zat ik ook wat te ver achter op het zadel.

04.

05.

06.

07.

08. Galop! Dat vond ik makkelijker dan draf, gewoon zitten en meeveren

09. Ik vind haar been gebruik echt gaaf

10. Tussendoor even (heeel blij) stappen.

11. En weer galop. Daar tussenin is natuurlijk wel gedraafd. Ik vraag me wel af wat ik zat te denken daar

12.

13.

14.

15. Nog een stukje draf om vervolgens uit te stappen.

Tips zijn natuurlijk altijd welkom, al ben ik me er al van bewust dat er het nodige kan verbeteren.
Het touwhalster onder het halster is zodat er niet steeds andere ruiters aan het bit zitten, (de teugels zitten aan het halster) zo zijn de hulpen net wat minder sterk. Ik vind het zelf een heel goed idee.
En de volgende keer zal ik mijn singelstoten netjes in de singel stoppen en mijn dekje vast maken. Dat was ik vergeten
Bedankt voor het kijken!
fijn dat je weer kon rijden