terugblik: ongeveer een jaar geleden opende ik dit topic: [ITP] Gideon - Tuschinski x OO Seven van veulen tot heus rijpaard. Inmiddels hebben we 3 concoursen in de B gereden en zijn we 10 winstpunten rijker. Op naar het L1
.Na weken van voorpret en het verzamelen van je mooiste outfits was het maandag 23 mei dan toch eindelijk zo ver. Ik ging met mijn jonge gup Gideon van Grolloo naar Hooge Mierde. Een reis die volgens onze berekening ongeveer 3 uur ging duren wat uiteindelijk 4 uur werd
. Gelukkig was Gideon dit keer braaf op de trailer, wat ook wel eens anders was wat op de terugweg weer duidelijk naar voren kwam
.Aangekomen mochten we onze paarden in de box zetten en mochten we in de zadelkamer ons een zadelkast toe-eigenen. Jeetje! Ik keek nu al mijn ogen uit! Het was echt TE luxe
. 
's Middags was het tijd voor onze proef die werd beoordeeld door niemand minder dan internationaal en olympisch jurylid Jan Peeters. Nou, daar rij je dan.. met je 5-jarige B-L1 paard in de allermooiste hal waar je ooit in gereden hebt.. Ik kan je vertellen, dat gaf best een beetje spanning
. Je proef werd opgenomen inclusief het commentaar van dhr. Peeters.'s Avonds dineerden we in de bibliotheek waar naast de medecursisten ook personeel van de Academy aanwezig was en de familie Bartels en dus inclusief een toen nog zwangere Imke Bartels. Super gezellig! Dinsdag hebben we aan de hand van de video en het protocol samen met Mischa Koot de doelen voor de rest van de week vastgesteld. Tussendoor hadden we nog een workshop sportpsychologie met Sanne Beijermans wat heel leerzaam was en hebben we nog even goed gekeken hoe professionele grooms de paarden zo mooi laten shinen op concours.
Ik kan wel honderd uit vertellen over wat we alle dagen deden, dat het zo gaaf was om de trainingen van Tineke en de stalruiters te volgen, dat je heerlijk kon uitstappen op de galoppeerbaan, dat we Toots en Akane hebben zien trainen maar dan wordt het wel een heul lang verslag
. Maar als je iets wilt weten, vraag gerust! En voor iedereen voor wie een trainingsweek bij Bartels op het verlanglijstje staat: er zit maar 1 ding op, even geen vakantie maar sparen voor een weekje jij en je paard. Het is je geld meer dan waard en ook hier kom je helemaal tot rust! Het is echt supertof!
Zusje, mijn hond mocht ook mee

Rondje galoppeerbaan

Effe chillen in de paddock tussendoor. Grazen lieten we ze aan de hand.

En heel speciaal; dinsdagochtend is de zoon van Imke en Joep geboren.
.