Al een paar maanden liep ik met het probleem dat mijn huidige woon en daardoor financiële situatie vanaf de zomer zou gaan veranderen. Ik ga namelijk samenwonen met mijn vriend! Hartstikke leuk natuurlijk maar doordat hij in Delft gaat studeren en ik in Eindhoven studeer, is een woning in de buurt van waar we nu wonen geen optie omdat we dan beide meer dan 2 uur (enkele reis) zouden moeten reizen naar school. Uiteindelijk is de keus gevallen op Breda (of Tilburg) maar dat betekent dagelijks 1,5/2 uur reizen (enkele reis) naar ponylief. Geen optie dus zou ze in pension moeten. Helaas hebben we daar het geld momenteel echt niet voor. Beide nog volop aan het studeren, een hond en dan dus ook de kosten van het op jezelf wonen. Sunny stond al sinds 14 april 2006 bij mijn opa en oma op de boerderij. Voor mij volledig kosteloos. Haar daar laten staan was geen optie doordat ik niet in de buurt zou komen wonen en mijn opa en oma inmiddels ook op leeftijd zijn en haar niet dagelijks kunnen verzorgen. Daarnaast zou ik het niet willen, dan staat Sun ook maar voor zich uit te kijken. Haar verkopen was voor mij geen optie. Ze is echt mijn allergrootste maatje, mijn meisje. Ik heb haar beloofd dat ze tot haar dood bij me mag blijven. Toen kwam het idee in mij op om haar voor bruikleen ter beschikking te stellen tot ik in februari 2018 afstudeer. Het idee besproken met mijn ouders, opa en oma en vriend en iedereen zag het wel zitten, zolang we haar maar niet helemaal kwijt raken. Op 24 april plaatste ik een advertentie en binnen een paar minuten kreeg ik al een reactie, binnen een paar dagen liep dat op tot ruim 10 reacties! Op 25 april kreeg ik een droomreactie van iemand! Een Nederlandse vrouw dit net over de grens in Duitsland woonde met 2 paarden aan huis. Schuilstal, bak, weiland en dag en nacht buiten kunnen staan. Verder in de bossen dus ze zou er lekker in de bossen gereden kunnen worden! Ik had een gigantische eisenlijst en niet verwacht dat ik een plek zou kunnen vinden die volledig aan mijn eisen zou voldoen. Maar toch was er zo iemand! Die avond heb ik haar gebeld en we hebben maar liefst 46 minuten aan de telefoon gehangen. Vanaf het eerste contact klikte het al super. Mezelf toch nog maar een paar dagen de tijd gegeven om na te denken, ik had tenslotte niet verwacht dat er al zo snel gereageerd zou worden en moest het allemaal even verwerken. Daarnaast met andere mensen gebeld en gemaild maar geen 1 had te bieden wat zij te bieden had.
Een week later is ze (Myra) met een vriendin (Kirsten) op bezoek geweest. Ondanks dat ik het onwijs spannend vond was het erg gezellig! Daarna mezelf weer een paar dagen de tijd gegeven om na te denken. Ook al was ik er eigenlijk al uit, dit is perfect voor Sun! Afgelopen weekend ben ik met Sunny en een vriendin naar Duitsland gereden. De eerste kennismaking tussen de 3 pony's verliep top! Het was al snel duidelijk dat Sun de leider zou worden. De andere pony's vonden het helemaal prima

Echt heerlijk om haar zo met andere paarden te zien!

Daarna hebben we met zijn 7'en een heerlijke buitenrit gemaakt. Echt een prachtige omgeving daar!
De volgende ochtend stond Sunny er nog heerlijk ontspannen en genietend bij dus heb ik besloten haar daar te laten. Het voelt onwijs dubbel. Enerzijds mis ik haar enorm maar anderzijds heeft ze het daar zo goed, beter dan wat ik haar de aankomende 2 jaar kan bieden.
Myra en Kirsten zijn onwijs lieve vrouwen en sturen me regelmatig updates met foto's.
De bedoeling is dat Myra met Sunny gaat grondwerken en buitenritjes gaat maken. Haar ene pony wordt gereden door Kirsten en haar andere pony is pas 2 jaar. Nu met Sunny kan ze toch rijden totdat haar pony oud genoeg is om gereden te worden.
Op Hemelvaartsdag/Bevrijdingsdag heeft Femke van Fading Fotografie nog een paar prachtige foto's gemaakt! Sunny was weer zo braaf dat ze los in het natuurgebied stond

Met mijn 2 lieve dieren

Samen met een vriendin die Sunny elke weekend reed.

En wat foto's die ik heb gekregen

In juli staat het eerste bezoek al gepland. Ik kan al niet wachten om haar weer te zien. De paddock is zo leeg zonder haar. Ik weet niet beter of ik ga elke dag naar haar toe om minimaal uit te mesten en eten te geven. En nu kom ik thuis en ga ik niet naar Sun, zo vreemd. Gelukkig staat Dyson mij kwispelend op te wachten.
Maar er zullen nog een hoop tranen blijven komen. De gedachte dat ze het daar zo goed heeft helpt wel tegen de pijn van het gemis.
Oja, voordat mensen zich zorgen gaan maken. We hebben een overeenkomst opgesteld die is nagekeken door iemand die rechten heeft gestudeerd dus Sunny kan zo weer terug komen als er iets mis is

Respect als je het hele verhaal hebt gelezen