Heerlijke rit met supertoffe [ras]!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Phen

Heerlijke rit met supertoffe IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 10:13

Hallo allemaal,

Het is alweer jaren geleden dat ik een rijtopic heb gemaakt, maar na jaren heb ik eindelijk beeldmateriaal.

Qua rijden is er niet heel veel veranderd. Ik was vooral veel plezier ritten aan het maken. Maar ik begon mij steeds meer te ergeren dat het niet lukte om hem nageeflijk te rijden. Qua theorie weet ik wel veel over nageeflijkheid maar helaas lukt het mij niet om het in de praktijk toe te passen. Ook omdat je van bovenop niet echt goed kan zien wat er precies niet goed gaat. Ik ben dus opzoek gegaan naar een instructeur. Ik heb één les gehad van een dressuurinstructeur maar deze snapte helaas de extra gangen van een IJslander niet zo goed. Hij moest draven, maar hij is een natuurtölter. Dus dat ging lastig ook al is zijn draf redelijk goed bevestigd. Ik ben gaan rondvragen en uiteindelijk bij een instructeur gekomen met IJslander ervaring maar ook met dressuur ervaring. In de eerste week van mei heb ik dus mijn eerste les gehad in, ik denk wel, 7 jaar. Er is nog heel veel werk aan de winkel, maar ieder begin is moeilijk. De eerste tip was de teugels een flink stuk korter nemen, ik reed met waslijntjes :o Ik ben op dit moment vooral in stap bezig in de bak. Maar wilde na een anderhalve week toch wel even langs de weg rijden. Gewoon even lekker alle remmen los, het moet namelijk ook leuk blijven.
Ondanks ik niet tevreden ben met hoe het eruit ziet vind ik wel dat er supertof filmmateriaal is gemaakt. En ik wilde dit graag met jullie delen!

Keer op keer word ik weer helemaal verliefd op dit paard <3 Soms realiseer ik mij niet hoeveel geluk ik heb dat ik zo heerlijk langs de weg kan rijden.

Tölten. Volgens mij bijna goed in 4-takt. Hij is over het algemeen erg lateraal.
Afbeelding

Hier is hij volgens mij alweer te lateraal
Afbeelding

Schweinnen/telgang
Afbeelding

Afbeelding

En ontzettend blij met dit kleine stukje draf! Sinds de teugels een stuk korter moeten vind hij het weer erg lastig om te draven. Dit was het enige stukje tijdens de rit dat hij in draf zat!
Afbeelding

En nog een stukje in galop. De auto waaruit gefilmd werd reed rond de 40 km/h. Best wel vlot dus :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hierbij het filmpje van de rit!

Narcissa

Re: Heerlijke rit met supertoffe IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:33

Wat een schoonheid! IJsjes zijn top :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:42

Wat ziet dat er heerlijk ontspannen uit, die lieve klopjes die je steeds uitdeelt vind ik tof :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:54

Wat een prachtige [ras]! <3
Dat moet echt genieten zijn. :j

laurierambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:59

Ziet er superleuk uit!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:59

Leuk topic Phen! :D

Ziet er goed uit hoor!
Volgens mij wordt ie sneller lateraal als je een versnellinkje hoger wilt?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:03

wat een heerlijk gezicht!! Echt leuk! veel geluk samen!

ElineRocco22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:03

wat leuk!!!!

Valdesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:09

Wat een leuk beestje! ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:11

Fantastisch!!!

Heerlijk he zo buitenrijden, deed ik vroeger ook heel veel.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 18:28

Heel erg bedankt voor de lieve reacties! Het is absoluut genieten met dit paard. Hoef mij nooit ergens zorgen over te maken tijdens het rijden. Dat terwijl hij best kijkerig en gevoelig is. Als je hem het vertrouwen geeft doet hij alles voor je! En hij is super te reguleren.

Corelli, ik had niet door dat ik hem regelmatig een aai of klopje gaf tijdens het rijden. Dit zag ik pas op de film :')

Cchanny, klopt! Langzaam gaat nog net mooi in takt. Maar een stukje harder lukt nog niet zo goed. Word vast beter als hij een beter houding + conditie krijgt :)