Alweer bijna twee week geleden is een vriendin van mij langs geweest om wat mooie foto's van een van mijn twee paarden te maken. Gentleman is een bijna 5 jarige ruin van Uphill. Ik heb hem sinds hij 3 is en ik heb hem zelf opgeleid. Het was en is absoluut geen makkelijk paard. Bij het beleren bleek het al geen makkelijke. Het heeft even geduurd totdat het vooruit knopje er op zat
. Ook kwamen we er achter dat meneer een extreme angst had voor andere paarden. Wanneer er een ander paard in de buurt kwam raakte hij helemaal in paniek.
Met hele goede begeleiding zijn we tot hem doorgedrongen dat hij op mij kan vertrouwen en dat hem niks overkomt. Het heeft enorm lang geduurd, maar inmiddels is de angst helemaal weg!
Sinds vorig jaar rij ik met hem in de wedstrijden. Ook hier bleek hij niet makkelijk, want op ander terrein gaat de staart in de lucht en gaat hij blazend en dansend over het terrein.
Wat resulteert in een paard dat niet meer voorruit wil in de proeven.
Af en toe hebben we er een goede wedstrijd tussen zitten en rijden we wat winstpuntjes. Afgelopen donderdag ons L1 debuut gemaakt en hier hadden we een winstpuntje.
Ondanks dat hij niet de makkelijkste is, is het zo'n schat
. Genoeg gekletst hier de foto's.tips en opbouwende kritiek is altijd welkom, maar hou het netjes.

halsstrekken

En nog een foto van op wedstrijd:

Als afsluiter zijn knappe hoofdje

En onder de douche

Bedankt voor het kijken
... je hebt in ieder geval uitdaging onder je kont genoeg denk ik zo!