Inmiddels is Oneta 20 jaar en aangezien het fysiek allemaal wat minder gaat en ik in september ga verhuizen van Friesland naar Limburg voor mijn studie hebben we een nieuw plekje voor haar gezocht. Ze staat nu ongeveer een maand bij zorgboerderij Kleurrijk in Oudemirdum, de zorgboerderij van goede vrienden van mijn moeder. Er is geen betere plek te vinden! Volop aandacht, vriendjes in de vorm van paarden, pony's en ezels, 24/7 buiten in een groot weiland en tevens heeft ze alle harten al veroverd van de bewoners en medewerkers van Kleurrijk.
Ze is niet verkocht, maar in plaats van 6 keer per week zal ik haar voortaan 1 keer per maand zien en dat is toch wel even slikken. Daarom heb ik mijn nichtje gevraagd om foto's te maken van Oneta samen met mij en haar dochter Vera Femina die ik sinds 3 jaar rij. De foto's zijn een maand geleden gemaakt maar vlak daarna ben ik op reis gegaan naar Canada (waar ik nu nog steeds ben) en ik heb nu pas tijd om ze te delen. Toch wilde ik ze jullie niet onthouden, daarvoor ben ik veel te trots op deze 2 mooie dames.

Enjoy!

En ook nog even 2 foto's van Oneta op haar nieuwe plek. Iedereen stond reikhalzend uit te kijken naar hun nieuwe paard en toen ze was uitgeladen gonsde Oneta haar naam over het terrein, werd ze van alle kanten bewonderd en Oneta zelf keek haar ogen uit. Het was een super ontvangst en ze heeft het hier helemaal goed, maar dat moment dat je met een lege trailer naar huis rijd en een ander ziet lopen en poetsen met je paard, dat is echt verdomd moeilijk ook al is dit de beste keuze die we hadden kunnen maken. Een bezoekje aan Oneta is dan ook first thing on the list zodra ik weer in Nederland ben.

Ik hoop dat jullie net zoals ik hebben genoten van de foto's!