Haflinger x Tinker eerste keer op oefenwedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EliseXJoelle

Haflinger x Tinker eerste keer op oefenwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 14:04

Hoi bokkers,

Gisteren organiseerde de vereniging bij ons in de buurt een oefenspringwedstrijd voor hun 10 jarig jubileum. Erg leuk natuurlijk en dat gaf mij de kans weer eens op vreemd terrein te rijden met Falco, ondanks dat we hier onder het zadel naar toe gereden zijn :o

Met Falco heb ik nog niet heel vaak gesprongen, totaal 3 springlessen het afgelopen jaar.
We hebben mee gedaan in de 40/50cm klasse. Ik wilde niet te hoog aangezien de laatste x springen uitgelopen is op een over enthousiast paard en een rodeo sessie, Gelukkig liet hij zich gisteren van zijn allerbeste kant zien <3
In onze klasse deden er 5 combinaties mee. Ik had het totaal niet verwacht maar we zijn gewoon eerste geworden *\%/*

Falco is mijn bijna 6 jarige Haflinger x Tinker. Afgelopen winter heeft hij op wat buitenritjes na lekker vakantie gehad. over 3 maanden is hij alweer 3 jaar bij mij <3

Warm rijden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wedstrijd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

prijs uitreiking en ere ronde:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk dat jullie gekeken hebben.

Ik ben mij er zeker van bewust dat er nog een hoop verbeterd kan worden, Ik ben geen doorgewinterde springruiter en gezien ik met een dressuurzadel spring is mijn houding niet geweldig :+

Pebblea

Re: Haflinger x Tinker eerste keer op oefenwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:07

Gaaf, een haflinger x tinker! Ik vind tinkers altijd erg lomp, maar doordat het een kruising met een haflinger is vind ik het nu veel mooier!

Zou ik je ook een tip mogen geven? Het lijkt alsof je beugels erg lang zijn, als je deze nog 1/2 gaatjes korter maakt is het makkelijker om mee te komen met de sprong, zeker met een dressuurzadel!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:08

Wat een leuke kruising <3

Jullie zijn een leuke combinatie samen!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 14:37

xmiriamd schreef:
Gaaf, een haflinger x tinker! Ik vind tinkers altijd erg lomp, maar doordat het een kruising met een haflinger is vind ik het nu veel mooier!

Zou ik je ook een tip mogen geven? Het lijkt alsof je beugels erg lang zijn, als je deze nog 1/2 gaatjes korter maakt is het makkelijker om mee te komen met de sprong, zeker met een dressuurzadel!

Dankje! Het is echt een heerlijk dier.

Was mij op de foto's indersaad ook opgevallen. Voor deze hoogte maakt het niet heel erg uit gelukkig, en merkte ik het met rijden ook niet het voelde of ze goed zaten. Maar voor hoger moeten ze inderdaad wel iets korter.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:29

Heerlijke combi zijn jullie! :D

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 05:45

Dankje!! ☺️

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 06:05

Super leuk

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:31

Wat een super leuke kruising!! Ben op slag verliefd <3

Qua advies, beugels wat korter en niet op de hals leunen