Grootste angst werd werkelijkheid.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Grootste angst werd werkelijkheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 07:51

Op 19 september 2009 gebeurde het geen waar ik zo lang van gedroomd had. Iets wat waarschijnlijk iedere bokker wel herkent. Het was de dag dat ik mijn eerste eigen paard ging ophalen. Ze was alles wat ik niet zocht en toch was zij op mijn pad gekomen.
2,5 jaar, regelrecht uit de kudde, daar was ze dan. Clover <3
Wat een ijzersterk karakter en wat een eigen wil. Allebei jong, onbezonnen en grenzeloos maar vol goede moed om het avontuur aan te gaan. En dat deden we, dat avontuur tegemoet gaan.
Onvoorstelbaar wat wij allemaal hebben meegemaakt, hoe vaak ik plannen heb moeten bijstellen, hoe vaak we stappen terug hebben moeten doen en vooruit hebben gezet.
We hebben de zon zien opkomen samen, de zon zien ondergaan. We hebben uren door de natuur gestruind zonder een woord. Zij wist als eerste dat ik zwanger was, eigenlijk wist ze alles als eerste. Ze voelde alles haarfijn aan. We werden steeds hechter, echt een team.
Ik had mijn droom om endurance te gaan rijden al snel aan de wilgen gehangen, dat was niet wat Clover wilde. Maar dat was prima, het was goed zo. Wat hadden we een fijne tijd samen en wat genoot ik van haar streken.
Clover is zo'n paard dat de lichtjes in haar ogen niet snel laat zien. Maar ik heb ze gezien, ze zijn prachtig <3

Toen kwam daar dat moment, jeetje wat heb ik veel gehuild en wat ben ik kwaad geweest maar de situatie was op dat moment niet anders. We moesten de beslissing maken. Ik moest Clover verkopen. We kregen een gigantische tegenslag op financieel gebied die er voor zorgde dat er geen andere optie was.
Vele mensen zijn langs geweest tot haar nieuwe baasje zich melde. Dit was het helemaal voor haar, precies zoals ik het zocht voor haar. Ik ben daar nog langs geweest en het voelde goed.
Op 31 januari 2015 verhuisde mijn meisje naar de andere kant van het land, ik werd regelmatig op de hoogte gehouden en dat voelde goed. Ze zag er zo goed uit en ze was blij.
Tot ik afgelopen februari het bericht kreeg dat Clover het toch niet helemaal was voor deze mevrouw. Maar ze had een perfect nieuw huisje gevonden voor haar, ze kwam bij 2 mannen te staan die lekker strandritten gingen maken met haar.

De weken verstreken en opeens kon ik savonds niet slapen, ik maakte me zorgen, m'n onderbuik gevoel begon te spreken en ik ging op onderzoek uit. Na even zeuren bij de vorige eigenaresse kreeg ik uiteindelijk een naam. Mijn gevoel werd bevestigd. Handelaar. 3 zenuwslopende dagen gingen voorbij waarin de handelaar onbereikbaar was. Toen ik de beste man eindelijk te spreken kreeg vertelde hij me dat Clover inmiddels alweer was doorverkocht aan een 'kennis' in Brabant. Ze maakte het goed, hij zou me terug bellen met de contactgegevens. Je raad het al, deze man heeft nooit meer terug gebeld of zijn telefoon opgenomen.
Door de geweldige kracht van sociale media heb ik haar uiteindelijk terug gevonden, opnieuw bij een handelaar. Deze man gebruikt haar in manege lessen.
Ik ben afgelopen weekend bij hen langs geweest om haar op te zoeken. Ze staat te koop, voor de hoofdprijs. De handelaar wil letterlijk het dubbele voor haar krijgen als waar ik haar toen ter tijd voor verkocht heb.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd maar de man wilde niet zakken in zijn prijs, ze staat hem immers niet in de weg.

Het doet zeer, mijn lieve lieve meisje, ik had dit zo enorm niet voor haar gewild maar de prijs die deze man voor haar vraagt kan ik simpelweg niet betalen. Nu ben ik gezegend met een geweldig netwerk van lieve vrienden en familie die op wat voor manier dan ook steunen.
Er is een crowdfunding opgezet met de hoop dat deze voldoende oplevert, er zijn mensen die aanbieden geld te lenen, spullen te verzamelen.
Ik heb goede hoop en ik hoop dat ik binnenkort hier een topic kan plaatsen dat ze weer thuis is <3

Afbeelding

IsabelHx

Re: Grootste angst werd werkelijkheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:55

Jeetje wat schrikken toen je hoorde dat ze bij handelaren terecht is gekomen!
Is je crowdfunding op internet? stuur even het linkje door, ik wil graag bijdragen aan de toekomst van je paardje! manege lessen is het laatste wat je wilt voor haar!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:56

-O- Wat ontzettend balen dat je denkt hét adresje te hebben gevonden en ze gaat van hand naar hand :(
Is het geen idee dat iemand anders haar voor je probeert te kopen?? Die handelaar weet dat jij haar heel graag wilt dus kan makkelijk de hoofdprijs vragen. Misschien dat iemand anders haar voor een 'schappelijke' prijs kan kopen?

Heel veel succes trouwens met het terug krijgen van je lieverd!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:57

WoW wat een verhaal!! Wel ontzettend gaaf dat je omgeving je zo steunt! Ik zou zeggen plaats een link van het crowdfunden in dit topic, en wie weer. Alle beetjes helpen toch? Houdt ons op de hoogte aub! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:00

Dit is echt een nachtmerrie! Ik hoop het allerbeste voor jullie! Succes!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:02

Wat vervelend Mallow.. Ik hoop voor je dat Clover terug kan kopen!
Toch vraag ik me dan iets af, hoe ga je het aanpakken met stalling en een medisch potje etc? Omdat je aangeeft dat je haar niet kan betalen.

Ontzettend veel succes!

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:08

Is het geen optie om een paardenkenner/andere handelaar aan te spreken en hem het paard te laten kopen voor jou. Tis een omweg, maar het kan serieus wat aan de prijs doen! en dat hij een deeltje winst mag houden voor de goede daad ? Zet wel alles op papier!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 08:11

Linkje hier delen is helaas niet toegestaan op bokt, ik kan eventueel pb'en maar weet niet of dat wel mag?

Kentaro dat is wat we in eerste instantie hebben geprobeerd, ik ben als 'gewone' kijker gaan kijken maar toen kwam hij dus met deze prijs. Uiteindelijk dus wel het hele verhaal uitgelegd in de hoop dat dat de situatie zou veranderen maar helaas...

Kwii ik snap je vraag, had m ook al verwacht :) ik heb geld achter de hand voor eventuele dierenarts kosten,juist om die reden wil ik dat geld niet aanbreken. Daarnaast heb ik haar altijd verzekerd gehad, dat ben ik opnieuw van plan. Maandelijkse stallingskosten zijn niet het probleem maar die staan uiteraard niet in verhouding met de aanschafprijs :)

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:12

Ik hoop dat je snel het geld bij elkaar hebt voor haar.
En dat je daarna de kosten van stalling dierenarts enz wel kan dragen.

Schiet de crowfunding al op?

Heb je een linkje voor me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:13

Ik ben de actie tegen gekomen en veel mensen die twijfelden over de echtheid er van (dat het misschien iemand was die gewoon geld wilde), maar ook al 30 mensen toen die wél hadden bijgedragen!
Echt top.

Ik hoop dat jullie weer samen komen...

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:15

En wat als je weer, zoals de vorige keer, een financiële domper krijgt?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:15

Wat verschrikkelijk zeg.. lijkt me inderdaad een nachtmerrie dat dit gebeurd.
Wel heel fijn dat mensen je willen helpen. Gaat het om een groot bedrag dat overbrugd moet worden?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:16

Crowdfunding om een paard te kopen.... >;)

Jammer dat je haar niet op afbetaling mag kopen..

Ik zou zelf een heel slecht gevoel hebben bij het kopen van een paard wat door anderen gefinancierd wordt.. maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit en er zijn genoeg mensen die niet weten wat ze met hun geld moeten, dus waarom niet...

En een manegepaard hoeft het heel niet slecht te hebben, waarom is het voor dit specifieke paard dan zo'n 'nachtmerrie'?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:16

Daar kan ik inkomen mallow, bedankt.

HiFive5, dat kan iedereen overkomen toch?..

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:24

HiFive5 schreef:

Want dat kan anderen nooit overkomen? Een financiële tegenslag?

Oke, niemand meer een paard/auto/huis/hond/kat/goudvis kopen, want mogelijkerwijs krijg je wellicht in de toekomst misschien wel een financiële tegenslag waardoor je het niet meer kunt betalen. Oh, en ook allemaal geen kinderen meer krijgen he, die kosten ook veel geld.

:+

Afijn. Ik zou zelf nooit crowdfunding gebruiken om een paard te kopen, maar heb er ook niets tegen. Succes, TS, hopelijk kun je je paardje snel weer thuis verwelkomen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:27

Ben ik de enige die hier z'n vraagtekens bij heeft?

Ik snap dat jij je paard moest verkopen vanwege een financiële domper en het is rot dat ze het nu "slecht" heeft (ik weet niet hoe ze erbij staat, maar het zal vast geen dierenmishandeling zijn) maar als jij het paard nu niet kan kopen, gaat het toch gewoon over? Dan laat jij anderen dat toch niet financieren? Ik zou ook graag mijn eerste paard terug kopen, maar ik kan haar aanschaf ook niet betalen. Wat maakt jouw situatie zo anders dan die van anderen die graag hun oude paard terug willen kopen?

Desondanks hoop ik dat je snel je paard terug hebt. Succes!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 08:27

Wanneer ik ook maar het idee had die kosten niet te kunnen dragen zou ik dit nooit doen, ik wil haar niet terug om uiteindelijk weer weg te moeten doen.
Het was in eerste instantie helemaal niet de bedoeling haar terug te halen omdat ik hoopte en mij beloofd was dat ze oud mocht worden bij de dame aan wie ik haar verkocht had. Maar ik weet inmiddels ook wel dat situaties kunnen veranderen en je niet in de toekomst kan kijken.

Het enige wat ik wil is haar uit de handel halen en gewoon van haar houden, van haar genieten en een thuis bieden. Onze verloren tijd inhalen en haar de ruimte geven het hectische afgelopen jaar te verkroppen.
Ik zou ook niet opzoek zijn naar een paard nu, ik wil alleen haar graag terug.

Kbk ik kan me dat voorstellen, zou nooit in me opkomen maar er zullen vast mensen zijn...

Er is inmiddels al meer dan 700,- opgehaald en ik heb zelf door middel van de verkoop van spullen ook al 300,- verzameld. Dus we zijn absoluut op de goede weg.. Ik hoop het zo!

Cer ik snap wat je zegt maar het was een niet geschoten is altijd mis. Ik wilde absoluut het onderste uit de kan halen dit te proberen en te kunnen zeggen dat ik alles gedaan heb wat ik kon. Geld doneren is geen verplichting he, men doet dat omdat ze dat graag willen en daar ben ik enorm dankbaar voor. Veel mensen die geld gegeven hebben zijn ook bekenden die ons kennen en ons verhaal kennen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:28

Het kan altijd, een financiele tegenslag, helaas.
Overigens zit er nog wel wat kostenverschil tussen een paard of een goudvis, vind je zelf ook niet? ;-)

En dat is allemaal heel vervelend en naar, maar het gebeurd.. Het is ook weer niet alsof het paard ergens vreselijk mishandeld staat te worden (hoop ik dan maar). En sja, verkocht is verkocht, wat er na de verkoop gebeurd heb je gewoon niet in de hand. Dus ik snap het hele grote drama niet zo, en al helemaal niet als er crowdfunding voor nodig is om het te fixen... Maar niet geschoten is altijd mis, dat dan weer wel..

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:30

_sharonnn , nee hoor je bent niet alleen. Dit is nu wel een andere situatie maar als ik graag mijn vorig paard wil terug kopen, maar ik heb de financiele middelen hiervoor niet tsja dan houdt het gewoonweg op. Ik moet ook niet aan anderen geld gaan vragen , toch ? Ik kan me voorstellen dat je dit paardje heel erg graag terug wilt maar soms moet je je bij de (harde) realiteit neerleggen. Crowfunding vind ik persoonlijk hier dan ook niet op zijn plaats.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:32

djinnie schreef:
HiFive5 schreef:

Want dat kan anderen nooit overkomen? Een financiële tegenslag?

Oke, niemand meer een paard/auto/huis/hond/kat/goudvis kopen, want mogelijkerwijs krijg je wellicht in de toekomst misschien wel een financiële tegenslag waardoor je het niet meer kunt betalen. Oh, en ook allemaal geen kinderen meer krijgen he, die kosten ook veel geld.

:+

Afijn. Ik zou zelf nooit crowdfunding gebruiken om een paard te kopen, maar heb er ook niets tegen. Succes, TS, hopelijk kun je je paardje snel weer thuis verwelkomen.

Een paard is net wel iets anders. Iedereen weet dat het houden van een paard geld kost en daarvoor dienen de spaarpotjes. Een paard en een huis hoef je niet te vergelijken want het ene heb je nodig , het andere niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:33

Ik snap het heel goed. Als je je paard weg doet puur om financiële redenen en niet omdat je 'er klaar mee bent' probeer je het allerbeste adres voor je beestje te vinden. Als hij/zij dan steeds van handelaar naar handelaar gaat zou ik daar ook enorm van balen. Tuurlijk ben je alle zeggenschap kwijt nadat je haar verkocht hebt, maar hopen op een goed en blijvend adres kan ik me heel goed voorstellen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:35

Als je niet genoeg geld hebt om haar terug te kopen, waar ga je dan geld vandaan halen als ze morgen iets serieus mankeert?
Of gewoon voor het onderhoud?

Ik hoop dat je er goed over nagedacht hebt...

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:35

Kentaro schreef:
Ik snap het heel goed. Als je je paard weg doet puur om financiële redenen en niet omdat je 'er klaar mee bent' probeer je het allerbeste adres voor je beestje te vinden. Als hij/zij dan steeds van handelaar naar handelaar gaat zou ik daar ook enorm van balen. Tuurlijk ben je alle zeggenschap kwijt nadat je haar verkocht hebt, maar hopen op een goed en blijvend adres kan ik me heel goed voorstellen.

Precies dit ;)

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:37

Ik hoop voor je dat het gaat lukken om je oude paardje weer terug te krijgen. Succes!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:38

Voor een goede tinkermerrie betaal betaal je al snel 3000/3500 euro dus dan heb je nog een tijdje sparen te gaan als deze manege eigenaar ook rond dit bedrag vraagt.

Overigens snap ik de manege eigenaar wel. Goed functionerende manegepaarden zijn goud waard!