Hier is mijn vriendje weer, even zijn paspoort. Amadeus is een 11jarige ruin waar ik M1 mee start.
Eerst even een foto van ons

Even van het begin, vorig jaar in november/december heb ik Deus een volledige APK gegeven met zadelmaker, osteopaat en tandarts. Zodat we lekker weer goed aan de slag kunnen.
Eind januari deed ie ineens n beetje raar met rijden, hij kon niet lekker meer galopperen linksom sprong constant om van achteren. Ook ging ie weer meer scheef lopen (kont naar rechts). In overleg heb ik besloten het rijtechnisch proberen op te lossen.
Dit ging de goede kant op tot ie, nu al weer bijna 2 mnd terug, heel gek heeft gedaan in de paddock. Daar heeft hij zichzelf flink verstapt. Zijn been was heel naar dik maar kreupel was hij niet. Ik vertrouwde het niet en heb twee keer de DA laten komen, uiteindelijk zijn er röntgenfoto's en een echo gemaakt en alles was gelukkig goed van binnen.
Wel vond de DA hem stijf in zijn lopen en had het idee dat ie veel beter zou kunnen lopen. Hij werkt nauw samen met een fysio en hoefsmid en eens in de twee weken komen ze samen om met z'n 3en naar n paard te kijken.
Op 29 april ben ik daar geweest, om het kort samen te vatten. Hij is anders bekapt en voor het eerst op ijzers gezet, daarna behandeld door de fysio.
Het verschil is echt groot! Hij loopt veel ruimer en losser in z'n lijf. Loopt een stuk rechter en is niet meer omgesprongen in galop.
Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst na 2mnd weer les gehad. Omdat we nu weer rustig gaan opbouwen zijn we vooral met de basis bezig geweest en dat vond ik wel even leuk om te laten zien.
We willen dat ie goed over zijn rug gaat en actief voor mijn been.
Foto's zijn vooral van rechtsom, heb ook keurig linksom gereden hoor.

En uitrijden

Als ik nou mee naar voren ga met mijn lichaam is het vast makkelijker

Deus lijkt ook tevreden

Commentaar in opbouwende tips vinden wij fijn.
Ik weet dat mijn handen soms een eigen leven leiden
Alle foto's zijn gemaakt door onze favo fotograaf appelflapje op bokt
Else super bedankt weer!