Rory Rapunzel bij Ineke Jansen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Rory Rapunzel bij Ineke Jansen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 21:31

Sinds een half jaar worden mijn 2 Connemarapony's niet alleen door mij zelf gereden, maar heb ik ook een 'vooruit-rijdster' EK die mijn pony's voor mij uit schoolt. Ik ben zelf een zeer gepassioneerde, maar matig getalenteerde 40+ amazone, en ik heb er voor gekozen om het mijn pony's te gunnen om opgeleid te worden door iemand die echt kan rijden :+ . Op deze manier kan ik me tijdens het rijden van mijn pony's volledig richten op mijn eigen ontwikkeling, terwijl zij hun eigen lesprogramma hebben :D

De samenwerking met EK verloopt súper en ik merk dat zowel mijn pony's als ik zelf echt met sprongen vooruit gaan.

Mijn vooruit rijdster lest met mijn pony's bij Ineke Jansen van Dressuur Training Borculo ( sinds kort in Borculo, daarvoor zat ze in Brabant ( zie ook http://www.inekejansen.nl/) en dat is elke keer weer zó genieten als ze daar naar toe gaan. Ik had nooit gedacht dat ik zo zou kunnen genieten van iemand anders op mijn pony's, maar joh, wat is dat gaaf.

Afgelopen weekend zijn we weer bij Ineke geweest, en als extra-tje heeft de partner van Ineke echt geweldige foto's gemaakt van zowel de les, als van het getut er om heen. Dus daar moest maar een topic van komen dacht ik zo.

Rory Rapunzel is een nu 5 jarige Connemara merrie, die nu ongeveer een jaar onder het zadel is. Ze is enerzijds heel nuchter ( dingen om haar heen boeien haar niet zo), maar tegelijkertijd is ze in het werk ook een dominante heethoofd. Ik ben dus ook heel blij met de rust en ontspanning die vooruitrijdster in samenwerking met Ineke toch weet te bereiken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had ik al gezegd dat ik érg blij ben met mijn pony?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naast instructrice is Ineke daarbij ook nog eens sportmasseur voor mensen en paarden, en omdat Punzel zo'n harde werker is, echt een buffel die maar door loopt, vind ik het fijn om haar regelmatig toch even te laten checken en los te laten masseren. Gelukkig is Ineke nog geen gekke dingen tegen te komen, maar ik vind het een fijn gevoel om dit te laten doen. En Punzel volgens mij ook:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat kun je als mens dan toch genieten hè, van je pony's, de ontwikkeling die ze met behulp van EK en Ineke maken, het getut en gerommel er om heen. En als dan ook het zonnetje nog eens schijnt én er is iemand die dat allemaal op foto vast legt........ Nou.. dan kan mijn dag niet meer stuk!

SkyMarian

Re: Rory Rapunzel bij Ineke Jansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:07

Moet elke keer aan het ogen zoals Rapunzel denken als ik foto's van punz zie. Lijf is helemaal meegegroeid met de grote ogen en ze is echt op en top een connemara. :D
Niks zo mooi als een team van mensen om je heen die een bijdrage hebben aan deze mooie sport. <3

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:09

Wat een plaatje is het toch ook <3 echt een hele knappe pony. Ik ben benieuwd naar de verdere voortgang.!! *-:)

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:14

Je mag trots zijn op je fijne en prachtige connemara pony's!! En zij mogen superblij zijn met jou, EK en Ineke!

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:17

echt helemaal leuk!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 22:18

SM: Daar is ze dus ook echt naar vernoemd, naar de Rapunzel uit de Disney film. Fokster vond dat Punzels ogen zo groot en sprekend waren als de ogen van Rapunzel uit de film.
Vandaar dat haar officiele naam Rory Rapunzel is ( wat ik dus afgekort heb tot Punzel).
In de veulen groep van dat jaar stond ook een Rory Maximus.. inderdaad: naar het paard Maximus uit die film.

En dank voor de complimenten!!
Ik ben echt zo superblij met ze, met de pony's, EK en Ineke. Echt... zo'n rijk gevoel is dat!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:19

I know....heb je laatst verteld. :))

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:20

Punzel is echt lekker aan het uitzwaren, het puppy achtige gaat er langzaam vanaf. :j

Heerlijke plaatjes!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 22:25

SM :') :') :') ( was ik dus duidelijk even vergeten)

En Change...
Ik vrees dat Punzel een geboren plofferd is:

Als veulen:

Afbeelding

En ongeveer een half jaar oud:
Afbeelding

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:35

Ze is zo'n heerlijk buffeltje <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:38

Met een half jaar was punz al 2 x het gewicht van mijn wandelende tak. _O-

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 22:40

_O- _O-

:=

Dat vrees ik ook!!

Maar jouw wandelende tak ontwikkelt zich toch ook heel behoorlijk hoor!!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:41

<3 Punz het sprookjespaard <3

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:44

Wat komt Punz er mooi uit op de foto's! Prachtig gemaakt en je bent een prima amazone! :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 22:47

Nou...
De amazone hier is EK . En dat is inderdaad een prima amazone :D
Ben zelf veel meer een ploeteraar... maar ook daar zit wel ontwikkeling in gelukkig.Het gaat steeds beter!

Maar dank voor de complimenten allemaal! Punzel komt inderdaad érg wit onder haar wintervacht vandaan. Ook als je haar nu in de wei ziet: ze staat in een kudde met 1 valk en twee andere schimmels die toch ook echt al wit zijn, maar zelfs tussen de witten valt ze nog op...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:11

Punz schreef:
Nou...
De amazone hier is EK . En dat is inderdaad een prima amazone :D
Ben zelf veel meer een ploeteraar... maar ook daar zit wel ontwikkeling in gelukkig.Het gaat steeds beter!

Maar dank voor de complimenten allemaal! Punzel komt inderdaad érg wit onder haar wintervacht vandaan. Ook als je haar nu in de wei ziet: ze staat in een kudde met 1 valk en twee andere schimmels die toch ook echt al wit zijn, maar zelfs tussen de witten valt ze nog op...

Onzin, jij bent een prima amazone en EK kan het gewoon eeerrug goed. :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 23:12

:D Da's lief van je!!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:22

Is Punz al weer een jaar onder het zadel?! :oo Time flies when you're having fun....
Maar ze wordt nog steeds mooier en wat doet ze het goed <3 Kan me goed voorstellen dat je helemaal hoteldebotel bent van die twee.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 23:38

Yup, een jaar alweer!

En daarbij toont ze een bijzondere mix van poepnuchter, braaf en toch geen beginnerspaard. Ze heeft heel veel energie en looplust, en dat kanaliseren vraagt een heel rustige, eerlijke maar handige en consequente ruiter.
En dan kan ze me sjouwen! <3 <3
Ben dus superblij met EK op haar, als ik haar alleen zou rijden, dan zou ze toch te veel ruimte krijgen om haar boevenkant te ontwikkelen :D :D (ze kan zó snel reageren). En dan blijft ze in alles eerlijk, maar toch: handig truusje is het op momenten :') .
Kortom: ik krijg een spoedcursus paardrijden op charmante boefjes en ondertussen leert EK haar hoe ze haar energie en looplust in moet zetten in het werk..

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 23:39

En dank voor je compliment natuurlijk!!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 01:19

Ze is prachtig aan het uitgroeien! Die veulen foto lijkt de dag van gister :P Wat gaat de tijd snel!

Je pony's boffen maar met zo'n baas als jij die zoveel moeite doet voor hun juiste opleiding!! En je rijdt zelf ook hartstikke netjes, hoor :D

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 07:55

Precies! Wacht maar af, straks zit je met twee pony's in het Z :D

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:10

Wat was ze trouwens al veulen ook al lekker stevig! Knapperd.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 23:10

@Toydol: Ik weet nog zo goed dat ik de aankondiging op het Connemara forum zette... Oh.. wat was ik trots!
@ Martie: dat zou wel heel gaaf zijn.......maar of dát voor mijn 50ste gaat lukken? Eén zou al heel mooi zijn!

Majabeestje: jaaa.. daar viel ik als een blok voor ( al kocht ik haar eigenlijk omdat ze uit deze specifieke moeder was.. maar het ronde, stevige deed het hem wel.....)