De samenwerking met EK verloopt súper en ik merk dat zowel mijn pony's als ik zelf echt met sprongen vooruit gaan.
Mijn vooruit rijdster lest met mijn pony's bij Ineke Jansen van Dressuur Training Borculo ( sinds kort in Borculo, daarvoor zat ze in Brabant ( zie ook http://www.inekejansen.nl/) en dat is elke keer weer zó genieten als ze daar naar toe gaan. Ik had nooit gedacht dat ik zo zou kunnen genieten van iemand anders op mijn pony's, maar joh, wat is dat gaaf.
Afgelopen weekend zijn we weer bij Ineke geweest, en als extra-tje heeft de partner van Ineke echt geweldige foto's gemaakt van zowel de les, als van het getut er om heen. Dus daar moest maar een topic van komen dacht ik zo.
Rory Rapunzel is een nu 5 jarige Connemara merrie, die nu ongeveer een jaar onder het zadel is. Ze is enerzijds heel nuchter ( dingen om haar heen boeien haar niet zo), maar tegelijkertijd is ze in het werk ook een dominante heethoofd. Ik ben dus ook heel blij met de rust en ontspanning die vooruitrijdster in samenwerking met Ineke toch weet te bereiken:

Had ik al gezegd dat ik érg blij ben met mijn pony?

Naast instructrice is Ineke daarbij ook nog eens sportmasseur voor mensen en paarden, en omdat Punzel zo'n harde werker is, echt een buffel die maar door loopt, vind ik het fijn om haar regelmatig toch even te laten checken en los te laten masseren. Gelukkig is Ineke nog geen gekke dingen tegen te komen, maar ik vind het een fijn gevoel om dit te laten doen. En Punzel volgens mij ook:

Wat kun je als mens dan toch genieten hè, van je pony's, de ontwikkeling die ze met behulp van EK en Ineke maken, het getut en gerommel er om heen. En als dan ook het zonnetje nog eens schijnt én er is iemand die dat allemaal op foto vast legt........ Nou.. dan kan mijn dag niet meer stuk!