Ik plaats hier eigenlijk de laatste jaren amper nog foto's, maar deze kan en wil ik jullie niet onthouden.
Ik ben namelijk zo trots op mijn paardje!
Even een klein woordje uitleg:
Ik heb mijn paard nu al een 6 tal jaar en wij hebben veel ups maar ook heel veel downs gehad.
Shakira is een 12 jarige kruising draver x volbloed merrie en dat is niet altijd een ideale combinatie.
Wij hebben vroeger veel rechtrichtlessen gehad, maar mijn paard is eigenlijk niet geschikt om een passend zadel voor te vinden dus werd het soms wat op de lange baan geschoven.
'Vroegah' reden wij uitsluitend buitenritten, maar gaandeweg had mevrouw hier zoveel spanning opgebouwd dat een ontspannen ritje er niet meer inzat. Vanaf dat we vertrokken wou ze enkel maar lopen, lopen en nog eens lopen! De eerste 500meter van stal af kon ik gerust aan een los teugeltje stappen maar daarna MOEST ik haar korter nemen en begon ze te trippelen tot we weer thuis waren.
De periode die daarop volgde heb ik dus die lessen gehad, maar daaruit bleek ook dat mijn paard fysiek niet 100% in elkaar zat en dat ze enorm veel moeite had met de gevraagde oefeningen.
Sinds een aantal jaar rijd ik haar niet zo veel meer, af en toe probeer ik haar eens te longeren en voor de rest staat ze rustig op de weide paard te zijn. Soms zadelde ik wel eens op en vertrok ik voor een ritje, maar ontspannen was dat eigenlijk nooit..
Soms vroegen mensen op stal zelfs 'rijd jij eigenlijk ooit met je paard? Ik zie jou daar enkel maar naast lopen'
Maar deze voormiddag was het zo'n mooi weer dat ik dacht: 'we wagen het er nog een keertje op en we gaan richting de Nete'.
Zo gezegd zo gedaan, wij met z'n tweetjes weg!
Onderweg naar de Nete (een lange rivier met een mooie grasdijk naast) was ze al een paar keer geschrokken van bouwvakkers en werkmannen van de gemeente.
En toen kwamen we op die mooie groene dijk, ik voelde dat ze wou vertrekken en ik hield haar even in, om dan full speed te vertrekken!
Ik was helemaal vergeten hoe ongelofelijk hard mijn paard kan galopperen
Na het eerste -ren-galopje had ik een beetje moeite om haar terug in stap te krijgen, maar eens ze terug in stap was merkte ik dat ze best rustig was...
Zelfs aan een losse teugel
We zijn in totaal 1.5u weggeweest (mede omdat mevrouw zo'n hoog stap tempo heeft hoor
), en ik heb 3x kunnen galopperen zonder dat ze oncontroleerbaar werd of erna begon te trippelen!
Ik gloei nog na van trots!
Maar genoeg gezeurd, hier de fototjes die ik gemaakt heb en een klein filmpje

Zo'n mooi uitzicht!

Maar dit uitzicht is nog vele mooier

De Konikpaardjes van Natuurpunt kwamen gedag zeggen

Zo lief, maar het was te merken dat ze nog niet dikwijls andere paarden gezien hadden.
Toen ik mijn paard even wou laten kennismaken zijn ze met z'n 4 weggespurt

En aangezien ik geen deftige smartphone heb om Endomondo op te installeren heb ik de rit maar even op google maps aangeduid hihi
Links in het hoekje is ons vertrekpuntVoor het filmpje mss je geluid wat stiller zetten, nogal wat wind en ik ben de hele tijd tegen haar bezig over hoe flink ze is
Bedankt voor het kijken en een reactie zou leuk zijn
.
Als je op een bepaald moment weet dat het gecontroleerd is, dan lijkt het me onwijs gaaf. Als het nog niet helemaal gecontroleerd is... iets minder