David en Bliksem, by night.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

David en Bliksem, by night.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 23:17

Het is nu ruim een week geleden dat James geheel onverwacht overleden is.
[IM] Dag lieve James. Mijn maflinger.

Toen het afschuwelijke bericht kwam hoopte ik in een flits nog even dat het om 'die kleine pony' ging. En niet om mijn altijd maffe, maar o zo lieve haflinger James.
We missen hem vreselijk. Het leven is gewoon niet meer hetzelfde, maar als ik zie hoe gek Davidje met zijn pony is, ben ik misschien ook wel een beetje blij dat het 'die kleine pony' niet was...
Het liefst hadden we onze gekke duo gewoon nog samen. Maar dat is nu eenmaal niet meer zo en het leven gaat door... :( Danwel zonder mijn gouden maatje. Hij blijft altijd in ons hart.

Vandaag hadden we een lange dag en kwamen laat thuis. Daan deed Marloes naar bed en ik was nog even bezig in de stal en in de paddock. Eventjes poepjes opruimen. Het was al donker, kon het nog nét zien. David kwam er aan lopen. "Mamma, mag ik ook nog eventjes in de paddock"?
"Ja, tuurlijk!"
En vervolgens heeft David nog een half uur met Bliksem, zijn kleine pony gespeeld. David leert hem het commando 'op het blok'. Want daar was James goed in. Dat vond David altijd prachtig om te doen James met James. Kunstjes. Ook het commando Flemen vond hij mooi. dus dat moeten we Bliksem tzt ook maar leren. Nu gaan we eerst hem kennis laten maken met het blok, zodat David alle kunstjes straks met zijn Bliksem kan doen. Dat idee hadden we toch al wel om een keer te doen, maar nu James er niet meer is misschien wat eerder dan gedacht. We hebben nog niet een geschikt 'blok'. Maar dat komt nog.

Bliksem heeft al snel door dat hij er op moet gaan staan. Dat deden we ook al eens samen met James, maarja nu moet hij het alleen doen. En dat is toch weer net even iets anders dan het grote voorbeeld erbij!
Afbeelding

Afbeelding

Gewoon ff gek doen en Bliksem brokjes van 'het blok' laten eten.
Afbeelding

Even een beetje mee helpen, want ze liggen in de rand.
Afbeelding

Afbeelding

Grootste lol dat hij had. :+
Afbeelding

En terwijl Bliksem op het blok staat is David weer lekker maf aan het doen.
Afbeelding

Afbeelding

Even knuffelen. :D
Afbeelding

Weer op het blok.
Afbeelding

En ´terug Bliksem!´
Afbeelding

En nog een foto van mijn schatjes samen ;( nog niet zo lang geleden.
Afbeelding

Urbanus

Re: David en Bliksem, by night.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:22

Het is vreselijk treurig dat James gegaan is, maar wat hebben David en Bliksem een mooie band. Wat een rijkdom om zo'n mooi en leuk kind te hebben dat ook nog gek is op paarden. Ik vind topics met kinderen en paarden vaak stom maar hier word ik blij van! :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 23:29

Dankje. David is een heel vrolijk kind. En een echte dierenvriend! Hij is ook helemaal gek op onze katten en hond. Maar ook op zijn ´Blikkie´. :D

Afbeelding

Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:34

Ik vind het ook altijd heerlijk om te zien hoe jij en je kinderen met jullie dieren om gaan! Vreselijk dat James er niet meer is :(:)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:39

David wordt groot! En zijn pretbek ook!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 23:41

Ja hij groeit als kool! Ik zeg wel eens voor de gein 'David, je mag niet meer groeien hoor :+ !'
Gaat me veel te snel :oo

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 02:09

Wat een lieverds !
Ik ken je andere topic meis, en heb ook gereageerd daar..
Maar vind het mooi hoe David alle kunstjes herinnerd en ze wilt overgeven aan Bliksem!

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 07:27

Wat een mooie foto's Chasey! Het is prachtig om die band tussen hun twee te zien. En ook zo leuk Hoe jih met hun omgaat! Ik word daar zo vrolijk van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 07:37

Zo mooi om te zien. <3

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 07:39

Ik reageer zelden, maar nu toch maar eens even wel.

Ik geniet altijd van je topics met de kinderen en de pony's, het ziet er zo heerlijk ongedwongen uit. Kinderen die kinderen mogen zijn en pony's die gewoon pony's mogen zijn. Heerlijk!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 07:49

Alles gaat snel bij kinderen....eerste stapjes tot het eerste huisje, geniet nog maar van de momenten nu met je pretbekkies!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:01

Heel mooi! Ik vind David een heel bijzondere jongen, hij straalt altijd zoveel gevoel uit, op zo'n fijne manier!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:42

Shadow0 schreef:
Heel mooi! Ik vind David een heel bijzondere jongen, hij straalt altijd zoveel gevoel uit, op zo'n fijne manier!

Ja! Precies!

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:53

Shadow0 schreef:

Dat vind ik ook! Het lijkt wel of hij echt communiceert met Bliksem, en dan niet op een manier zoals de meeste mensen, maar alsof ze elkaar echt helemaal begrijpen <3

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 14:31

Leuke band hebben die 2!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 16:20

David heeft een vorm van autisme net als ik. Misschien heeft het daar mee te maken?

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:35

Ach, het is treurig zo zonder James, maar het leven gaat inderdaad door... Voor veel mensen die een vorm van autisme hebben zijn dieren makkelijker in de omgang dan mensen, omdat ze zo heerlijk eerlijk zijn.
Een dier heeft geen dubbele agenda, of zegt iets anders dan wat hij bedoelt (behalve Graaf Slis :P ) . Maar het geldt niet alleen voor mensen met autisme hoor, ook mensen zonder 'iets' (wie?) vinden dieren vaak prettig(er) gezelschap. Onvoorwaardelijke trouw en eerlijkheid.
Paarden liegen nooit, de meeste dieren liegen nooit. :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 06:50

Floortz schreef:
Ach, het is treurig zo zonder James, maar het leven gaat inderdaad door... Voor veel mensen die een vorm van autisme hebben zijn dieren makkelijker in de omgang dan mensen, omdat ze zo heerlijk eerlijk zijn.
Een dier heeft geen dubbele agenda, of zegt iets anders dan wat hij bedoelt (behalve Graaf Slis :P ) . Maar het geldt niet alleen voor mensen met autisme hoor, ook mensen zonder 'iets' (wie?) vinden dieren vaak prettig(er) gezelschap. Onvoorwaardelijke trouw en eerlijkheid.
Paarden liegen nooit, de meeste dieren liegen nooit. :)

De een heeft autistme de andere weer iets anders, maar we hebben dieren nodig gewoon om wie ze zijn en wat ze ons bieden!! }:0 ;)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:18

Precies. Ik snap dan ook niet dat er mensen zijn die niets met dieren hebben, of ze zelfs vies vinden, behalve dan de lap vlees die op hun bord ligt. Maar ja, ieder z'n meug. ;) Doe mij maar een ei.