Dutch Princess

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisetjj

Dutch Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 10:53

Mag ik jullie voorstellen aan Dutch Princess, een inmiddels 8 jarige merrie.
Oktober 2011 kwam deze knappe merrie op mijn pad om te verzorgen en te rijden. Sinds 28 februari mag ik haar legaal ´MIJN´ paard noemen <3
Afbeelding

Toen ik met het verzorgen begon, had ze een aantal keer iemand op haar rug gehad.
Langzaam mocht ik het verder gaan uitbreiden. Dit ging niet zonder slag of stoot. We wisselden elkaar goed af in blessures/ongemakken waardoor het rijden soms maanden stil lag.
Zo heeft het rijden van september 2015 tot januari weer stil gelegen, maar inmiddels zijn we weer volop aan de gang.
Er valt nog genoeg te verbeteren, zeker aan mijn houding. Helaas heb ik een lichaam dat lang niet altijd mee wil werken, maar waarbij de artsen ook niet echt weten wat het nou is. Ik zet mijn hele lichaam daardoor te snel vast en houdt alles strak. Er is dan haast geen beweging in te krijgen, met name mijn linkerarm en hand zitten dan helemaal vast. Dit krijg ik dan ook direct terug van Princess. Zij wordt sterk op links, een volte linksom rijden wordt al lastig.

Gelukkig hebben we goede begeleiding en gaan we stapje voor stapje vooruit :) De stap en draf lijken al wel ergens op. De galop is voor ons (eigenlijk voornamelijk voor mij :')) een heel groot punt. De galop zelf ben ik niet bang voor (galoppeer zonder zadel tijdens buitenritten). Maar zodra ik in de bak moet galopperen blokkeert mijn hele lichaam. Gelukkig gaat ook dat steeds beter en ben ik best een beetje trots op de foto's :o

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Ik moet regelmatig heel bewust mijn linkerhand loslaten
Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Na de galop bouwen we spanning op. Gelukkig worden deze momenten steeds korter
Afbeelding

9. Idem
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Het halsstrekken is voor Princess altijd een soort verademing geweest. Eindelijk komt er dan wat ontspanning terug in mijn lichaam.
Afbeelding

12. Prethoofd <3

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Dutch Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:56

Mooie merrie zeg!! <3
Maar wat een aparte singel heb jij...zo heb ik ze nog nooit gezien.
Wat is precies de functie?

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 12:03

Het is de H-singel van Wow.
Een gewone singel kruipt naar haar oksel, waardoor mijn zadel naar voren wordt getrokken.
Bij deze singel liggen de singelstoten verder uit elkaar, ligt het stabieler en blijft de singel (en daarmee het zadel) mooi liggen :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:54

Een princess is ze zeker!
Je ziet idd nog spanning in jouw houding

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:58

Nice!

Lekker zo doorgaan dan komt het helemaal goed!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:03

Leuk dier zeg, alhoewel ik meteen overal kramp krijg als ik naar je kijk, lijkt me lastig als je zelf niet zo lekker kan ontspannen...maar je bent op de goed weg!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:07

Oei, pijn in mijn rug als ik naar je kijk!! Maar dat geeft niet, beugels zou ik langer doen en mochten er geen belemmeringen in je onderrug zijn dan je bekken kantelen en op je zitbeenknobbels gaan zitten. Je kont steekt achteruit en daardoor is het ook moeilijk, zoniet bijna onmogelijk om bepaalde bewegingen van je paard op te vangen. Misschien eens een paar zitlessen aan de longe nemen want je hebt een mooi paard en samen zit er nog veel meer in. Heel veel succes.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:23

Ik vind het plaatje er niet heel beroerd uitzien! Mijn tip aan jou is: kijk voorruit. Je kijkt op bijna alle foto's naar beneden, ik denk dat als je iets meer voorruit kijkt je ook meteen iets meer rechtop zit. Verder lekker zo door gaan! Jullie zijn een leuk stel.

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 20:19

bigone schreef:
Oei, pijn in mijn rug als ik naar je kijk!! Maar dat geeft niet, beugels zou ik langer doen en mochten er geen belemmeringen in je onderrug zijn dan je bekken kantelen en op je zitbeenknobbels gaan zitten. Je kont steekt achteruit en daardoor is het ook moeilijk, zoniet bijna onmogelijk om bepaalde bewegingen van je paard op te vangen. Misschien eens een paar zitlessen aan de longe nemen want je hebt een mooi paard en samen zit er nog veel meer in. Heel veel succes.

Voorheen zat ik nóg holler. Zag er dan gewoon onmogelijk uit :P
Helaas helpt het niet om mijn beugels langer te doen, dan trek ik mijn rug nog holler.
Het verschilt per dag hoe mijn lichaam is, en hoe mijn houding daarbij is. Maar werk aan de winkel is er zeker :j

Iljaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:34

Hi Liset!
Knappe merrie is het, jullie komen van ver en dit ziet er al zoveel beter uit als een paar jaar terug!
Knap hoor dat je zo met haar weet rond te sturen, pittige tante!
<3 succes!

(wanneer ga je starten :D :P )

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 08:07

Dankjewel :)

Starten is voorlopig nog niet aan de orde hihi

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:37

Leuk dier :D Komt vast goed!

Lisetjj