Oktober 2011 kwam deze knappe merrie op mijn pad om te verzorgen en te rijden. Sinds 28 februari mag ik haar legaal ´MIJN´ paard noemen

Toen ik met het verzorgen begon, had ze een aantal keer iemand op haar rug gehad.
Langzaam mocht ik het verder gaan uitbreiden. Dit ging niet zonder slag of stoot. We wisselden elkaar goed af in blessures/ongemakken waardoor het rijden soms maanden stil lag.
Zo heeft het rijden van september 2015 tot januari weer stil gelegen, maar inmiddels zijn we weer volop aan de gang.
Er valt nog genoeg te verbeteren, zeker aan mijn houding. Helaas heb ik een lichaam dat lang niet altijd mee wil werken, maar waarbij de artsen ook niet echt weten wat het nou is. Ik zet mijn hele lichaam daardoor te snel vast en houdt alles strak. Er is dan haast geen beweging in te krijgen, met name mijn linkerarm en hand zitten dan helemaal vast. Dit krijg ik dan ook direct terug van Princess. Zij wordt sterk op links, een volte linksom rijden wordt al lastig.
Gelukkig hebben we goede begeleiding en gaan we stapje voor stapje vooruit
De stap en draf lijken al wel ergens op. De galop is voor ons (eigenlijk voornamelijk voor mij
) een heel groot punt. De galop zelf ben ik niet bang voor (galoppeer zonder zadel tijdens buitenritten). Maar zodra ik in de bak moet galopperen blokkeert mijn hele lichaam. Gelukkig gaat ook dat steeds beter en ben ik best een beetje trots op de foto's
1.

2.

3.

4.

5. Ik moet regelmatig heel bewust mijn linkerhand loslaten

6.

7.

8. Na de galop bouwen we spanning op. Gelukkig worden deze momenten steeds korter

9. Idem

10.

11. Het halsstrekken is voor Princess altijd een soort verademing geweest. Eindelijk komt er dan wat ontspanning terug in mijn lichaam.

12. Prethoofd