Fouten maken we allemaal...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ArandaVD

Fouten maken we allemaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 10:12

Maar we leren er ook van!

De afgelopen (bijna) 2 jaar waren veel voor ons. Ik denk dat de meeste van jullie Andorra's verhaal wel zo'n beetje kennen. Het inrijden ging zonder problemen, maar eenmaal daarna was het niet altijd makkelijk.. Hetzelfde geld voor onze ondeugende haflinger Fynka.

We hebben niet altijd de juiste keuzes gemaakt, we wilden dingen te snel goed doen, en overvielen hiermee de paarden soms echt.. Wat miscommunicaties veroorzaakten natuurlijk. Fynka was echt dominant, dat is ook zo goed te zien op de grijze beelden. En voor Andorra ging het soms allemaal even te snel.. Wat haar een hoop stress bezorgde.

Wij geven de paarden niet de schuld van de zware tijden, we hebben zelf fouten gemaakt en hebben hier ook van geleerd. Maar om even alle filmpjes hier op een rijtje te hebben, zijn we ontzettend trots wat we bereikt hebben! WIJ zijn degene die geleerd hebben beter te begrijpen, en te luisteren. En daarmee zijn we nu hier :)

Ik wil jullie graag ons avontuur laten zien, in dit filmpje. Voor meer uitleg en het hele verhaal van ons, kun je de beschrijving lezen!

Alvast super bedankt voor het kijken <3
Als je nog vragen hebt of er is iets niet helemaal duidelijk stel die dan alsjeblieft in de reacties!

Iloscorp

Re: Fouten maken we allemaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:58

Je ziet vooral in het zwart wit gedeelte veel angst en onbegrip bij beide paarden.
En dat creëert soms zeeeer gevaarlijke situaties!

De haflinger lijkt het niet zo prettig te vinden om zonder zadel gereden te worden :P

Verder zie je zeker wel vooruitgang +:)+

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 08:57

ilonamandjes schreef:
Je ziet vooral in het zwart wit gedeelte veel angst en onbegrip bij beide paarden.
En dat creëert soms zeeeer gevaarlijke situaties!

De haflinger lijkt het niet zo prettig te vinden om zonder zadel gereden te worden :P

Verder zie je zeker wel vooruitgang +:)+

Klopt, dat heb ik ook in de beschrijving erbij gezet ;) Bedankt voor je reactie!

Zeepsop

Re: Fouten maken we allemaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:10

Wat ik niet begrijp is dat beide paarden duidelijk hun eigen maniertje doen en bokken/steigeren/wegrennen, en dan ga je ze dingen als steigeren aanleren.. :?
Verder is de vooruitgang wel te zien!

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 16:35

Zeepsop schreef:
Wat ik niet begrijp is dat beide paarden duidelijk hun eigen maniertje doen en bokken/steigeren/wegrennen, en dan ga je ze dingen als steigeren aanleren.. :?

Ik snap je verwarring hahaha. Andorra is nooit dominant geweest, bij Andorra was ongebegrip en stress altijd het probleem, wat zeker door mij kwam! ik geef haar niet de schuld. ik heb van mijn 'fouten' geleerd en nu is Andorra gewoon een super lief leuk spontaan paard waar ik zowat alles mee kan, en ik doe aan vrijheidsdressuur, dus ik leerde het steigeren aan in de tijd dat het goed ging, nu dus ;) verder is fynka niet mijn paard, maar van mijn vriendin. ja fynka was ontzettend dominant, en het was niet slim haar het steigeren toen al aan te leren, maar goed zoals ik al zei fouten maken we allemaal maar we leren er ook van! gelukkig weet fynka nu wel goed het verschil ;) ik hoop dat ik het een beetje helder heb kunnen maken hahahah!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:39

ArandaVD schreef:
Zeepsop schreef:

Ik snap je verwarring hahaha. Andorra is nooit dominant geweest, bij Andorra was ongebegrip en stress altijd het probleem, wat zeker door mij kwam! ik geef haar niet de schuld. ik heb van mijn 'fouten' geleerd en nu is Andorra gewoon een super lief leuk spontaan paard waar ik zowat alles mee kan, en ik doe aan vrijheidsdressuur, dus ik leerde het steigeren aan in de tijd dat het goed ging, nu dus ;) verder is fynka niet mijn paard, maar van mijn vriendin. ja fynka was ontzettend dominant, en het was niet slim haar het steigeren toen al aan te leren, maar goed zoals ik al zei fouten maken we allemaal maar we leren er ook van! gelukkig weet fynka nu wel goed het verschil ;) ik hoop dat ik het een beetje helder heb kunnen maken hahahah!

Fijn dat het nu zoveel beter gaat. :)