Long time no see.. Hinde (Obelisk) weer eens aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yeentll

Long time no see.. Hinde (Obelisk) weer eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 15:59

Lange tijd geleden dat ik foto's van mij en Hinde had geplaatst. De laatste tijd vond ik het muggenziften een beetje erg ver gaan op bokt en had ik besloten om even niet meer zoveel te kijken en foto's te delen. Maar aangezien we de laatste tijd zo fijn gaan en Hinde zich zo netjes blijft ontwikkelen wil ik toch graag deze foto's delen omdat ik zo ontzettend trots ben op wat wij tot nu toe hebben bereikt.

We zijn inmiddels B gestart en hebben nu 11 winstpunten na 3 wedstrijden. Voorlopig blijf ik nog even B starten omdat ik zelf heel gespannen ben en dit overbreng op Hinde wat uiteraard zonde is. onze volgende wedstrijd zal 7 en 8 mei zijn op de Oud-beijerlandse dressuurdagen.

Foto's staan door elkaar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar en/of hulp uiteraard welkom! Maar houd het aub netjes en eerlijk :)

_Lisanne

Re: Long time no see.. Hinde (Obelisk) weer eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:13

Wow wat een gave merrie zeg!
Rijden ziet er ook fijn en vriendelijk uit, top! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:13

Wat heb je die lekker aan het lopen zeg! Vooral de tweede foto vind ik gaaf!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:19

Ben al fan vanaf je eerste topic. :)

Ziet er weer super uit. Fijn om te zien dat je toch weer foto's plaatst. Hoop dat je je zenuwen een plekje weet te geven zodat jullie kunnen gaan shinen want jullie zijn echt een topcombinatie.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:25

Heel mooi paard, maar de spanning in jou!
Wat me enorm opvalt is dat je je been niet gewoon af laat hangen, maar het afsteekt, zo komt je hele zit niet juist in het zadel te rusten. Vind de beugels ook wat te kort, is een gaatje langer een optie, dan komt je been automatisch wat meer langs het paard te liggen.
Probeer ook je onderkaak en schouders wat meer los te laten, dan heb je automatisch meer veerkracht in je hele armen/handen en "zak"je ook wat meer in het zadel. Je zit er nu een beetje bovenop, lijkt het.

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:27

Hele fijne basis heb je er ingereden, ziet er top uit!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:32

Volgens mij heb ik ook wel eens commentaar gegeven dat ik haar te diep en rond vond lopen maar nu begint het er echt op te lijken, ze krijgt meer kracht vanachteren, koppie komt wat omhoog en het ziet er goed uit, snap niet waar je zenuwachtig voor moet zijn. Zo te zien kan je paard het nu aan en jij zeker ook.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 16:33

Dankjulliewel allemaal!

@ Terpentijn, hoe bedoel je mijn benen afsteken? Vaak wordt bij benen afsteken verstaan dat je je tenen naar buiten draait, maar die wijzen bij mij gewoon naar voren. Waar ik vooral op moet letten is de spanning in m'n nek en schouders. Verder rijd ik veel veerkracht in m'n onderarmen alleen verkramp ik in m'n nek. Beugels een gaatje langer vind ik zelf niet fijn rijden omdat het een zadel is met een halve wrong, waardoor ik dan dus niet meer fijn zit. Nu sluit m'n bovenbeen fijn aan tegen de wrong en kan ik m'n onderbenen gewoon laten hangen.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:39

Knappe merrie! Hoe groot is ze inmiddels?
Vind het een fijn beeld, ze begint sterker te worden van achter. Ziet er veelbelovend uit!
Wat voor een zadel heb je?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:43

Nee, je steekt je tenen helemaal niet af, dat bedoel ik ook niet, je been ligt/hangt op die manier juist niet langs of "aan" je paard, maar je steekt je onderbeen zijdelings van het paard áf. Opzij dus. Dit zie ik althans op de door jou geplaatste foto's en ander vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Dit geeft heel veel spanning en drukt je zit ook naar boven, dat bedoel ik.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 19-04-16 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:49

Wat fijn dat je weer een topic plaatst! Ben echt fan van je merrie. Mooi om te zien dat je haar nu keurig in verbinding kan rijden zonder dat ze te diep komt (ik vond het wat vreemd dat er bokkers waren die verwachtte dat je dat wel even in 2 dagen voor elkaar zou krijgen).

Het valt me wel op dat je onderbeen naar achter gaat in galop. Maar zou me niks verbazen dat wanneer je de spanning in je nek en schouders weet op te lossen je been ook weer netjes ligt.

Zing je weleens liedjes te paard? Helpt echt bij het ontspannen (ook al komt het idioot over :') )

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:16

Mja de spanning... Ik kan ervan meespreken, zat nog niet zo lang geleden van top tot teen gespannen. Ondertussen voel ik me nu veilig op mijn merrie en is de spanning ook erg verminderd.
Dat heeft gewoon tijd nodig ;).

Vind deze reeks foto's er erg goed uitzien!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 18:30

Haha, ik ga is proberen een liedje te zingen tijdens t losrijden dees_es. Denk alleen dat mijn concullega's dat niet heel prettig vinden :+

Ja denk dat het ook een kwestie van tijd is xles. Ik ben iets te perfectionistisch waardoor ik aan mezelf ga twijfelen. Daar komen vooral mijn spanningen vandaan denk ik.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:36

Ziet er gewoon heel fijn uit :j Die 2e foto is er echt ééntje uit het boekje <3
Voor die spanning vanuit je schouders...laat je handen eens in stilstand rusten op dat bontje voor je zadel en voel de ontspanning van je schouderspieren. Probeer dit daarna in alle 3 de gangen...vraagt effe enige oefening, maar vaak zet je hiermee het knopje om waardoor je het juiste gevoel van ontspanning gemakkelijker gaat herkennen en kunnen toepassen.

Floorlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:40

Wat ziet dat er fijn uit! Bij mij hielp het altijd heel erg om tijdens de training mezelf al aan te leren dat ik bij iedere overgang terug diep en overdreven uitblies. Ik was daar zo bewust mee bezig tijdens mijn trainingen dat ik dat tijdens mijn wedstrijden ook automatisch ging doen, zo kon ik iedere paar rondes even goed mijn spanning eruit blazen (snap je nog wat ik bedoel). Misschien dat dat bij jou ook wel helpt.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:51

Ik heb het in je vorige topic ook gezegd, en nu weer: wat een ontzettend gaaf paard! <3

Iljaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:28

Wat een stoer paard is het toch!! <3

Ik vind dat je haar echt keurig rijd, ik vind jou zelf in draf veel beter zitten dan in de galop. Probeer daarin echt wat meer te ontspannen, dat komt alles ten goede :)
Je boekt echt veel vooruitgang met haar, blijf rijden en probeer ervan te genieten en zo meer te ontspannen :)!

En geniet van de wedstrijden! Ik vond het de eerste paar keren ook zo spannend, maar je boekt succes dus jullie kunnen het prima! Vertrouw op je eigen kunnen en op jullie als combinatie!

Heel veel succes!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:35

Ook ik heb in het begin commentaar in één van je topics geleverd. Maar vind dat het er nu al een hoop verbeterd is.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 20:20

@ Niezzz, ze meet nu denk ik 1.65. Het zadel wat erop ligt is een hulsebos WB4 met halve wrong, echt een heel fijn zadel!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:49

Wauw!! Wat een gave merrie zeg! Ik verwacht een veulentje van Obelisk. Als die net zo knap is als de jouwe dan teken ik ervoor!!

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:00

Wauw wat een mooi en fijn paard! Rijden ziet er heel fijn uit. Mooie combi!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:06

11 wp in 3 wedstrijden? :oo hoeveel proeven? :P

Vind jullie een leuke fijne combi! Kilometers kilometers kilometers werkt het beste tegen wedstrijdspanning!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:36

Fijn paard, fijne ruiter, mooi plaatje, goede resultaten...Laat die muggenzifters hun commentaar maar steken waar de zon niet schijnt. Veelal afgunst en onkunde van de muggenzifters zelf. Ik geniet mee van je plaatjes en de resultaten spreken voor zich! 8-)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:27

Fijn om jullie weer te zien, jullie blijven maar vooruit gaan!
Goed dat je dicht bij jezelf gebleven bent na het commentaar in jullie eerdere topics, ik heb ook het een en ander voorbij zien komen dat het me verbaasde dat je nog topics maakte... Niet per se onterechte kritiek, maar wel behoorlijk belerend.
Zo te zien zijn jullie gewoon ontzettend lekker bezig want wat ziet ze er goed uit! :9

Het afsteken van je onderbeen zie ik ook wel een beetje. Voor het inbeelden: ik zou het uitleggen als X-benen: je hebt je bovenbeen iets te strak aangesloten met vrij veel druk op je knie, waardoor je onderbeen wat naar buiten gaat. Je onderbeen voelt waarschijnlijk wel alsof het afhangt omdat je hem onafhankelijk van je zit kan bewegen, maar ondertussen heb je spanning in de onderkant van je bovenbeen en knie. Je enkel/hak is dan ook een fractie naar buiten ten opzichte je heup, in plaats van onder je heup.
In galop zou je je zit misschien iets meer kunnen openen en op je broekzakken blijven zitten, dat maakt het makkelijker om je onderbeen af te laten hangen in plaats van dat je deze naar achteren optrekt.

Maar, eerlijk gezegd vind ik dit meer vallen onder detailwerk want in principe zit je er keurig op :) Ik denk dat het op bewegend beeld wel te zien is dat je je paard niet dusdanig belemmert.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:36

Fijn jullie weer te zien! Ik blijf erbij dat ik jullie een leuk en prettig team vind om samen te zien!