Zoals al aan de titel te lezen is ben ik gister bij een docente van mij wezen rijden. Dit was een soort van les waarbij onze docente keek of we geschikt waren voor het paardenkamp. Super leuk, want ik heb al een jaar niet op een andere warmbloed gereden dan Raymond!
Het was wel even wennen, met zo'n zadel gevuld met lucht ipv wol, maar ze vergaf mijn fouten snel en begon niet te staken, ze was een hele lieve dame van maar liefst 25 jaartjes oud!
Er zijn heel wat dingen waar ik liever niet naar kijk, zoals mijn handen en mijn benen, maar over het algemeen ben ik wel erg tevreden over de foto's! Het nageven was af en toe ook een beetje lastig, ik wilde teveel doen met mijn lichaam, waardoor ik haar eigenlijk afremde.
Het gelieve een beetje aardig te houden, ik weet van mezelf al erg waar mijn fouten liggen, en na een jaar op een Tuiger rijden opeens zo'n kleine warmbloed met luchtkussens in het zadel is toch wel erg wennen.
Tips zijn natuurlijk welkom!
Stap:
1.
Hierbij zie ik vooral dat ik moeite heb haar de goeie lengte te geven met instappen, waardoor mijn armen strekken en ik mijn handen niet sluit. Overigens spoor ik hier hoogstwaarschijnlijk aan:)

2.
Ik heb het idee dat ik hier ietsje meer rechtop moet zitten, en ik denk dat mijn handen wel wat meer rechtop mogen en wat ronder.

Draf:
3. Stelling vragen, bij deze merrie was veel minder contact nodig dan bij Raymond, alleen ik moet haar niet steeds weg laten glippen.

4. (Hier ben ik nog een beetje omhoog van het lichtrijden
)Ik ze hier vooral dat ik veel moeite had recht in mijn zadel te blijven, ik zat al heel snel op de boom van het zadel.

Galop:
5. Ik vind mezelf hier iets te streng in mijn handen, dit kwam omdat ik stelling wilde vragen, ik moet mijn handen daarbij iets meer bij elkaar houden en mijn binnenbeen meer gebruiken.

6. Handen lager, ook duidelijk te zien dat ik moeite had om mijn balans te vinden, meer of minder meegaan in het zadel; dit omdat ik daar op werd gecorrigeerd door mijn docente!

7. Hier ging het even mis, ik wilde haar versnellen waardoor ze wat omhoog kwam en ik helemaal mijn balans kwijt was. Handen lager en rug rechten, Chantal!

8. Mijn favoriete foto, die ik het meest net vond! Wat nog wel een aandacht 's puntje is (in galop algemeen) is mijn benen stilhouden, op deze foto is duidelijk te zien dat mijn been over het wrong van mijn zadel gaat.

Dit waren de foto's!
Mochten jullie tips hebben hoor ik het graag, ander commentaar via PB alsjeblieft

: