ziektenkosten verzekering paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

ziektenkosten verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 15:23

Vandaag was ik toch wel erg teleurgesteld, mijn paard is bijna 15 dus de verzekeringskosten zijn omhoog gegaan. Ik betaal 175 euro per kwartaal, ik was al aan het nadenken om het op te zeggen. En om gewoon een spaarpot aan te leggen, mijn paard is verzekerd bij wat vroeger Hypozorg was.

Ik heb vorige week een aantal declaraties op de bus gedaan, o.a pijnstillers en Ventipulmin. De laatste rekening is zo,n 250 euro. Maar totaal aan declaraties toch zo,n 350 euro, krijg ik net een brief terug dat ik 1 eur 57 terug krijg. Wat zouden jullie doen, spaarpot aanleggen of ................?

bontejames

Re: ziektenkosten verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:27

Ik heb ook zitten twijfelen om een verzekering te nemen bij mijn pony toen hij volledig was goedgekeurd. Een maand nadat ik hem had gekocht was hij kreupel door een grote wond op zijn kogel. Dierenarts kosten gingen naar de 500 euro toe. Maar als je verzekerd zit er niet bij elke verzekering alles bij in. Dus het is maar goed kijken hoe en wat. Heeft je paard 5 jaar lang niets en dan een keer iets waar je 1500 euro voor moet neertellen ben je zonder verzekering alsnog goedkoper af. Jij kent je paard goed en weet vast wel of hij vaak wat heeft of niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 15:28

Als ik toch weinig vergoed krijg vind het zonde van mijn geld om te verzekeren.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:23

Wat was de reden waarom je zo weinig vergoed kreeg?

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:26

Ik heb mijn paard op 15 jarige leeftijd ook uit de verzekering gehaald.
Je paard verliest elk jaar zijn waarde. Ik geloof dat de waarde elk jaar 15% zakt. Plus dat je niet alle ziektekosten vergoed krijgt maar altijd 20% zelf moet betalen. met een minimum van 40 euro.

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 02:32

Verzekering is fijn bij simpele dingen als wondjes en een antibioticakuurtje her en der. Is er echt een probleem, komen ze moeilijk over de brug. Tegen mij zelfs gezegd dat ik paardlief beter af kon laten keuren of inslapen. Zij gingen in ieder geval niks van onderzoek vergoeden omdat zij de prognose matig tot slecht vonden aan de hand van het klinisch onderzoeksrapport. Arts zei echter dat hij een botscan nodig had om echt een prognose/diagnose te kunnen stellen. Gelukkig ben ik lekker eigenwijs geweest, toch op eigen kosten laten scannen en gisteren voor het eerst weer gereden. Lijkt erop dat paard weer helemaal goed wordt zonder enige beperking. Had ik echter naar de verzekering geluisterd had hij hier nu niet meer op stal gestaan. Je kan dus wel stellen dat mijn vertrouwen in verzekeringsmaatschappijen flink gedaald is. Zeker met dat soort rare/extreme uitspraken terwijl zij geen arts zijn of het paard ooit hebben gezien. Ik twijfel of ik ermee door ga.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 03:54

Hier zelfs een keer bij een 1 jarige gehad dat de da niet vergoed werd. Had en draadwond aan het been. Rede was het is niet dodelijk. Nou ik kan je zeggen was en lelijk wond was die dag 30 graden en was pas paar uur later ontdekt. Was er niks aan gedaan dan was het toch echt wel einde verhaal van die pony geweest ook door da bevestigd.

Hier niet meer verzekerd. Betreffende pony geloof ik nog wel. Maar mijne niet. Was alleen voor de dood verzekert tot ik er achter kwam dat ik jaar dan niet kon laten cremeren (wou ik toen ik haar kocht. Inmiddels niet meer)
Ze was 14 toen ik haar kocht dus geen ziektekosten gedaan omdat dat het jaar er op gelijk heel veel zou worden en ik kende haar al meerde jaren een had bijna nooit wat.
Toen ook geen spaarrekening omdat ik dat niet kon sparen maar wel een moeder die het voor zou kunnen en willen schieten.

Nu is ze 25 en heb ik haar 16 jaar en is er 2 keer da bij geweest buiten de 2 keer dat ze drachtig was en na de bevalling na.
1 keer was wel duur en meerdere keren i.v.m. peesblessure. 2de keer was een wondje aan het been wat een heel dik ben gaf en zelfs stijfheid door het gehele lichaam.

Ik zelf zou als je een brokken piloot hebt wel verzekeren. Maar zo niet alles op een spaarrekening zetten. Nadeel daar van is dat je in het begin nog niet zo veel hebt mocht er nu wat mis gaan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:03

Mijn paard heb ik absoluut niet verzekerd. Ik heb van meerdere mensen gehoord, en ook direct meegemaakt dat men hun paard hadden verzekerd. vervolgens verongelukt het paard doordat eigenaar met paard op de openbare weg gaat beleren om voor de kar te lopen, dus laat het paard een houten palet over het asfalt trekken. paard schrikt ergens van, gaat aan de kletter met palet erachteraan, spiest zichzelf. geen cent wordt uitgekeerd. Ergens vind ik het onverantwoord wat hij deed en logisch dat de verzekeraar niet uitkeert. Daarnaast heb ik ook meermaals gehoord dat als jij een ziek paard hebt (met bv een peesblessure) en de arts zegt dat het niet meer goed komt. en jij wilt je paard in laten slapen ivm de pijn. Dan zei de verzekeraar doodleuk: je hebt nog niet voldoende gedaan om de peesblessure te verhelpen, als je paard laat inslapen, keren wij niet uit. enkel bij verklaring van de arts (Die je zelf meestal moet betalen) en daarna bepaalt de verzekeraar wanneer het voldoende is en het paard dood mag (al dan niet op wat voor manier).
Ik vind dat de verzekeraars te veel macht hebben, en jij denkt dat je je dier goed verzekerd hebt voor onverwachte kosten ed. maar uiteindleijk zijn er zoveel vage voorwaarden waaraan zij vinden dat het moet voldoen. en ben je alsnog al je rechten als eigenaar kwijt.
Ik hou de touwtjes liever zelf in handen. Mijn paard heeft financieel gezien geen grote waarde, emotioneel des te meer. Ik bepaal over wat met hem gebeurt, en ik heb inderdaad een spaarpot.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:25

Die van mij is dus wel verzekerd en er wordt al uitgekeerd als hij niet meer geschikt zou zijn voor de sport, wat me dus al 2 x bijna is overkomen met hem. Gelukkig beide keren weer volledig opgeknapt na behandeling en tot nu toe nooit problemen gehad met uitkeren, als het dingen waren waarvoor ik verzekerd was.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:35

marleen_usar schreef:
Vandaag was ik toch wel erg teleurgesteld, mijn paard is bijna 15 dus de verzekeringskosten zijn omhoog gegaan. Ik betaal 175 euro per kwartaal, ik was al aan het nadenken om het op te zeggen. En om gewoon een spaarpot aan te leggen, mijn paard is verzekerd bij wat vroeger Hypozorg was.

Ik heb vorige week een aantal declaraties op de bus gedaan, o.a pijnstillers en Ventipulmin. De laatste rekening is zo,n 250 euro. Maar totaal aan declaraties toch zo,n 350 euro, krijg ik net een brief terug dat ik 1 eur 57 terug krijg. Wat zouden jullie doen, spaarpot aanleggen of ................?

Als dit jouw eerste declaratie was gaat er eerst je eigen risico af, Ventipulmin is een suppl wat volgens mij niet vergoed word en dan blijft er idd weinig over om uit te keren
staat er op de brief geen uitleg?

een volgende declaratie zal je 75% uitgekeerd krijgen

mijn paard is ook 15% gezakt qwa waarde omdat hij dit jaar 16 word, maar ik hou hem in de verz heb al zoveel kosten gehad afgelopen 6jr die ik nooit zo zelf had kunnen betalen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 16:15

Nee ik ben daar al jaren klant, het gaat om Ventipulmin en een pijnstiller.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:19

Ik had ook een rekening van 195 euro.
Hij had de griep

Ik kreeg 35 euro terug. 150 euro eigen risico er ook af dan blijft et niet veel over.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:28

Ons oude paard is verzekerd bij de efo. Één doffe ellende. Nu heeft hij in zijn leven niet veel gemankeerd, maar áls we dan wat declareerden, dan was het nét weer uitgesloten of een andere k*tsmoes. Als we alle premie toch eens op een spaarrekening gezet hadden! Tel maar na 18 jaar á een niet misselijk bedrag per jaar....
Voor ons jonge paard hebben we, omdat we ziek zijn van die verzekeringsmaatschappijen, een spaarrekening aangelegd, waar ons oude paard natuurlijk ook van mag profiteren, aangezien hij toch niks uitbetaald krijgt door zijn verzekering (op het moment zeer beperkt verzekerd door zijn leeftijd, wij vinden het allang goed, ook een stuk minder premie hierdoor ;-) )
In het begin is het natuurlijk een beetje risky, omdat je niet meteen een dikke bankrekening hebt, maar ik ben blij dat we het op deze manier doen. Je kan natuurlijk pech hebben dat je nieuwe paard meteen wat krijgt, maar bij de verzekering is er ook een plafond aan wat je vergoed krijgt. Er staat nog niet zoveel op als het bedrag dat we bij een eventuele verzekering misschien wel (of niet) vergoed zouden krijgen, maar hopelijk komt dat goed de komende tijd. En mocht er nu iets heel ernstigs gebeuren moeten we even nadenken over een oplossing, maar ik ben gewoon blij dat we zelf de baas zijn over ons potje en niet dat een één of andere verzekeringsmaatschappij dat is.

Succes met je beslissing!

AmyvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:37

Ik heb mijn huidige pony niet verzekerd en ga dat bij de volgende ook niet doen.
Zoals hierboven gezegd wordt; ze hebben heel veel macht en bij blessure bepalen hun min of meer wat er met je paard gebeurd.
Je kunt imo beter elke maand een bedrag opzij zetten, voor dierenarts kosten.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:39

Tis heel simpel, de verzekering is er alleen maar om geld aan ons te verdienen. Hoe moeten zij anders bestaan als ze steeds onze kosten moeten betalen. Dat werkt niet, dus als zij niet uit hoeven keren (en ze zijn goed in regeltjes opstellen daarvoor) krijg je dus niks. Ja een hoop ellende en gedonder met de verzekering :+

Hier is niks verzekerd, zelfs niet voor de dood. En bij een ouder paard zou ik helemaal zeggen leg een spaarpotje aan, want de kans is heel groot dat de verzekering toch zegt van ja maar dat keren wij niet uit. Helemaal de paarden van 15 en ouder gaan steeds verder onderuit. Want zij zijn de grootste risicogroep voor hun.
Ik heb echt wel een maandagmorgen heeeeeeeeeeeeel vroeg paard er tussen staan. Die heeft echt al genoeg gekost. Maar ik ben blij dat ik gewoon zelf in hand heb wat, wanneer en hoe gebeurd.
De laatste die ik verzekerd had was mijn oude Paintmerrie. tot die een hoefbeenbreuk opliep en de verzekering doodleuk zei "bewijs maar dat het geweld buitenaf was en geen overbelasting". Dat is niet te doen, dus betalen ze niet uit en heb ik echt ala minute alle paarden uit de verzekering getrokken.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:44

Zoals gezegd is onze oude paard (23) inmiddels beperkt verzekerd. Peesblessures zitten daar nog wel bij. Dus toen hij een paar jaar terug een peesklap opliep verwachtten wij toch wel enige vergoeding van de rekening: niet dus, er zat geen open wond bij de blessure! Nou vertel mij nou eens hoeveel gevallen je kent van een peesblessure met open wond.... :-/ Je broek zakt toch af van dat soort dingen! (Ik zit me weer op te winden!)

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:52

Ik zou hem eruit halen!
Zoals al gezegd hebben ze altijd wel weer een smoesje waardoor je kosten niet verzekerd zijn.
En volgens mij moet je bij hypozorg ook 25% van elke behandeling zelf betalen náást je eigen risico van 150 euro en krijg je niet meer uitgekeerd dan de verzekerde waarde van je paard... Ik vind het één grote geldklopperij.
Rekening van 350 euro en dan 1,57 terug :wave:

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:10

Ik ben ook uit de verzekering gestapt (Excellent Horse Insurance voorheen Hippozorg) toen ze over gingen op die nieuwe voorwaarden waar ik niet eens over geïnformeerd ben. Kreeg op een dag een brief; dit is onze nieuwe naam en je staat vanaf nu in de nieuwe voorwaarden :7 Ik ben flink genaaid door ze dus ik zet m'n premie opzij op een spaarrekening :wave:

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:28

Die brief heb ik niet eens gehad.
Zit er hard aan te denken om hem ook uit de verzekering te halen.
Ik heb hem nu 10 jaar verzekerd en heb er 2x gebruik van gemaakt.
166 en 195 euro en kreeg daar 1/3 van terug.
Mijn ogen zijn open gegaan. ..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 16:31

Laatst een declaratie opgestuurd, 300 euro ik krijg 1 euro 57 terug. Dus ik stap er ook uit.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:19

Tja, ik heb eind vorig jaar een paar fikse declaraties ingeleverd bij Equipe voor bijna €2000,- i.v.m. griffelbeenfractuur. Ze hebben alles vergoed op zo'n €125,- na i.v.m. eigen risico.

Ik heb dan ook de op 1 na uitgebreidste verzekering met ziektekosten gekozen en dit kost mij "maar" €400,- in het jaar. In de 3 jaar dat ik dit paard heb heeft ze elk jaar wel een akkefietje gehad en is altijd keurig uitgekeerd. Ze vereisen wel een boel papierwerk en mailverkeer, maar als je je aan hun eisen houdt en precies weet wat je wel en niet kunt declareren is er voor hun geen reden om uitbetalen te weigeren. Momenteel ben ik zeer positief en heel erg blij dat ik een verzekering heb afgesloten.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:27

Ik ben ook bij equipe verzekerd. Helaas ook al vaak gebruik moeten maken en ben zeer tevreden over hen.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:49

Slechte ervaring met verzekering. Peesblessure moest afgemaakt worden. Alle kosten werd vergoed. Moest voor het einde van de verzekering nog een onderzoek laten doen koste 1500,-. Werd opeeens niet vergoed. Kende iemand die in de verzekering zit en zei, geef mij maar alle kosten van de DA en de papieren van de verzekering, en gelooft het of niet na een telefoontje van 10 min werdt het opeens vergoed. dus als ze in een x volle pond moeten uitkeren dan zijn ze er niet. Vezeker geen een paard meer van mijn leven.