1. Mei 2014 2 daagjes oud

Begin september kreeg ik van de vriendin te horen dat het veulen te koop ging staan. Gelijk heb ik contact gezocht met de dierendocent en zo doende had ik Bailey gekocht. Bailey is de naam die ik zelf had bedacht voor ooit als ik nog een pony zou kopen. Ze had sowieso geen naam werd door iedereen anders genoemd op de school.
Na dat ik een aanbetaling had gedaan kreeg ik te horen dat ik mocht komen wanneer ik wilde. Wat erg goed uit kwam want ik moet echt haar vertrouwen winnen.
2. Sep 2014

3. Sep 2014

4. Okt 2014 Nog op de school

Omdat Bailey op een middelbare school stond waar ze echt angstig was door o.a leerlingen maar ook angsten kreeg van haar moeder besloten in overleg Bailey eerder op te halen. Dit kon omdat ze ondertussen ook al goed water dronk. Op het moment dat Bailey kwam had ik der net zo ver dat ze een halster om kon verder kon ze niets en was ze verschrikkelijk bang. Ook had op dat moment al een Shetland x appaloosa merrie van 4 jaar lopen dus zij kon Bailey ook opvangen. Wat ze super heeft gedaan. Bailey was er nog maar 2 dagen en Nadja liet het al toe dat ze mee uit haar voerbak at
Samen met Nadja heb ik Bailey aan alles laten wennen zoals borstelen, wandelen aan touwtje, voetje geven ect niets kon ze. 5. Okt 2014 Voor het eerst een groot weiland. Op de school stond ze met haar moeder op een stukje van 15 bij 15 meter alleen tijdens lestijden verder op stal.

6. Maart 2015 Voelde haar enorm op der gemak met een stabiele omgeving

7. Mei 2015 Op 12 mei ben ik met mijn pony’s verhuist naar een andere stal waar Bailey moest wennen aan nog meer mensen om der heen ipv alleen mij en 1 stalgenoot. En aan meer paarden bij haar op de wei.

8. Mei 2015

9. Juli 2015

10. December 2015 1x per 1 maand 10 minuutjes een bitje in om der al beetje bitmak te maken. Aangezien haar jonge veulentijd toch beetje heeft gezorgd voor “trauma” Ze vind mensen die ze voor het eerst ziet ook erg spannend en beetje eng.

11. Feb 2016 Soms mag ze mee naast de fiets naar het bos en dan stukje naast de sulky. Dit doe ik alleen als ik een vriendin mee heb!!

12. Feb 2016 Omdat ik merkte dat ze wat meer wilde gaan doen zijn we met simpele vrijheidsdressuur dingetjes begonnen. Iets wat ze snel op pakt en erg leuk vind.

13. Maart 2016 Wat ze ook heel leuk vind is om soms vrij te springen met Nadja in de bak. Dan mag ze zelf de keuze maken of ze gaat springen of niet!

14. 4 April 2016

15. 4 April 2016

De bedoeling is om haar uit eindelijk voor de wagen te hebben. Maar ik ga haar heel rustig aan beleren en niets overhaasten we hebben de tijd
.
(komt er aardig bij in de buurt trouwens hahahah)