Trainingsdagen en 1,5 jaar na grote val weer wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deWolf

Trainingsdagen en 1,5 jaar na grote val weer wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 22:59

Hoi iedereen die de moeite neemt onze fotos te bekijken :Y)

Impala is een bijna 10 jarige Kisbér ruin die nu 3 jaar in mijn bezit is. Toen ik hem kocht was hij nog hengst en had na licht aangereden te zijn een lekker lui leventje als grasmaaier. En dat in combinatie met een dominante LBI. (Left Brain Introvert). Ik heb de laatste drie jaar best vaak met mijn handen in mijn haar gezeten en ook overwogen hem te verkopen, maar ik ben heel blij dat ik heb doorgezet en mijn instructrices heel erg dankbaar voor al hun hulp.

1,5 jaar geleden hadden we onze eerste springwedstrijd, en door onbalans zijn we allebei onderuit gegaan. (rechtdoor galoperen is moeilijk!) Gelukkig was het niet erger dan een paar schaafwondjes voor hem en een lichte hersenschudding voor mij. We beginnen nu eindelijk ergens op te lijken. De weg is nog lang, maar we komen er wel!

Trainingsdagen 1 week voor de wedstrijd:
1. Afbeelding
2. Afbeelding
Proefje oefenen
3. Afbeelding
4. Afbeelding

Wedstrijd dit weekend (als er interesse is, filmpje volgt nog, helaas heb ik die nog niet)
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding
na-knuffelen :+:

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Trainingsdagen en 1,5 jaar na grote val weer wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:31

ITP --> RIJ-ITP

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:35

Ziet er netjes uit, veel succes, mooi paard heb je daar :D misschien kun je je sperriem wel iets losser doen? Je neusriem wordt zo helemaal naar beneden getrokken en meestal krijg je er dan op het neusbot geen vinger meer tussen naar mijn ervaring :) coole laarzen heb je trouwens ook met die bovenste rand :)

QuintaenJojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:43

De aanhouder wint :) Bij sommige paarden is een lange adem nodig en als je dan bereikt wat je wil, kan je er extra trots op zijn! Leuk paard trouwens! Is je wedstrijd goed gegaan?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:46

Leuk paard en super dat jullie weer op de goede weg zijn :D

Is er trouwens een speciale reden dat je je borsttuig zo hebt en niet de klipjes aan het zadel? Gewoon nieuwsgierigheid hoor! :D

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 21:52

Dankjewel Caaatje! :D Gek genoeg passen er nog prima 2 vingers tussen de neusriem en 1 tussen de sperriem, maar ik zal morgen even kijken met een gaatje losser. :) Bedankt voor de tip!

@QuintaenJojo we zijn de eerste ronde 28 vd 35 geworden (met 5 diskwalificaties) en de tweede ronde 13 van de 23 met 9 diskwalificaties. Maar wat voor mij telt is dat ik echt een team gevoel had, en dat ik voelde dat hij helemaal op mij gefocust was. Voor de rest waren we gewoon heel traag :+ maar dat kwam vooral door mijn zenuwen haha

Edit: @prugelpiet hij heeft zulke brede schouders dat ik zelfs nieuwe klipjes moest aanschaffen omdat die uit de winkel te klein waren, en dat al met die riempjes eraan vast haha.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 04:32

Goed punt van de neusriem. Zijn neusvleugels worden beperkt nu, ook omdat de sperriem zo laag zit.
Zoals het nu zit kan hij nog wel eens lastig ademhalen en wellicht komt daar de stijve spanning in de hals vandaan.

Ik vind het echt een prachtig paard met lange slanke benen!

Fijn dat jullie weer op de goede weg zijn :)

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 15:12

Dankjewel Hannanas! Weer wat geleerd vandaag :) Hij kan inderdaad weleens stijf zijn in de nek, ik zal zeker de sperriem een gaatje losser laten.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:05

De aanhouder wint! Leuk dat het nu beter gaat!

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 19:34

Ik heb de sperriem vandaag een gaatje losser gedaan (hij had gisteren een dagje vrij) en wauw opeens was hij voorwaarts, liet het bit los en meteen schuimen. Zo heeft hij weleens dagen dat hij zin heeft en dan gaat het goed, maar ik zal kijken of het zo blijft op langer termijn. Heel erg bedankt voor de tip!

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:16

Purrrfection schreef:
Ik heb de sperriem vandaag een gaatje losser gedaan (hij had gisteren een dagje vrij) en wauw opeens was hij voorwaarts, liet het bit los en meteen schuimen. Zo heeft hij weleens dagen dat hij zin heeft en dan gaat het goed, maar ik zal kijken of het zo blijft op langer termijn. Heel erg bedankt voor de tip!

Ja ik herkende het van een vriendin, als je je vinger bovenop de neus doet merk je dat er toch minder ruimte is dan lijkt onder die riem. Blij dat het hielp :D

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:30

Zier er weer leuk uit! Ga vooral weer zo door.. :D

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 06:31

Afbeelding

Een foto van dit weekend (dus een week na de wedstrijd en 2 weken na de trainingsdagen) en ik zie toch echt wat positieve verandering :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:37

Je neusriem mag nog meer omhoog, dus je sperriem nog losser. Je neusriem hoort recht over zijn neus te lopen, en niet in een soort X met je sperriem. Aangezien je al verbetering had gemerkt met een kleine verandering denk ik dat het wel nuttig is als je daar nog eens goed naar kijkt.
Misschien snap je naar aanleiding van deze foto wat ik bedoel: https://www.google.nl/search?q=gecombin ... nTLea_M%3A