Obstakel dag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maliejane

Obstakel dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 08:17

Hallo allemaal!

Gisteren was er een obstakel dag op stal waaraan ik mee deed met mijn verzorgpaardje Champ. Ik doe Champ en Amir nu sinds 2 maanden en het vertrouwen begint langzaam te groeien xD Gisteren zijn er wat foto's gemaakt die ik graag met jullie wil delen. Aan het einde heb ik ook nog even lekker in de paddock gezeten bij Amir waar ook een leuke foto uit kwam xD

In het kort hoe de obstakel sessie ging:
Ik begon meteen te paard en Champ was vrij fris. Na een paar keer tussen de obstakels door ben ik door het foam poortje gegaan. Dit resulteerde in een zeer enthousiast paardje dat alleen maar kon rennen :') Uiteindelijk moest hij een zeer korte bocht maken op heel hoog tempo (kreeg hem niet meer terug) waardoor ik eraf viel. Daar schrok hij zelf van dus daarna is hij niet meer gaan rennen := Toen eerst maar aan de hand geoefend en vervolgens er weer op. Uiteindelijk heeft hij alles op de waterbak gedaan en ben ik super trots op hem! *\o/* Vervolgens nog even 15 min uitgereden in de voorbak waar hij normaal nooit rijd en dus ook best opgefokt was O:) Al met al een heerlijk dagje gehad op stal met super mooi weer!

Hoop dat jullie de foto's ook leuk vinden xD

Note: Ik rijd hem dus pas 1 maand en barebackpad is nieuw voor mij. Mijn houding is dus nog niet optimaal, maar zodra mn instructrice weer kan les ik om de week met hem.

1. Even klaar maken en tutten:
Afbeelding

2. Op naar de bak
Afbeelding

3. Het foam poortje
Afbeelding

4. Hier ging hij er vandoor :')
Afbeelding

5. Dus toen maar aan de hand verder eerst
Afbeelding

6. Maar aan het einde er natuurlijk weer op!
Afbeelding

7. Als laatste nog de waterbak, maar wegens tijd om is deze niet meer gelukt. [Ik sla een paard er nooit doorheen en voor het in rust doen had ik maar 5 min wat echt te kort was ;)]
Afbeelding

8. En toen nog even 15 min in de andere bak wat draven/galloperen en dan uitstappen. Wat waren die auto's ernaast toch spannend! 8)7
Afbeelding

9. En tot slot nog eventjes bij Amir in het weitje zitten.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :evaw:

maliejane

Re: Obstakel dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 09:59

Een reactie zou leuk zijn trouwens O:)

veerle_1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:43

Wat leuk om te doen! kan me voorstellen dat niet ieder paard gelijk onder het zadel door zo'n parcous durft. Goed dat het uiteindelijk wel lukte. Veel plezier met deze leuke paarden!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:24

Goed besluit om het even aan de hand te doen! Weet niet of je het vaak doet, maar voor sommige paarden kan het best indrukwekkend zijn. Mijn paard is voor de duivel nog niet bang maar mijn vorige zou je echt niet erdoor krijgen.

Knap dat het uiteindelijk ook onder het zadel gelukt is :D

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 06:55

Hij heeft vaker meegedaan met de eigenaresse en een andere verzorgster xD waterbak doet hij soms wel soms niet rest, rest hangt af of hij je vertrouwd O:) ik verzorg hem pas sinds februari maar heb al heel veel met hem bereikt en wilde dus met dit kijken hoe hij mij vertrouwd nu xD en ik ben super trots dat hij alles gedaan heeft! Die band tussen ons wordt alleen maar beter en ik ben helemaal gek op hem