Eerste parcour

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lenka14

Eerste parcour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 09:03

Dit is Dia Forlani Z
Haar vader is Diabeau Van De Heffinck
Een merrie van bijna 9 jaar oud.
Ondertussen 3 weken van mij.
Het is geen gemakkelijk paard om te rijden. :')
Dit is mijn 1ste oefenparcour met Dia. (1m)

Beginnen inspringen met een kruisje :)
Afbeelding

Stijltje
Afbeelding

Oxertje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In het parcour
Afbeelding

Afbeelding

Ik was beste wel trots, ze had haar best gedaan! :o
Afbeelding

Het filmpje vind je hier:

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:52

Wat een geweldig dier heb jij onder je kont zeg! Wat een sprongen maakt hij!

Volgens mij was je wel een beetje zenuwachtig in het parcours of niet? Herken wel veel van mijzelf.
Ik heb het idee dat je voor de sprongen teveel je been wegsteekt. Je probeert goed in het zadel te blijven en drukt daarom erg je hakken uit waardoor je denk ik contact verliest met je paard. Hierdoor begint ze te twijfelen en maakt ze van die noodsprongen.
(Ik heb dit zelf ook hoor)
Probeer dus in het vervolg goed je been en hand erbij te houden. Laat haar weten dat jij alle vertrouwen hebt samen over de sprong te komen :)

Veel succes!

xSari

Re: Eerste parcour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:27

Gaaf! En wat een knap paardje.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:52

Wat een leuk dier en knap dat je in zo'n korte tijd al een parcour rond rijdt. Ik zou er wel om proberen te denken dat je voor de sprong niet teveel er aan gaat hangen, in zowel je hand als je bovenlichaam. Probeer mooi in het midden over de hindernis te gaan en na de sprong sneller weer in de goede galop te zitten. Zo krijg je meer rust en ritme in je rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 00:43

Wat een knap dier! :)

Ik mis alleen de controle. In het filmpje ziet het er niet uit alsof jij het paard rijdt, maar alsof hij jou meeneemt. Hij springt scheef over de sprongen, stopt af en toe en "rent" een beetje. Hij blijft niet mooi bij je. Daardoor gaat hij ook scheef springen, verandert van tempo rond de sprong, etc. Hij trekt zijn eigen plan. Dat is zeker iets waar ik aan zou werken en daarbij zou ik als ik jou was iets lager beginnen. Eerst die controle krijgen, dan pas de hoogte in. Het moet namelijk tussen de sprongen gebeuren.

Maar ik denk dat dat met wat werk helemaal goed gaat komen! :) Volgens mij vinden jullie het allebei leuk, daar gaat het uiteindelijk om. Succes! :)

BrutusAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 00:52

Gave foto's en een prachtig paard *\o/*

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 06:43

Jeetje, die kan springen zeg! Gaaf dier!
Het ziet er inderdaad af en toe een beetje onstuimig uit, maar als je hem ook pas drie weken hebt lijkt me dat niet zo gek. Gewoon lekker doorgaan met lessen en trainen en dan komen jullie denk ik een heel eind.

Heel veel plezier met hem! :)

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:46

Wat een mooi koppel gaan jullie worden.....hopelijk laat je volgend jaar weer een paar foto's of een stukje bewegend zien, dan kun je glimlachen om het verschil met nu, wat mij opvalt in de foto's dat boven de sprong jouw hand en beenligging erg stil is.....

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:15

geen verkeerd paard, veel succes verder!

IlseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:12

Wat een leuk paard! Veel sprongvermogen, heel veel succes en plezier! ;)

LaurievcJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:35

Azelhof? :D

Hij is wel mooi wit zeg :P

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:45

Mooi dier! Gaat vast helemaal goed komen. Zeker als je nog wat lager doortraint; meer focus op controle en terugrijden. Als ie gehoorzaamt kun je dan altijd weer de motor aanzetten, die zit er wel op ;)
Succes!

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:59

voor een niet zo'n makkelijk paard ziet het er prima uit hoor. top

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:07

Resistance schreef:

Ik mis alleen de controle. In het filmpje ziet het er niet uit alsof jij het paard rijdt, maar alsof hij jou meeneemt. Hij springt scheef over de sprongen, stopt af en toe en "rent" een beetje. Hij blijft niet mooi bij je. Daardoor gaat hij ook scheef springen, verandert van tempo rond de sprong, etc. Hij trekt zijn eigen plan. Dat is zeker iets waar ik aan zou werken en daarbij zou ik als ik jou was iets lager beginnen. Eerst die controle krijgen, dan pas de hoogte in. Het moet namelijk tussen de sprongen gebeuren.

Maar ik denk dat dat met wat werk helemaal goed gaat komen! :) Volgens mij vinden jullie het allebei leuk, daar gaat het uiteindelijk om. Succes! :)

?? :D Paard probeert vanalles en nogwat, maar ts stuurt hem wel de sprongen over. Ze rijdt het paard juist wél. Alleen lost ze het nog niet altijd helemaal goed op.

Ben benieuwd naar jullie over een tijdje! Heeft ze al ervaring of is het gewooneen moeilijk paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:03

Geryon schreef:
Resistance schreef:

?? :D Paard probeert vanalles en nogwat, maar ts stuurt hem wel de sprongen over. Ze rijdt het paard juist wél. Alleen lost ze het nog niet altijd helemaal goed op.

Ben benieuwd naar jullie over een tijdje! Heeft ze al ervaring of is het gewooneen moeilijk paard?

Ik bedoel het paard rijden als in het bij je houden. TS stuurt hem inderdaad de sprongen over terwijl hij vanalles probeert (wat al hartstikke goed is, mijn advies was dan ook geen kritiek), maar ik zie het paard nog zijn eigen tempo bepalen en zijn eigen lijnen kiezen (en daardoor soms scheef over sprongen heengaan) in plaats van dat TS dit doet. Dat bedoelde ik met controle; de ruiter moet bepalen hoe het paard loopt en met welk tempo dit gaat, niet het paard. Dit is verder geen kritiek want zoals ik het op het filmpje zie is het echt geen makkelijk paard; voor een eerste parcours gaat het al hartstikke goed! :)

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:33

veel vermogen! goed zeg, zeker voor een eerste parcours. Succes samen!

Liindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:42

Wat een leuk paard en wat een springvermogen veel succes samen

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:45

Kanonnen wat een paard. Lekker blijven oefenen!