Wat een dag ....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muis98

Wat een dag ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 18:43

Hoe zonnig het hier op Ameland vandaag ook was ging het niet zo lekker met Una en mij. erg geschrokken toen ze zich los trok vlak na het poetsen en zo schrok van haar halstertouw waar ze daarna opstond dat ze er vandoor ging :( Gelukkig dook ze behendig langs een jong jongetje op de fiets die midden op het fietspad stond! waarna ze de weg op draafde (tja waarom zou je galopperen als je lichtelijk in paniek bent) waar op dat moment een bus reed!!! Gelukkig had de chauffeur haar al gezien maar bleef hij toch doorrijden -:(- gelukkig niet erg hard en kon een vriendin van mij (die er net aankwam te paard) Una opsluiten tussen haar en de weg waardoor ze haar kon pakken! het duurde misschien nog geen 10 minuten maar je schrikt wel even als ze eerst op een haar na iemand zou raken en daarna bijna tegen een bus aanrent ;(

Helaas iets daarvoor ook een minder leuke ontdekking gedaan! ze heeft alweer schurft ;( gelukkig nog niet zo heel erg dus direct behandeld! dus direct mijn vraag van vandaag weet iemand iets wat ik zou kunnen doen of kunnen voeren (ze krijgt nu alleen gras, kuil en af en toe een paardensnoepje) ik kreeg van de eigenaar van de stal het advies om pavo koeken bij te gaan voeren voor de vitamine en mineralen (sowieso voor de magnesium dat zit hier geloof ik niet zoveel). Dit heb ik de eerste winter ook gedaan en toen heb ik er eigenlijk amper last van gehad voor zover ik weet (al twijfel ik nu wel of de 2 of 3 kale plekken op haar lichaam toen misschien ook schurft geweest zou kunnen zijn)

Maar genoeg gepraat! ik heb met het nieuwe weer ook mijn camera maar eens uitgeprobeerd (canon eos 350D) Heb het wel via bokt geupload dus de kwaliteit is vast wat minder! tips zijn altijd welkom en geniet vooral van mijn kleine donderstraal <3

1. haar prachtige veelzeggende oogje
Afbeelding

2. lekker kontje _/-\o_
Afbeelding

3. tja je zou ook eens stoppen met eten :Y)
Afbeelding

4. wie ik? nee ik ren toch nooit weg O:)
Afbeelding

Dan heb ik ook nog wat minder mooie fotos vind ik zelf (niet echt een super fotogeniek paard en kreeg ze niet echt mooi scherp vond ik)

5.
Afbeelding

6. nog zo'n mooi neusje
Afbeelding

7. oeh er staan ook paardjes op stal :wow:
Afbeelding

8. en als laatste nog zo'n mooi oogje <3
Afbeelding

dankje voor het kijken en het zou super zijn als je een berichtje achter laat :j :evaw:

Mariska14015

Re: Wat een dag ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:52

Mooi paard hoor!! Dat wegrennen, ik zou erg ook echt schrik in hebben. Geef de merrie ook extra magnesium en haar spieren zijn een stuk meer ontspannen, dus zowel in de bak als buiten is ze nu veel relaxter.

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:07

Ha Nello Dorien, wat toevallig. :D
Leuke pony heb je!

muis98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 19:24

Oblivion schreef:
Leuke pony heb je!

hihi ja ik heb daar een aantal jaar gewerkt en als je dan eindelijk een eigen paardje krijgt moet die ook maar daar in het land! (bij gebrek aan eigen land) O:) en dankje! het is wel een draakje maar daar wordt aan gewerkt :')

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:32

Je paardje op Ameland droom komt uit <3
Oke even on-topic:
Super leuke foto's <3 <3

muis98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 19:35

Mariekexxx schreef:
Je paardje op Ameland droom komt uit <3
Oke even on-topic:
Super leuke foto's <3 <3

dat zeker! ik woon in september 2 jaar op ameland en heb dan een maand of 2 later Una ook 2 jaar! het is allemaal zo snel gegaan toen! maar wat ben ik blij met haar <3 vooral in het begin mijn rots in de branding geweest zegmaar. Maar ja wat wil je ook met zo'n lieve, wijze en eerlijke merrie <3 (vind dit zelf ook wel goed te zien in haar ogen maar kan aan mij liggen :o )

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:37

Als ik ooit op Ameland ben met Moor dan ga ik bij je kijken :D
Je hebt zo'n leuk paardje <3
Ik heb geen verstand van de ogen van een pony :') Dus je kan me alles wijs maken

muis98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 19:38

Mariekexxx schreef:
Als ik ooit op Ameland ben met Moor dan ga ik bij je kijken :D
Je hebt zo'n leuk paardje <3
Ik heb geen verstand van de ogen van een pony :') Dus je kan me alles wijs maken

lijkt me super! wil ik trouwens sowieso nog een keer proberen te regelen om met een hele groep te meeten op ameland (paarden, ruiters en fotografen??) maar het is zo jammer dat het zo prijzig is ;(

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:39

Ja dat lijkt me echt super dan ben ik van de partij :j
Is inderdaad wel erg duur.....

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:55

nickert schreef:
Oblivion schreef:
Leuke pony heb je!

hihi ja ik heb daar een aantal jaar gewerkt en als je dan eindelijk een eigen paardje krijgt moet die ook maar daar in het land! (bij gebrek aan eigen land) O:) en dankje! het is wel een draakje maar daar wordt aan gewerkt :')

Heerlijk toch! Je bent zo in het bos en op het strand :D Zelf ook jaren gereden, mijn opa en oma wonen achter op de hoek :+ Succes, gaat vast goedkomen! :j

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:56

Ik ben dan (hoop ik)ook van de partij met 1/2 vriendinnen met paard! We zouden eerst aankomende meivakantie weer komen, maar het wordt nu waarschijnlijk toch de herfstvakantie. Een soort meeting lijkt me leuk, als er meer animo voor is!

muis98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 21:00

Oblivion schreef:
Ik ben dan (hoop ik)ook van de partij met 1/2 vriendinnen met paard! We zouden eerst aankomende meivakantie weer komen, maar het wordt nu waarschijnlijk toch de herfstvakantie. Een soort meeting lijkt me leuk, als er meer animo voor is!

zou super zijn als we dat zouden kunnen regelen!! wie weet kunnen we inderdaad de herfstvakantie als "datum" houden? en tegen die tijd eens een keer te vragen of er animo voor is! voor stalling en onderdak is er vast wel wat op het eiland te regelen! kennissen en vrienden genoeg die misschien wel iets voor ons kunnen betekenen O:) direct een leuke manier om een goed aantal fotografen naar het eiland te halen! gebeurd wel eens maar je hebt niet van die leuke fotomeetingen! terwijl de omgeving wel geweldig is! heide bos duinen en strand op nog geen 10 tot 20 minuten van elkaar (ligt er aan hoe snel je rijd!)

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:04

nickert schreef:
Oblivion schreef:

zou super zijn als we dat zouden kunnen regelen!! wie weet kunnen we inderdaad de herfstvakantie als "datum" houden? en tegen die tijd eens een keer te vragen of er animo voor is! voor stalling en onderdak is er vast wel wat op het eiland te regelen! kennissen en vrienden genoeg die misschien wel iets voor ons kunnen betekenen O:) direct een leuke manier om een goed aantal fotografen naar het eiland te halen! gebeurd wel eens maar je hebt niet van die leuke fotomeetingen! terwijl de omgeving wel geweldig is! heide bos duinen en strand op nog geen 10 tot 20 minuten van elkaar (ligt er aan hoe snel je rijd!)

Ja lijkt mij een goed idee! Onderdak moet idd te regelen vallen, genoeg plek lijkt mij zo. :+

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:04

Vergeten jullie niet dat je een boot moet bespreken om hier heen te komen.
In de herfstvakantie is het erg druk en kun je niet op het laatste moment trailers over krijgen.
Dus op tijd een datum prikken!

Fijn dat allemaal goed is afgelopen trouwens. Altijd schrikken als ze los raken.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:11

Wat een lieverd!
Gelukkig is het goed afgelopen...
Ameland <3 heerlijk eiland!

thijs_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:14

Wat een leuk paard! Wat voor ras is het?

muis98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 08:27

thijs_1996 schreef:
Wat een leuk paard! Wat voor ras is het?

het is een draver merrie! nooit gedacht dat ik daar ooit mee thuis zou komen :') maar het is een schatje <3

muis98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 08:30

Bluebontje schreef:
In de herfstvakantie is het erg druk en kun je niet op het laatste moment trailers over krijgen.

Fijn dat allemaal goed is afgelopen trouwens. Altijd schrikken als ze los raken.

klopt, mochten we het door zetten dan denk ik dat we in de zomer alvast beginnen met regelen! denk dat we dan nog wel aardig op tijd zijn voor de boot toch?

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:38

Ik hoop ook van de partij te zijn. Maar als het kan zou ik dan met iemand mee kunnen rijden incl. Pony?

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:59

nickert schreef:
Bluebontje schreef:

klopt, mochten we het door zetten dan denk ik dat we in de zomer alvast beginnen met regelen! denk dat we dan nog wel aardig op tijd zijn voor de boot toch?

Makkelijk, hebben wij vorig jaar ook gedaan :+

muis98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 10:02

Oblivion schreef:
Makkelijk, hebben wij vorig jaar ook gedaan :+

top dan moet dat wel lukken! dan vant zomer maar eens even kijken wie er allemaal interesse heeft om te komen :D