Ik ben met Lady na lang zelf aansleutelen weer fanatiek aan het lessen. We hebben inmiddels de punten voor het M! Eind april staan de eerste M1 proeven op de planning en er moet nog best wat geoefend worden.
Lady vond het nooit erg, maar eigenlijk rijd ik altijd stiekem veel te lief. In het M moet het allemaal toch wat flitsender en krijg je minder ruimte en tijd om te smokkelen dus daar wordt hard aan gewerkt. De laatste tijd is ze zich gigantisch aan het ontwikkelen en wordt ze met de week gaver.
Waar we voornamelijk mee bezig zijn is heel veel schakelen in alle gangen. Ze gaat graag groot lopen, maar ze moet natuurlijk ook klein en snel. Verder moet ik eraan denken mijn teugels op maat te houden, mijn benen lang houden en op m'n kont te blijven zitten(voornamelijk in de galop).
De foto's zijn van gisteren. De dag ervoor hadden we heel hard gelest en dus heb ik haar hier niet al te fanatiek gereden.
Onze vorige topics: Plezier met Amazing Lady @ KNHS Instructieweek Allround
En vorig jaar maart: Arme Amazing Lady moest vandaag werken
1. Lachen en doen alsof het vanzelf gaat
Mijn teugels zijn hier te lang en ik moet haar hier actiever houden want ze zakt een beetje in elkaar.
2. Galop wordt ook steeds meer opwaarts en dan heb ik wat moeite om te blijven zitten. Hier iets teruggereden, maar dan moet je wel blijven zitten anders krijg je dit

3. Hier moet ik haar actiever houden, weet niet of ik toevallig net terugreed maar ze moet meer vanuit achter blijven lopen.

4. En ook hier moet ik blijven zitten

5. Enn powerrrrrrr
(natuurlijk even spieken in de spiegel) Mag hier mijn hand nog wat meer meegeven. Je ziet wat spanning op 't bit.
Nog zat te verbeteren, maar ik wilde weer eens wat plaatjes laten zien. Tips zijn welkom, maar wees wel een beetje lief