Amazing Lady (Trento B) trainen voor het M!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoekAa_

Amazing Lady (Trento B) trainen voor het M!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 18:02

Dag allemaal!

Ik ben met Lady na lang zelf aansleutelen weer fanatiek aan het lessen. We hebben inmiddels de punten voor het M! Eind april staan de eerste M1 proeven op de planning en er moet nog best wat geoefend worden.

Lady vond het nooit erg, maar eigenlijk rijd ik altijd stiekem veel te lief. In het M moet het allemaal toch wat flitsender en krijg je minder ruimte en tijd om te smokkelen dus daar wordt hard aan gewerkt. De laatste tijd is ze zich gigantisch aan het ontwikkelen en wordt ze met de week gaver.

Waar we voornamelijk mee bezig zijn is heel veel schakelen in alle gangen. Ze gaat graag groot lopen, maar ze moet natuurlijk ook klein en snel. Verder moet ik eraan denken mijn teugels op maat te houden, mijn benen lang houden en op m'n kont te blijven zitten(voornamelijk in de galop).

De foto's zijn van gisteren. De dag ervoor hadden we heel hard gelest en dus heb ik haar hier niet al te fanatiek gereden.

Onze vorige topics: Plezier met Amazing Lady @ KNHS Instructieweek Allround
En vorig jaar maart: Arme Amazing Lady moest vandaag werken

1. Lachen en doen alsof het vanzelf gaat :Y) Mijn teugels zijn hier te lang en ik moet haar hier actiever houden want ze zakt een beetje in elkaar.

Afbeelding

2. Galop wordt ook steeds meer opwaarts en dan heb ik wat moeite om te blijven zitten. Hier iets teruggereden, maar dan moet je wel blijven zitten anders krijg je dit :') Afbeelding

3. Hier moet ik haar actiever houden, weet niet of ik toevallig net terugreed maar ze moet meer vanuit achter blijven lopen.
Afbeelding

4. En ook hier moet ik blijven zitten
Afbeelding

5. Enn powerrrrrrr :D (natuurlijk even spieken in de spiegel) Mag hier mijn hand nog wat meer meegeven. Je ziet wat spanning op 't bit.
Afbeelding

Nog zat te verbeteren, maar ik wilde weer eens wat plaatjes laten zien. Tips zijn welkom, maar wees wel een beetje lief ;)

Narcissa

Re: Amazing Lady (Trento B) trainen voor het M!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:38

Ziet er netjes uit! Ik kan je helaas weinig tips geven, rij zelf nog lang niet op dat niveau ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:16

Ik zou zeggen dat ze nog wat actiever van achter naar voor mag lopen en ik denk dat je zelf nog wat sneller mag worden qua reacties want het ziet er nog wat strak uit.

Op die laatste foto denk ik dat ze heel erg van het achterbeen af stuwt en je dat in je hand krijgt, dat kun je oplossen door iets minder naar voren te schakelen en eerder terug te zetten op het achterbeen om van daar uit weer naar voren te schakelen. Dat schakelen kun je continu in draf en galop doen, en dan er op letten dat ze wel scherp op je hulp reageert maar het niet teveel omzet in naar voren stuwen. Je wilt immer dat ze het gaat omzetten in meer omhoog bewegen zodat ze beter leert "dragen".

Hm ik lees net dat je daar al mee bezig bent..goed bezig dus!

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 17:54

Elisa2 schreef:
Ik zou zeggen dat ze nog wat actiever van achter naar voor mag lopen en ik denk dat je zelf nog wat sneller mag worden qua reacties want het ziet er nog wat strak uit.

Op die laatste foto denk ik dat ze heel erg van het achterbeen af stuwt en je dat in je hand krijgt, dat kun je oplossen door iets minder naar voren te schakelen en eerder terug te zetten op het achterbeen om van daar uit weer naar voren te schakelen. Dat schakelen kun je continu in draf en galop doen, en dan er op letten dat ze wel scherp op je hulp reageert maar het niet teveel omzet in naar voren stuwen. Je wilt immer dat ze het gaat omzetten in meer omhoog bewegen zodat ze beter leert "dragen".

Hm ik lees net dat je daar al mee bezig bent..goed bezig dus!

Inderdaad precies waar we mee bezig zijn! Je hebt helemaal gelijk. Dank voor je reactie :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:14

Op de eerste foto heb ik het idee dat ze een beetje diep loopt, maar verder vind ik het er goed uit zien :)
Tips kan ik niet geven, want ik ben zelf nog lang niet op dat niveau.
Ik vind het dekje wat je hebt wel heel leuk trouwens :+

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 18:22

Lienie_F schreef:
Op de eerste foto heb ik het idee dat ze een beetje diep loopt, maar verder vind ik het er goed uit zien :)
Tips kan ik niet geven, want ik ben zelf nog lang niet op dat niveau.
Ik vind het dekje wat je hebt wel heel leuk trouwens :+

Goed gezien! Ik rijd haar daar te weinig actief en dus knikt ze door van voor.

enn thanks wat betreft het dekje, vond ik nou ook :D