Drachtige dame aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Larissajulia

Drachtige dame aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 15:34

Heey,

Gister heb ik weer fijn gereden met mijn 6 jarige NWR Welsh merrie Larissa! Ze is op dit moment 10 maanden drachtig, en we doen lekker rustig aan. De galop slaan we al een tijdje over, we zijn vooral bezig met de ontspannenheid en soepelheid. Helaas was dit gister wat moeilijker, omdat we bij een vriendin reden en dus op ander terrein voor Larissa. Dit vind ze altijd wat spannend waardoor ze soms wat rare uitspattingen kan hebben. Hier reageer ik dan ook op met spanning ( |o ik ben het aan het afleren, maar ben een hele tijd bang geweest met rijden, dus gaat helaas niet 1,2,3..) Ik reed gister ook voor het eerst met een lage neusriem, en wat liep ze hier fijn op! Normaal stel ik haar met het rijden altijd wat lager in, maar door de spanning die we van beide kanten toch een klein beetje hadden lukte dit niet goed. Ik had nu ook m'n handen te dicht bij me... Allemaal verbeterpunten dus! Maar hier zijn we goed mee bezig tijdens de lessen! Het gaat lang niet perfect, maar we blijven rustig verder trainen. Het wordt voor ons beide ook steeds moeilijker door de dracht helaas.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Wat ben ik toch gek op die knappe merrie <3
Afbeelding

En nog wat leuks, vandaag ken ik haar precies twee jaar! Goh, wat gaat dat snel zeg! Twee jaar geleden ben ik begonnen met het beleren van deze geweldige pony. Al snel kwam ik erachter dat dit een stuk moeilijker was dan ik had verwacht. Hierdoor kreeg ik ook angst. Maar dankzij Larissa lukt het me steeds beter om zonder angst te rijden. Ik leer ontzettend veel van haar! We hebben samen leren springen, buitenritten maken, wedstrijden rijden, en boven al genieten we gewoon heel veel van elkaar. Larissa is goudeerlijk, maar je moet haar wel in de gaten houden. Ze is namelijk ook snel afgeleid en is en blijft toch altijd wel een boefje. In plaats van dat ik daar bang van werd, zoals een jaar geleden, heb ik nu gelukkig geleerd om haar even door te pakken en er om te lachen. Ik hoop dat er nog veel jaren met Larissa bij mogen komen! Hier een paar leuke foto's van de twee jaar met Larissa.

6. We hebben veel foto's gemaakt, waaronder met een vriendin (iris_relente op bokt).
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Onze eerste wedstrijd! We hadden hier de tweede proef 188 punten, en de eerste proef een val :') typisch voor Larissa weer. Zodra de spanning eraf is loopt ze super, maar de eerste proef was voor beiden toch wat te spannend haha.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Gek beest soms :')
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. We maken soms ook wandelingen
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken in mijn topic! Een reactie zou leuk zijn! :)

pipplover

Re: Drachtige dame aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:52

Wat een leuk beestje!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 20:09

Bedankt!
Laatst bijgewerkt door Larissajulia op 27-03-16 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:20

Wat krijgt ze al een buikie <3 netjes hoor!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 20:59

Bedankt! Ja, ze wordt dik haha. Op de club krijg ik ook telkens de vraag of er geen twee inzitten :')

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:07

Leuk topic! Ze loopt er ondanks de spanning en dracht fijn aan :j

Gefeliciteerd met jullie jubileum :*

xxCynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:10

Mooie foto's! En wat is ze leuk :)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 21:29

Bedankt allebei! :D

veerle_1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:08

Wat fijn dat je nog zo lekker bezig blijft samen! Wat is gebruikelijk met drachtige paarden? kun je lang door blijven rijden?

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:18

Wat leuk! Zo te lezen zijn jullie op de goede weg!
Ziet er ook superleuk uit. *\o/*

@Veerle_1001 Dat is gebruikelijk. Paarden die een redelijke conditie hebben, daarmee kun je nog goed doorrijden tot kort voor het einde van de dracht. Mits je het paard niet overvraagd, natuurlijk!

Beweging kan meestal geen kwaad bij een drachtige merrie ;)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 09:56

Bedankt allebei!

Ik doe inderdaad heel rustig aan met haar, ze hoeft vrij weinig meer te doen. Wijken, galop, schouder binnenwaarts etc slaan we nu over. We rijden vooral om haar nog in conditie te houden en om het rijden te onderhouden. ;)

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:51

Ze is echt dik! Na het veulen weer lekker knallen op wedstrijd!