Cherise 5 jaar lang Golden Girl!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Cherise 5 jaar lang Golden Girl!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 08:55

5 jaar gelden, 's morgens om een uur of 5 toen alles nog stil was kwam een klein rood meisje ter wereld, Cherise werd haar naam.
Inmiddels zijn we 5 jaar verder, 5 jaar met hoogtepunten, maar ook met verschrikkelijke dieptepunten. Nu we uit dit dal zijn gekropen viert mijn inmiddels erg grote trots haar 5e verjaardag.

Afbeelding

Afbeelding

Het eerste jaar verliep voorspoedig en genoten we van een mooi en lief veulen

Afbeelding

Afbeelding

Samen met broer Borre groeide ze op tot de hormonen bij broerlief begonnen op te spelen

Dit topic is nog onder bewerking, nog even geduld AUB

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 10:01

Mijn hele verhaal is foetsie, dus begin maar op nieuw

Afbeelding

Onder toeziend oog van oma en in gezelschap van haar jongere zusje groeide ze voorspoedig op:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om in 2014 op 3 jarige leeftijd in de voetsporen van haar moeder en grootmoeder te treden: Regionaal Kampioen! En voldoende punten voor het model predicaat

Afbeelding

Afbeelding

Een paar weken verder opweg naar de National keuring voor de bekrachtiging van het model predicaat en om een serieuze gooi te doen naar het kampioenslint stranden we zo:

Afbeelding

Gelukkig vielen de verwondingen mee en leek een paar maanden op de wei voldoende om alle kneuzingen te laten genezen.
In de winter hebben we dan ook de draad van het rijden weer rustig opgepakt.
Helaas werd ze in het voorjaar van 2015 kreupel en na wat vage diagnoses van een DA uit de buurt heb ik haar naar Emmeloord gebracht. Ze heeft daar een week gestaan tot er een duidelijke diagnose was: twee voorbenen veel kleine beschadigingen aan haar tussenpezen en een kapotte wervel door het ongeluk. Links voor zat ook vocht in de ondervoet wat met de rust en aangepast beslag voor haar pezen vanzelf me zou genezen. Ze mocht mee naar huis dat met goede revalidatie ze een prima recreatiepaard zou zijn.

Voor we naar de kliniek gingen hadden we nog foto's gemaakt, voor het geval dat...

Afbeelding

Inmiddels is ze verhuisd naar een stal waar we haar revalidatie beter kunnen oppakken en genieten we van de kleine stapje voorwaarts

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

5 bewogen jaren, maar vandaag is ze jarig en vieren wij dat ze er nog is! Mijn Golden Girl!
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 26-03-16 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Cherise 5 jaar lang Golden Girl!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:07

Gefeliciteerd!
Wat hebben jullie al een hoop meegemaakt zeg!
Op naar 5 nieuwe mooie jaren. :j

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:13

Prachtig paard zeg!
Wat was er aan de hand in de trailer?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:15

durven jullie nog met ee gerust hart op weg met de trailer?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 10:20

Dank jullie wel voor de lieve reacties *\o/*

Gevallen en bij het losmaken door het deurtje naar buiten... Ze zat helemaal vast, dus ik heb de brandweer gevraagd om de trailer te slopen zodat ze niet nog meer beschadigd zou raken met het eruit halen.

Ja we moesten wel toen ze kreupel was, naar de kliniek, maar zelf durf ik nog niet zo goed te rijden met haar erachter terwijl andere paarden niks uitmaakt.
Cherise gaat er gewoon weer in, die heeft er geen angst aan overgehouden gelukkig. Ze was tijdens het slopen van te trailer ook compleet plat gespoten door de DA dus daar heeft ze niets van meegekregen.

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:21

Super Kees! Lief dier :D <3

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:27

Wat een schitterend dier maar wat een ongeluk zeg. Top dat jullie haar zo hebben weten te bevrijden maar zo spijtig dat ze ws alleen nog geschikt is voor recreatie

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:38

Gefeliciteerd!
Super mooi paard! En jullie hebben wel wat moeten verduren, maar vanaf nu hopelijk nog vele mooie jaren!

Brosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:48

Hopelijk komen er nu in ieder geval 5 hele mooie en vooral rustige jaren aan! Jullie zijn zo'n leuke combi samen!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 10:52

Gillbo schreef:
Wat een schitterend dier maar wat een ongeluk zeg. Top dat jullie haar zo hebben weten te bevrijden maar zo spijtig dat ze ws alleen nog geschikt is voor recreatie

Ach mijn ambitie met paarden is toch alleen nog maar genieten. Rijden doen we wel dressuurmatig, maar dan zonder de druk van wedstrijden en binnen de grenzen wat mogelijk is met haar. Nu zijn we haar eigenlijk pas goed aan het doorrijden dus nog een hele weg te gaan.
Alleen springen is een no-go i.v.m. haar rug, maar dat deed ik met haar moeder al niet meer.

Ik ben inmiddels 47 en samen worden wij oud en krakkemikkig. :+

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:25

Wat een naar ongeluk met de trailer zeg..
Op naar nog vele jaren samen met je knappe paard! :D