Connemara Jou-Jou en mijn "vooruit rijdster"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Connemara Jou-Jou en mijn "vooruit rijdster"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 22:55

Inmiddels ben ik al een aantal jaar de trotse eigenaresse van de Connemara ruin Jou-Jou, die ik als vierjarige net ingereden pony heb gekocht. Mijn ambitie was ( en is) om als (ruimschoots) volwassen amazone met hem tussen de paarden in de dressuur te starten. Dat ging op zich niet helemaal verkeerd, en inmiddels hebben we royaal de punten om in het L2 te mogen starten, wat we binnenkort ook gaan doen.

Echter: de afgelopen periode werd mij steeds duidelijker dat ik als amazone niet voldoende ervaring/talent/scholing heb (gehad) om mijn pony verder op te kunnen leiden. We bleven een beetje op het zelfde niveau hangen, terwijl ik wíst dat er meer in mijn pony zat. Of, zoals ik altijd zeg: "De beperkende factor in deze combinatie is overduidelijk niet de pony".

Omdat ik Jou-Jou de kans wilde geven zich onder een goede amazone verder te ontwikkelen, en om zo ook voor mezelf een leerpony te creeeren ( hij leert het werk van een ander, ik weer van hem), heb ik Eline ( EK19 hier op bokt, een zeer ervaren Connemara amazone) gevraagd of ze Jou-Jou voor me wilde gaan rijden. En joh....Wat ben ik blij dat ze dat wilde, want hij ontwikkelt zich énorm en krijgt eíndelijk de kans te laten zien wat hij kan!

Vanmiddag hadden Eline en Jou-Jou les bij Ineke Jansen ( van Dressuurtraining Borculo), en dat was zo ongelofelijk gaaf! Ik vond het zo magisch om te zien hoe Eline en Ineke in samenwerking met elkaar van mijn pony, mijn knuffelbeest, mijn maatje ineens zomaar een dressuurpony maakten. Onnodig om te zeggen dat ik daar enorm van genoten heb!

Er zijn foto's van gemaakt, hoop dat jullie daar dan net zo van genieten als ik vanmiddag gedaan heb:

Even lekker op stoom komen:
Afbeelding

Om even te gaan patseren:
Afbeelding

En een communicatiefout die wel heel veel beweging uitlokt:
Afbeelding

En van ex duikboot op weg naar een dressuurgalop:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met, als altijd, als extra attractie, de paarden vangende stalkat

Afbeelding

Die zich verder van geen kwaad bewust is :)

Afbeelding

Edit:
Eline, Ineke: wat héb ik genoten vanmiddag, en wat ben ik blij met de samenwerking zo!
Yvette: Bedankt weer voor de geweldige foto's!
Laatst bijgewerkt door Punz op 20-03-16 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

esje007

Re: Connemara Jou-Jou en mijn "vooruit rijdster"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:04

Ziet er super uit, Punz en EK19!
Die jou-jou krijgt een steeds gespierdere kont en wat een gangen, wow! *\%/*

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:30

Wat ziet hij er goed uit! Gave pony heb je!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:33

Yuuuuuy super-jou *\o/*
Jouw dekje helpt trouwens ook mee hoor :))

Maar even zonder dollen: hij loopt echt goehoeeeeeed!
Eline wat heb je hem heerlijk aan het werk

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 23:46

Dank je wel allemaal!
Eline heeft hem echt serieus fijn voor elkaar, en als dan ook Juf Ineke er nog eens bij komt dan wordt het zo genieten!!

En FelineNanet: Dank voor je opmerking over het dekje, ik zal het nog eens doorgeven aan Eline :D ( die het liefst met een donkerblauw dekje wil rijden, terwijl ik echt de voorkeur heb voor dit dekje van mij)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:47

Dat "dekje" levert de nidige discussies op hahaha. Ik wil donkerblauw. ...

Bedankt voor de reacties! Ben erg trots op JJ en Ria!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 00:07

En ik wil dreme, champagne, bruintinten.....of zwart...
Lekker in de kleurstijlen van mijn pony blijven

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:16

Leuk om te lezen hoe je altijd met volle teugen geniet Punz! Enne ik vind het dekje super mooi staan op Jou jou en de blauwe outfit van EK matcht er prima bij!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:21

wouwie... hij gaat echt mooi lopen..

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:25

Lekker genieten is dat hè, enne dit dekje kan prima, maar donkerblauw misstaat ook zeker niet hoor ;-)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 00:34

Blauw misstaat inderdaad niet...

Maar joh: Moet toch íets hebben om over te zeuren... :D :D :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:36

Punz schreef:
Blauw misstaat inderdaad niet...

Maar joh: Moet toch íets hebben om over te zeuren... :D :D :D

Ja idd, beter iets te zeuren over iets totaal onbelangrijks dan andersom :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 00:42

Tja.....
Kan over het rijden niet klagen.....

Dus je moet wat _O-

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 07:13

*\o/* kijk ze gaan, met dat mooie dekje :D Wat eem vooruitgang in zo'n korte tijd! Zo knap <3

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 07:26

Wauw JouJou zet zijn beste beentje voor. Wat doen ze het goed en ik blijf erbij dat EK hem heel fijn rijd, maareh wanneer komt jou les foto topic eens? :D

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:39

Knappe Jou Jou <3
Je ziet zo mooi de vooruitgang de laatste maanden. Snap dat je volop aan het genieten bent.
(die stalkat is hilarisch trouwens.. _/-\o_ )

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:27

Wat lees is nu.....géén blauw? :oo :oo :oo Eline doe er wat aan!!! }> :D :D

Tof hoor dat jullie als team zo lekker met Jou op weg zijn. Ben heel benieuwd weer om hem over 2 weekjes weer in het eggie te zien na de laatste keer in Wenum Wiesel. Eens kritisch bekijken of het de goede kant op gaat. <<) :7 B-) :D :D :D :D :D

Och die stoute poes van de juf ook. _O- _O- _O-

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:14

Ziet er weer super uit! :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:19

Ik vind het er niet erg mooi uitzien. Amazone zit in een stoelzit en soms achterover. Ook vind ik haar te groot voor deze pony. Jammer want het is volgens mij een hele leuke pony.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 11:26

Op de " communicatiefout" foto zit de amazone idd te ver achterover. Dat is wel duidelijk ja. Gevolg van de communicatie fout :')

Perfectie bestaat gelukkig niet. Keihard willen werken om verder te komen wel. En daar ben ik superblij mee!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:48

<3 Jou-jou begint echt flink te patseren!
Wanneer komen de foto's met jou erop Ria? O:)

De stoelzit van Eline is al een stuk minder dan een paar maanden geleden, dus er zit zeker vooruitgang in. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 14:16

:D Zodra ik mijn stoelzit, Lee Towers arm, wiebelbenen en Karbonkel-bochel er een beetje uitgetraind heb ga ik er over nadenken Muurp. _O-

Maar even serieuzer : ik zal binnenkort eens kijken wat ik heb/ wat ee kan. Want we gaan nu ( met dank aan) écht vooruit. Dus dat is, naast alles wat er nog te leren is, misschien best leuk om te laten zien!

Fwis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:34

Ik krab mezelf eigenlijk wel even achter de oren dat hier zo veel enthousiaste reacties op zijn. Ik zie namelijk absoluut geen prettig beeld! Met name de veel te kort gereden hals en de spanning die dat bij de pony opbrengt vind ik erg storend.

Natuurlijk zijn het momentopnames, maar het zijn wel de foto's waar jij happy mee bent en waar er enthousiast op wordt gereageerd. Dan vraag ik me af of ik dan zo gek ben ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:47

Wifsa schreef:
Ik krab mezelf eigenlijk wel even achter de oren dat hier zo veel enthousiaste reacties op zijn. Ik zie namelijk absoluut geen prettig beeld! Met name de veel te kort gereden hals en de spanning die dat bij de pony opbrengt vind ik erg storend.

Natuurlijk zijn het momentopnames, maar het zijn wel de foto's waar jij happy mee bent en waar er enthousiast op wordt gereageerd. Dan vraag ik me af of ik dan zo gek ben ;)

Ik had eigenlijk het zelfde idee :o
Ik weet alleen niet hoe het eerst was.

Persoonlijk zie ik ze liever eerst voorwaards neerwaarts en een losgelaten kaak onder een ontspannen zittende ruiter/amazone :D Daar lijkt dit niet op of is niet op de foto gezet. Maar goed, als jullie tevreden zijn vind ik dat enorm leuk voor jullie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:48

Mooie pony! Ik ben heel benieuwd naar wat voor bewegingen daaruit gaat komen als de ruiter meer in balans leert zitten. Je ziet het potentieel wel in de gangen, maar het komt er nog niet echt helemaal uit in de vorm van naar voren grijpende ruimte, waarschijnlijk omdat de ruiter steeds (met de schouders) net iets achter de beweging zit. Ik weet niet waar de instructrice op focust tijdens de les, maar ik zou denk ik eerst daar aan werken voor ik meer beweging uit de pony zou proberen te krijgen, om te voorkomen dat je een pony krijgt die veel beweegt maar dat door instabiliteit in het zadel met holle/strakke rug doet. Juist bij kleinere pony's met langere ruiters is dat enorm belangrijk omdat je ze zo snel uit balans brengt.

Het dekje past mooi qua kleur, maar het eerste wat mij opviel was dat het zo ontzettend slecht ligt: niet alleen strak over de schoft maar het stropt zelfs op de manenkam. Ook aan de achterkant ligt het strak over de wervels, maar bovendien is de achterrand van het dekje onder de kussens van het zadel geschoven wat voor ontzettend nare drukplekken kan zorgen. Het verbaast me dat dat nog door niemand is opgemerkt (zelfs de instructrice niet?).
Als ik deze combinatie les had gegeven dan had ik de les stilgelegd om dat dekje te corrigeren of er zelfs helemaal onderuit te trekken, want zo heeft de pony van elke beweging die zijn rug maakt last.