Pinto ruin Indy ITP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleTL

Pinto ruin Indy ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 17:28

In deze lastige tijd van depressie, medicijnen en thuis zitten, heb ik eindelijk weer het plezier in de paarden terug gevonden! En dan wel door dit lieve paard.
Indy is een 15 jarige Pinto ruin die ondertussen een maandje geleden op mij pad is gekomen.
Zoals ik al noemde ben ik al een tijd depressief, gelukkig beginnen de medicijnen eindelijk een beetje te werken. Ik ga nog maar 3 halve dagen in de week naar school, dat is nog net vol te houden.
Maar het is ongelooflijk hoeveel een paard je kan helpen in moeilijke situaties. Zelf de kleine paar uurtjes in de week die ik hem maar zie. Indy is een heel gevoelig, maar toch makkelijk, paard. Als hij op stal staat en hij ziet iemand aankomen word hij super druk en wil heel graag aan het werk. Dan verwacht je dat als hij eenmaal aan het werk mag, dat hij nauwelijks meer te stoppen is. Maar nee, niet Indy. Het moment dat ik met hem naar de bak loop en ga opstijgen, is hij ineens weer rustig. Een perfect paard voor mij dus!
Ik ben Indy zo dankbaar dat ik hem graag even in het zonnetje wil zetten door dit topic!

De eerste keer rijden, het voelde meteen zo vertrouwd!
Hij wil nog wel eens iets te diep lopen, maar hier werken we uiteraard aan :)
Afbeelding

Samen spelen in de bak!
Afbeelding

En dit is het filmpje waar ik zo trots en gek op ben, het voelt alsof we elkaar al jaren kennen terwijl dit in werkelijkheid de 4e keer was dat we samen wat deden :D
View My Video

Daarna mocht ik er zelfs nog even op kruipen, zo zonder zadel en alleen met een halstertje! Zo hebben we wel bijna een uur rond gestapt, lekker genieten van het zonnetje :)
View My Video

Lieve Indy, bedankt dat je me voor het eerst in een lange tijd weer laat zien wat genieten van het leven is!

Guess_NH

Re: Pinto ruin Indy ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:30

Heel herkenbaar verhaal. Zo trof ik vorige week mijn nieuwe paard en het lijkt alsof we voorbestemd zijn!
Geniet van elkaar!!!

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:32

Fijn dat je paard je zo'n fijn gevoel geeft! Heb dat zelf ook vaker als ik boos ben, dan ga ik rijden en daarna ben ik alles weer vergeten. Geweldige dieren zijn het. Veel plezier samen!

DanielleTL

Re: Pinto ruin Indy ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 17:35

Bedankt voor de reacties!
Ben ook zo blij dat hij op mijn pad is gekomen :o
Voordat ik na hem toe ga ben ik vaak in een rot bui en heb ik eigenlijk helemaal geen zin om er heen te gaan. Maar gelukkig sleept mijn moeder me er heen en dat is achteraf maar beter ook :Y)
Hij helpt me zo erg! Ik wou eigenlijk dat ik hem in mijn achtertuin had staan, elke keer als ik me rot voel kan ik dan eventjes naar hem toe en dan voel ik me meteen weer goed :D