Bang geworden na val..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PaardxMe

Bang geworden na val..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:25

Hi Bokkers!

Ik ben laatst tijdens mijn springles best wel hard ( 2x) van een pony afgevallen. Nu zijn we een week verder en het is niet zo dat ik bang voor die pony ben, maar ik eerder ben bang om nog een keer te vallen tijdens het springen. Ik ben weleens vaker van een pony gevallen, maar normaal was ik erna nooit bang om nog een keer te vallen. Ik was zelfs bang om naar de springles te gaan, gelukkig ging deze niet door, maar ik wil van deze angst af.

Heeft er iemand tips voor mij?

Weggebokt

Re: Bang geworden na val..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:29

Vertel je instructeur hier over, en een goede instructeur houd hier rekening mee.
Begin laag, heel laag, kleine kruisjes en ga niet meer hoger dan je wilt. Pas als je je pony goed genoeg vertrouwd weer hoger gaan.
Ik heb hier ook last van gehad en ik ben het vanaf heel erg laag weer op gaan bouwen. Soms ben ik nog angstig en ga ik niet hoger dan dat ik zou willen.
Het duurt even op zo'n angst op te lossen maar het is zeker mogelijk als je je de tijd voor neemt!

Succes!

hanneke32xx

Re: Bang geworden na val..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:01

ik zou het idd weer langzaam gaan opbouwen het springen. en idd vertel je instructeur hierover. En het beste kun je gewoon weer een keer gaan springen zodat je ziet dat je niet bang hoeft te zijn. heb hier ook een keertje last van gehad maar instructrice liet me eerst een klein kruisje springen en toen gingen we steeds hoger totdat ik niet meer bang was