Een maand geleden was ik erg depressief. Ik was zo'n beetje in een zwart gat gevallen, sliep erg veel, voelde me zwak, huilde bijna continu... Mijn paard reageerde daarop door in stal heel lief te doen, maar onder het rijden heel dwars. Uiteindelijk kwam de dag dat ze al stakend en steigerend weigerde van nog een pas te zetten. Ik kreeg veel schrik en liet haar een week rijden door iemand van stal met veel meer ervaring dan ik. Geen succes, bij haar maakte ze steeds galoppasjes elke keer dat ze aandreef. Dus dan maar volledig stilgezet.
Anderhalve week geleden ben ik op antidepressiva gezet en er ging een wereld voor me open! Ik voel me echt pakken beter, voel me terug sterk en actief en levenslustig, kan eindelijk weer lachen. Ik voelde me weer goed dus ik wou het rijden weer oppakken een week geleden.
Wat ging het goed! Oké, eerst niet. Ze was erg kijkerig, wat mij tot mijn verbazing niet angstig maakte (door die pillen?). Bij het aandraven weigerde ze en dreigde ze weer. Ik heb er flink mijn been ingezet tot ze aandraafde. Daarna weigerde ze de kant op te gaan die ik wilde. Dat ook aangepakt. Uiteindelijk liep ze prima.
De dag erna weer even geprobeerd, maar al veel minder. En de dag daarna was het over en kon ik weer genieten van het rijden met mijn toppertje! Eindelijk

Het gaat ontzettend goed nu, we hebben in een week al veel bereikt.
Zahire heeft nog niet zo lang een revalidatie achter de rug, en nu weer een tijdje stilgestaan, dus héél veel werk aan het beestje. Ze staat nu op het niveau van een paard dat net ingereden is. Zo stijf als een plank en zo scheef als de toren van Pisa. Daar zijn we nu eerst op aan het werken.
Ze moet nog veel actiever worden en ze knalt op haar voorhand, maar ik wil haar eerst soepeler, rechter en krachtiger voor we daaraan gaan werken.
Aan mezelf is er ook nog veel werk, ik probeer één voor één aan iets te werken. Nu ben ik bezig met het voorover zitten, soms val ik nog voorover maar het is al een pak beter. Nu nog betere beenhouding, knie laten zakken, hiel laten zakken, schouders naar achter en ik mag mijn handen ook wat hoger houden
Geen niveau dus op de foto's, nog niet eens B-waardig. Maar ik ben zo content dat ik weer kan rijden met haar dat ik ze toch even wilde laten zien

Indraven

Draf (Zahire loopt standaard zo met haar hoofd, ik vraag dat helemaal niet. Ik ben er anderhalf jaar aan bezig geweest om haar eindelijk op de loodlijn of ervoor te krijgen ipv erachter...)

Dit vind ik een mooie foto

Stukje verruimen

Ook even stappen tussendoor

Het niveau mag laag liggen, maar voor mij is ze een topper!

Galop blijft moeilijk voor mij, ze heeft veel beweging en dan dender ik weer naar voor

En vandaag mochten ze eindelijk weer heel de dag de wei op

Kennis maken, ze kenden elkaar nog niet

En showtime!