Heel erg blij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Heel erg blij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 10:55

Ik zweef op een wolkje!

Een maand geleden was ik erg depressief. Ik was zo'n beetje in een zwart gat gevallen, sliep erg veel, voelde me zwak, huilde bijna continu... Mijn paard reageerde daarop door in stal heel lief te doen, maar onder het rijden heel dwars. Uiteindelijk kwam de dag dat ze al stakend en steigerend weigerde van nog een pas te zetten. Ik kreeg veel schrik en liet haar een week rijden door iemand van stal met veel meer ervaring dan ik. Geen succes, bij haar maakte ze steeds galoppasjes elke keer dat ze aandreef. Dus dan maar volledig stilgezet.
Anderhalve week geleden ben ik op antidepressiva gezet en er ging een wereld voor me open! Ik voel me echt pakken beter, voel me terug sterk en actief en levenslustig, kan eindelijk weer lachen. Ik voelde me weer goed dus ik wou het rijden weer oppakken een week geleden.
Wat ging het goed! Oké, eerst niet. Ze was erg kijkerig, wat mij tot mijn verbazing niet angstig maakte (door die pillen?). Bij het aandraven weigerde ze en dreigde ze weer. Ik heb er flink mijn been ingezet tot ze aandraafde. Daarna weigerde ze de kant op te gaan die ik wilde. Dat ook aangepakt. Uiteindelijk liep ze prima.
De dag erna weer even geprobeerd, maar al veel minder. En de dag daarna was het over en kon ik weer genieten van het rijden met mijn toppertje! Eindelijk :D

Het gaat ontzettend goed nu, we hebben in een week al veel bereikt.
Zahire heeft nog niet zo lang een revalidatie achter de rug, en nu weer een tijdje stilgestaan, dus héél veel werk aan het beestje. Ze staat nu op het niveau van een paard dat net ingereden is. Zo stijf als een plank en zo scheef als de toren van Pisa. Daar zijn we nu eerst op aan het werken.
Ze moet nog veel actiever worden en ze knalt op haar voorhand, maar ik wil haar eerst soepeler, rechter en krachtiger voor we daaraan gaan werken.

Aan mezelf is er ook nog veel werk, ik probeer één voor één aan iets te werken. Nu ben ik bezig met het voorover zitten, soms val ik nog voorover maar het is al een pak beter. Nu nog betere beenhouding, knie laten zakken, hiel laten zakken, schouders naar achter en ik mag mijn handen ook wat hoger houden

Geen niveau dus op de foto's, nog niet eens B-waardig. Maar ik ben zo content dat ik weer kan rijden met haar dat ik ze toch even wilde laten zien :)

Indraven
Afbeelding

Draf (Zahire loopt standaard zo met haar hoofd, ik vraag dat helemaal niet. Ik ben er anderhalf jaar aan bezig geweest om haar eindelijk op de loodlijn of ervoor te krijgen ipv erachter...)
Afbeelding

Dit vind ik een mooie foto
Afbeelding

Stukje verruimen
Afbeelding
Afbeelding

Ook even stappen tussendoor
Afbeelding

Het niveau mag laag liggen, maar voor mij is ze een topper!
Afbeelding

Galop blijft moeilijk voor mij, ze heeft veel beweging en dan dender ik weer naar voor :(
Afbeelding

En vandaag mochten ze eindelijk weer heel de dag de wei op :D
Afbeelding

Kennis maken, ze kenden elkaar nog niet
Afbeelding

En showtime!
Afbeelding
Afbeelding

Papilio

Re: Heel erg blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:32

Neem de tijd die jullie nodig hebben :). Vooral lekker genieten. Je houding komt wel!

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:38

Super!!
Het mooie is dat je tijdens paardrijden al je zorgen even vergeet.
Vooral zo doorgaan +:)+

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:41

En vooral plezier maken samen +:)+

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:44

Fijn dat het met jou en paard stuk beter gaat! Niveau komt wel, eerst lekker ontspannen en voor jezelf rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:46

Heerlijk relaxed, geniet ervan! :D
Als ze al zelf met d'r hoofd zo loopt als op foto 2 kan je (straks) proberen om je teugels iets meer op te pakken! Gewoon als tip voor als je straks wel wat meer aan jullie niveau wilt werken, dan ziet het er ook net nog iets netter uit :)
Maar voor nu, gewoon lekker genieten! :D

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 19:03

Bedankt iedereen voor de leuke reacties :D. Volgende maand beginnen we weer lekker te lessen, maar alles op ons tempo :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:07

Heel veel plezier weer samen!! +:)+

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:07

Super!! Hou ons op de hoogte?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:12

Ik vind het er al best goed uitzien hoor, mooi beestje!

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:16

Wat een leuk dier inderdaad! Geniet ervan.. :* :*

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:23

Ik heb eerdere topics gezien van jullie, waar ik niet blij van werd...
Maar nu, wat een wereld van verschil!
Petje af!
Ziet er fijn ontspannen en al aardig in evenwicht uit, zo op de foto valt het op de voorhand gaan reuze mee.
Ook jouw houding is zeer positief veranderd.
Vooral fijn zo doorgaan!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:11

Fijn dat de pillen helpen, ik vind het er best netjes uitzien!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 10:51

Wauw bedankt! We houden jullie zeker op de hoogte!

Ik heb echt hard aan mijn houding gewerkt, en Zahire loopt elke dag beter. We worden uiteraard ook goed begeleid. Hopelijk wordt het een nog fijner beeld in de toekomst :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:17

Leuke combinatie!! +:)+

Enne.. niveau zegt niets hoor.. :n
Ik zie véél liever een paard zo op eigen benen en ontspannen lopen, dat een paard op niveau die niet correct gereden wordt.
Dus ga zo door!!