Kaj (7) op Welshje Sven (3) voor het eerst op picknickrit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Kaj (7) op Welshje Sven (3) voor het eerst op picknickrit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 22:57

Mijn zoon Kaj van 7 jaar hobbelt alweer een paar jaar rond. Niks serieus, het beperkt zich echt tot hobbelen. Met onze doodgoede oude shetlander Tom kon hij alles. Zelfs op zn 4e al eens een bixie mee gesprongen. Maar het was vooral veel ouweh*eren en buitenritjes hobbelen. Oude Tom is inmiddels toch echt wel bejaard en is dampig, dus die kan niet meer mee op lange buitenrit. Maar we hebben een waardig opvolger gevonden in Sven. Sven kennen we al vanaf veulen af aan, en is sinds afgelopen jaar van ons. Sven is afgelopen zomer als hengst beleerd in Duitsland, daar heeft hij een ponykamp mee gelopen en werd wat bereden door meisjes daar. In september is hij bij mij gekomen, is hij gecastreerd en eigenlijk hebben we vanaf die tijd qua rijden e.d niet veel uitgespookt. Kaj zit er zo nu en dan op, maar met al die nattigheid stond Sven alweer een poosje stil.
Vandaag was het prachtig weer en hadden we bedacht dat we met Sven een heuse picknickrit zouden rijden. Dus vanmorgen een tas vol gedouwd met drinken, broodjes, fruit en niet te vergeten, paaseitjes! :D

Ik vond het best wel even spannend, ik wandel wel vaak met Sven langs de weg en dat gaat altijd prima, maar met een kind op z'n rug te wiebelen is toch weer anders.
Maar wat ben ik toch weer eens trots, op zowel kind als pony! Ze waren beiden superbraaf :+
Kind was vrolijk en luisterde lief, Sven was de eerste meters wat kijkerig maar zag al gauw de lol er van in en liep heerlijk relaxed rond. We hebben denk ik zo'n 2,5 uur lekker rondgehobbeld in het voorjaarszonnetje bij de ruiterpaden, zijn nog even bij kennissen in de tuin langs geweest en een stuk het dorp in. Picknicken onderweg, sanitaire stop van kindlief onderweg, amazone te paard die voorbij draaft, kleine Beagle die tekeer gaat, t maakt Sven allemaal geen donder uit. Zo trots op die pony, zo lief en relaxed terwijl hij nauwelijks bereden wordt. Stapt rond met druk kind op z'n rug alsof hij dagelijks niets anders doet _/-\o_

Bij deze de foto's van ons heerlijke ritje vanmorgen

Voor de gelegenheid heb ik eindelijk maar eens een goede bodyprotector aangeschaft. Van de shetten plukte ik hem makkelijk af mochten ze iets doen, van grotere welsh ben je toch minder vlug en handzaam. Gelukkig vond Kaj het een stoer ding; "Nu ben ik net de zwarte Spiderman mama!" :D Ja jongen, echt wel, cool hoor
Afbeelding

Vrolijk duo!
Afbeelding

Iets serieuzer hoofd
Afbeelding

Iets met plezier hebben
Afbeelding

Op een dikke km van het weiland waar de pony's staan hebben we gepicknickt, boeit niet, we doen net of we heeeeeel ver weg en uitgeput en heel erg hongerig en dorstig zijn :j
Afbeelding

Nee Sven, je krijgt mijn broodje kaas niet!
Afbeelding

Na het picknicken moet je ff doorzetten om ponybeest weer in de benen te krijgen :x Kaj riep hier "Hey Sven, dikke sukkel! loop eens door!" :')
Afbeelding

Mijn mooie duo
Afbeelding

En weer aan de hobbel
Afbeelding

Stoere mannen!
Afbeelding

Kwamen we onderweg een alleraardigste man tegen die wel even een foto van ons drietjes wilde maken, dikke super, zo blij met deze foto. Ik glim een beetje van trots op mijn stoere mannen geloof ik :o
Afbeelding

En ze blijven vrolijk!
Afbeelding

Op de terugweg uit het dorp
Afbeelding

Afbeelding

Tsja en na zoveel tijd op de pony begint Kaj altijd gek te doen, dikke prima, van al die gekkigheid op z'n rug leert Sven alleen maar. Alhoewel dit hem ook niet zoveel boeit.
Afbeelding

Ik ben zo trots op beide mannen, ze hadden er zoveel plezier in samen. Sven kent Kaj ook al van jongs af aan en andersom, Kaj is mee geweest om Sven als veulentje op te halen dus die twee zijn al aan elkaar gewend. Sven is erg gericht op Kaj en kinderen in het algemeen. Ik zie de lente en zomer met veel vertrouwen tegemoet ! :):)

Evitaali

Re: Kaj (7) op Welshje Sven (3) voor het eerst op picknickrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:03

Aaah wat genieten. April ben ik zelf uitgerekend van een , ze hoeft natuurlijk niet te gaan rijden. Maar als ik dit zie dan zie ik het al helemaal voor me.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 07:43

Dankjewel, het is stiekem wel leuk hoor als ze het doen. Maar niks moet van mij. Soms wil Kaj elke dag wel rijden en mee naar de pony's, en soms hoor je hem er ook weer een hele tijd niet over, vind ik ook best. Hij moet het met plezier doen en omdat hij het zelf leuk vindt, niet omdat moeke het zo graag wil

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 08:32

Ach hoe schattig!

Evitaali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:06

Idd dat is mijn insteek ook, maar moet nog vele jaartjes wachten hihi. Maar als ik dit zo zie gaat het wel erg kriebelen hihi

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:07

Jemig, is ie alweer 7? :wow: Wat vliegt de tijd, zeg!
Ik had hem eigenlijk wel op Bas verwacht. Rijdt hij daar ook nog op?
Dat oornetje vind ik trouwens verschrikkelijk fout :') Maar wat een leuke pony!
Doen jullie al Bixie?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:20

Ontzettend gaaf :D

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 19:54

Ja Cayenne het gaat ongelofelijk snel. Kaj rijdt ook wel op Bas, speciaal voor jou bewijs :DAfbeelding

Maar zn grote favoriet is toch eigenlijk wel Tom, daar kan hij mee lezen en schrijven. Zo nu en dan klimt hij er nog wel eens zonder zadel op, beetje omprutsen

Afbeelding

Met Sven hebben we nog geen bixie gedaan, eerst nog maar beetje meer kilometers maken. Maar het ligt wel in de planning, en Sven moet dit jaar ook mee naar de ponykeuring voor het eerst

Tsja dat oornetje is fout, maar als je een kind hebt kan ineens alles :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:05

Ik vind het echt heel schattig! En fijn dat de pomy zo'n lief karakter heeft. Daar kan je nog lang van genieten. Alleen....een driejarige pony berijden vind ik wat minder.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:13

O wat een leuk duo zeg, wens ze veel plezier samen!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 20:20

Jetta hij wordt in April 4 en is zoals je kon lezen in de startpost afgelopen tijd nauwelijks bereden. Hij staat 24/7 buiten met z'n shetlandvriendjes en gaat 1 keer per week mee wandelen en loopt momenteel gemiddeld hooguit 1 keer per maand of minder onder het zadel. Laatste keer dat hij bereden is was in December, we gaan nu langzaam aan wat opbouwen maar mijn zoon kennende zal hij er straks niet vaker dan 1 keer per week op zitten. Het beperkt zich tot stappen en kleine stukjes draf met een kind van 30 kilo. Die geestelijke en lichamelijke belasting voor de driejarige pony valt mijn inziens dus reuze mee...

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:12

Oh! echt leuk!

en wat fantastisch dat jij voor je kind een perfect passend bp hebt gekocht!
Dit zie je niet vaak!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:15

wat een leuk stel
en wat heerlijk dat die pony ondanks zijn jeugdige leeftijd zo makkelijk met een nog jong kind omgaat..

En inderdaad, gewoon lekker laten klooien zolang de pony niet aangeeft dat hij opbouwende stress heeft.. daar leren ze alleen maar van.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:45

Wat een ontzettend leuk koppel!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:46

Ach wat super leuk zo samen!! :D

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 20:09

Bedankt voor de leuke reacties. Ja een bodyprotector vond ik nu toch wel erg belangrijk. Zeker met al die gekke verhalen van tegenwoordig ga je toch wel even nadenken. Ik wilde ook nog korfjes voor aan de beugels, maar die waren uitverkocht. Zolang ik de pony aan de lijn heb kan het nog zonder, maar als Kaj los gaat komen er ook zeker weten nog korfjes.

En Sven is een lieverd, je vergeet soms dat hij nog zo jong is, zo'n makkelijk en koel karakter heeft hij. Heerlijke pony