Vandaag was het prachtig weer en hadden we bedacht dat we met Sven een heuse picknickrit zouden rijden. Dus vanmorgen een tas vol gedouwd met drinken, broodjes, fruit en niet te vergeten, paaseitjes!
Ik vond het best wel even spannend, ik wandel wel vaak met Sven langs de weg en dat gaat altijd prima, maar met een kind op z'n rug te wiebelen is toch weer anders.
Maar wat ben ik toch weer eens trots, op zowel kind als pony! Ze waren beiden superbraaf
Kind was vrolijk en luisterde lief, Sven was de eerste meters wat kijkerig maar zag al gauw de lol er van in en liep heerlijk relaxed rond. We hebben denk ik zo'n 2,5 uur lekker rondgehobbeld in het voorjaarszonnetje bij de ruiterpaden, zijn nog even bij kennissen in de tuin langs geweest en een stuk het dorp in. Picknicken onderweg, sanitaire stop van kindlief onderweg, amazone te paard die voorbij draaft, kleine Beagle die tekeer gaat, t maakt Sven allemaal geen donder uit. Zo trots op die pony, zo lief en relaxed terwijl hij nauwelijks bereden wordt. Stapt rond met druk kind op z'n rug alsof hij dagelijks niets anders doet
Bij deze de foto's van ons heerlijke ritje vanmorgen
Ja jongen, echt wel, cool hoor
Vrolijk duo!

Iets serieuzer hoofd

Iets met plezier hebben

Op een dikke km van het weiland waar de pony's staan hebben we gepicknickt, boeit niet, we doen net of we heeeeeel ver weg en uitgeput en heel erg hongerig en dorstig zijn

Nee Sven, je krijgt mijn broodje kaas niet!

Na het picknicken moet je ff doorzetten om ponybeest weer in de benen te krijgen
Kaj riep hier "Hey Sven, dikke sukkel! loop eens door!"

Mijn mooie duo

En weer aan de hobbel

Stoere mannen!

Kwamen we onderweg een alleraardigste man tegen die wel even een foto van ons drietjes wilde maken, dikke super, zo blij met deze foto. Ik glim een beetje van trots op mijn stoere mannen geloof ik

En ze blijven vrolijk!

Op de terugweg uit het dorp

Tsja en na zoveel tijd op de pony begint Kaj altijd gek te doen, dikke prima, van al die gekkigheid op z'n rug leert Sven alleen maar. Alhoewel dit hem ook niet zoveel boeit.

Ik ben zo trots op beide mannen, ze hadden er zoveel plezier in samen. Sven kent Kaj ook al van jongs af aan en andersom, Kaj is mee geweest om Sven als veulentje op te halen dus die twee zijn al aan elkaar gewend. Sven is erg gericht op Kaj en kinderen in het algemeen. Ik zie de lente en zomer met veel vertrouwen tegemoet !

Wat vliegt de tijd, zeg!