Back on track, en hoe!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Back on track, en hoe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:52

Lange tijd stil geweest en eindelijk weer foto's en dus een topic van mijn knappe merrie. ik heb haar nu ruim 1,5 jaar en toen ze bij mij kwam was ze niet meer dan zadelmak. Vanaf januari 2015 hebben we wat wedstrijdjes gestart in het L1. Ook sprong ik er mee, iets wat ze super leuk vond, en waar ze mij (als onervaren springer) echt vertrouwen in gaf. Het is dan ook echt een geweldig dier, wil altijd knuffelen en aandacht, maar ook onder het zadel is ze echt altijd fijn <3

Na vorige zomer voornamelijk boxrust en gewandeld te hebben door een vervelende blessure mochten we van het najaar weer heel rustig gaan uitbouwen. Al snel merkte we dat de rust haar goed had gedaan, ze zat prima in haar vel en omdat we zo rustig aan moesten doen, waren we echt compleet gefocussed op de basis. Nu zijn we alweer een paar maanden bezig en boeken we flink vooruitgang.

Voor de blessure startten we L1 en hadden we net ons L2-debuut gepland maar deze niet kunnen rijden. Van de winter dus toch nog maar 2 wedstrijden L1 gereden en daar behaalde we 3 1ste prijzen en de 5e prijs en 11 winstpunten dus toen was het echt tijd voor de L2. Nu hebben we 1x officieel gestart en 1 oefenwedstrijd gereden in het L2. Ook dit gaat erg goed, we reden 2x de 1ste prijs en haalde 212 en 219 punten en met oefenen 204.
Voorlopig trainen we thuis verder, ik wil de zomer nog L2 starten voor de selecties voor de Brabantse.

Ik ben de laatste tijd veel bezig geweest met het oefenen op uitdrukken van mijn hakken, dit gaat gelukkig al beter maar vind het nog wel lastig. Ook moet ik van mijn instructrice mijn handen meer voor me houden, met als gevolg dat ik ze ook omhoog doe. Mijn paard heeft lang moeite gehad met de galop, ze heeft een fijn achterbeen maar nog niet voldoende balans om dan goed recht te blijven. Gelukkig gaat dat echt steeds fijner en kan ze ook beter en fijner bovenin blijven.

Tips zijn welkom.

Filmpje debuut L2.

Foto's training, niet op volgorde
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 23-12-19 18:41, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd op verzoek

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:38

Netjes :) je punten spreken voor zich!
Fijn paard maar dat had ik al gezegd!
Start je vaker in Velddriel?

_Sofie

Re: Baret back on track, en hoe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:41

Jullie zijn een hele fijne combinatie vind ik!
Foto's en filmpje zien er vriendelijk uit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:04

Daancha schreef:
Netjes :) je punten spreken voor zich!
Fijn paard maar dat had ik al gezegd!
Start je vaker in Velddriel?

Was met dit paard nu de eerste keer, maar vind het wel een fijne locatie!
Voor jou ook in de buurt?
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 23-12-19 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd op verzoek

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 08:55

Voor mij vanaf stal te ver weg om te starten, maar ben regelmatig met een vriendin mee die daar veel rijdt. Fijne locatie inderdaad!
Ik herken trouwens je probleempje met mijn handen te hoog houden. Ben altijd bezig met hand voor houden en lengte in de hals/neus eruit en til daarbij vaak teveel mijn handen op. Bij mij ook een andere manier van rijden sinds ik mijn nieuwe instructeur heb.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:16

Wat fijn dat ze zo mooi hersteld is!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:50

Ziet er goed uit Tess!
Gefeliciteerd nog met je punten en prijzen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:20

Daar is ze weer ! <3 Ziet er over de hele lijn goed uit !
Nog proficiat met je punten !
Voor je handen..probeer ze eens te laten '' rusten '' vooraan je zadeldekje op de schoft. Even enkel daarmee bezig zijn, vaak is het probleem dan al half verholpen als dit een gewoonte wordt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:29

Daancha, zeker fijn rijden daar, zowel binnen als buiten aanrader!
Hoe probeer jij aan jouw hand houding te werken?

Xles en Lotte bedankt!

Pandora, ze is leuk he :) goede tip voor mn handen, ga er aan proberen te werken/denken.
In het simpele rijden lukt het ook wel redelijk maar als meer ga trainen ga ik zelf de fout in, echt aandavhtspuntje

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:36

Poeh niet echt een manier voor, misschien de tip van Pandora ook proberen. Nu probeer ik er gewoon aan te denken eigenlijk en in de spiegel te kijken. Ik heb het ook meer als ik fanatieker train of iets zelf moeilijk vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:35

Daancha schreef:
Poeh niet echt een manier voor, misschien de tip van Pandora ook proberen. Nu probeer ik er gewoon aan te denken eigenlijk en in de spiegel te kijken. Ik heb het ook meer als ik fanatieker train of iets zelf moeilijk vind.

Ja dan heb ik het ook. Spiegel heb ik helaas niet dus ook pas op gewezen als staleigenaar ziet of ik later op film.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:00

Het gaat er eigenlijk om dat je vanuit je schouders je armen en handen volledig ontspannen hebt. Wanneer je handen iets te hoog zijn, dan heb je altijd een zekere vorm van ( lichte ) spierspanning in je armen en dat moet je zien te vermijden. Als je hierop gaat letten, gaat het je echt opvallen hoe ontspannen spieren kunnen aanvoelen :j Kan het niet beter uitleggen :+ , hoop dat jullie een beetje volgen wat ik bedoel .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:33

Bedankt voor de uitleg, is wel wat mijn instructrice ook zegt, heb de neiging schouders op te tillen.

Woensdag oefendressuur en dan echt op proberen te letten!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:13

Knappe Baretke! Ziet er echt uit als fijn paard!
Tja die hakken...herkenbaar. Moet meer druk op beugels zetten en daarmee bovenbenen los, helpt al aardig!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:44

Ik vind jullie een onwijs fijne combinatie :)
Lekkere foto's om naar te kijken, blij paard en blije ruiter :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:33

Danoesje, lastig he! Heb er wel flink op geoefend en gaat nu al stuk beter. Vroeger drukte te ver uit, dat toen af moeten leren en nu weet te weinig.

Fleur-yen, dank je!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:04

Ik vind jullie nog steeds een leuke combi!
Ik vind het leuk om jullie te volgen.
Ik hoop over een tijdje ook zo fijn te kunnen rijden met mijn vosmerrie ;)

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:20

Mooie merrie, mooi actief ook op de film.

In je foto's zie ik iets, maar ik weet het niet helemaal te benoemen. Misschien wil iemand meedenken? Wat ik zie: ondanks een mooi actief achterbeen mis ik wat verbinding in de lendenen/bovenlijn. Ik zie een soort van spanning. Mijn neiging zou zijn om dmv overgangen de achterhand meer te activeren en dmv voorwaarts-neerwaarts meer ontspanning in de bovenlijn te brenen.

Zien anderen dat ook, of verbeeld ik het me?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:27

_Mikey_ schreef:
Mooie merrie, mooi actief ook op de film.

In je foto's zie ik iets, maar ik weet het niet helemaal te benoemen. Misschien wil iemand meedenken? Wat ik zie: ondanks een mooi actief achterbeen mis ik wat verbinding in de lendenen/bovenlijn. Ik zie een soort van spanning. Mijn neiging zou zijn om dmv overgangen de achterhand meer te activeren en dmv voorwaarts-neerwaarts meer ontspanning in de bovenlijn te brenen.

Zien anderen dat ook, of verbeeld ik het me?

paard lijktin 3 stukken te lopen viel mij ook al op.

Wat ik denk is dat ie de oprichting nog niet goed aan kan en zich daardoor verkeerd gaat dragen.
Hij lijkt hol in de lendenen ipv zijn rug mooi helemaal op te bollen.

wel een ontzettend mooi paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:21

Mickey bedankt! Over een tijd zijn jullie ook weer lekker aan het genieten!

-mikey en little birdy, bedankt voor jullie reacties.
Zoals ik begrijp zien jullie dat alleen op de foto en niet in de filmpjes? Of op de film ook?

Ben nu thuis bezig met meer oprichting en dit vind ze nog erg moeilijk, ben dus al veel korte stukjes aan het afwisselen qua hals houding. Het liefst loopt ze vwnw maar richting het l2/m1 moet ze toch wat hoger dus daar ben ik momenteel op aan het trainen. Wissel dus af in houding en schakel veel in (schijn)overgangen. Nog meer tips wat kan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:43

Wat een prachtig paard, en leuke combinatie zijn jullie!
Wat Mickey en birdy aanhalen, valt mij ook op, met name op de foto's en minder op de filmpjes. De focus lijkt daar (trainingssessie van de foto's) misschien dan weer iets té veel op oprichting, ten koste van ontspanning / lichaamsgebruik?
Overigens valt het wel op dat het paard op elke foto en in het filmpje constant de mond open heeft.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:53

voordeel van mond open is dan wel weer dat mond open kan dus iig niet vastgesjord met sperriem in de zin van 'kop houden'. ;) Maar ik ben niet geheel onbevooroordeeld, mijn paard heeft ook altijd een klein 'modspleetje'. Als ie die niet heeft zet ie juist kaak vast dus liever dan mond ietsje open!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:14

Wildwings, bedankt voor je reactie. Mijn probleem is dat ik soms inderdaad wel te veel wil nog en dan gaat het ene beter maar lever ik ergens anders wat in.
Mond open heeft ze altijd, zodra ze bir in heeft, speelt ze ermee. Jammer maar weet zo niet hoe kan veranderen.

Danoesje, familietrekje? Sperriem zit idd vrij los, strakker hoeft van mij niet.

Gisteren oefendressuur gereden, nieuwe proeven waren nog best moeilijk dus het was flink opletten en sturen soms, ook wat dingen gemist of te laat :o als jury sinterklaas zitten dus amper commentaar gehad helaas. Wel geprobeerd op handen te letten dus moet nog op film kijken of dat gelukt is. Punten waren veel te hoog, 218 en 221-2