Mijn knappe haflinger merrie Anneloes stond al 4 jaar met (pré-)pensioen, vanwege problemen in haar lijf en dat van mij. Op aanraden van de dierenarts zijn we het werken nu weer aan het oppakken. Door een zeer streng dieet is mijn eigen lijf ook weer wat liever, waardoor we er intens van kunnen genieten!
Dit is Anneloes:

Anneloes is een bijna 18-jarige haflinger merrie met een niet zo prettig verleden. 'Vroegah' was ze erg bang, snel in paniek, viel ze alles en iedereen aan en was ze volgens veel mensen een gevaarlijk monster.
Gelukkig kon ik daar doorheen kijken en zag ik het geweldige paard wat ze nu is

Zo begonnen we een aantal weken geleden met stapritjes, zonder zadel, want die hadden we niet:

Anne vindt het ontzettend leuk en werd steeds enthousiaster! Hoe meer ze moet doen, hoe leuker ze het vindt..
Dus een keertje (heel kort) aan de lange lijnen gewerkt..

Tussendoor een keertje wandelen blijven we ook gezellig doen!

Omdat we steeds fanatieker werden, was het tijd voor een zadel.. Om haar outfit compleet te maken!

Het laatste stukje loop ik altijd even naast haar, prettig voor ons allebei!

Vandaag mocht mijn mini-man Bikkel gezellig meelopen

En ons hoogtepunt tot nu toe: een bosrit met onze beste paardenvriendinnen: Kicky en haar Alaska!

Ik ben super trots op hoe mijn meisje het werken weer oppakt en wat we allemaal bereikt hebben in al die jaren

Zien jullie al verschil?