EquiDay 2016, kom jij ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

callippo

EquiDay 2016, kom jij ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 21:01

Nog een maandje, dan wordt het KNHS-centrum in Ermelo weer omgetoverd tot het paradijs voor Horsemanship, Vrijheidsdressuur, Bitloos rijden en al het andere dat met paardvriendelijke training en verzorging te maken heeft.

Kom jij dit jaar ook?

De 3 hallen zijn weer gevuld met stands, met in elke hal een showring met dagvullend programma <- klik.
Er staan een heel aantal nieuwe gezichten op EquiDay.

Zoals:
Ylvie Fros met Academische rijkunst
Teugeldrukmeting met Menke Steenbergen
Working Equitation door Moravita

En speciaal vanuit Duitsland komt Silke Vallentin (Parelli-instructrice):

Nieuw dit jaar: workshops voor kinderen: van paardentaal, ponymassage en veilig poetsen tot een obstakelparcours afleggen op de pony.

Ook volwassenen kunnen aan workshops meedoen, of ervaren hoe het is om 'getraind te worden als een paard' tijdens het hilarische 'carrot game' van Clickercoach Conrad.

En als laatste hebben we een speciale primeur: de bitloze challenge.
3 combinaties krijgen een uur lang persoonlijke begeleiding. Jij kunt zien hoe zij hun eerste keer zonder bit gaan rijden. Welke voorbereiding treffen ze? Hoe reageert het paard (en de ruiter!) op de bitloze optoming? Welke problemen komen ze tegen én hoe lossen ze die op?
Lijkt het jou leuk om deze uitdaging aan te gaan en heb je nog geen (of heel weinig) ervaring met bitloos rijden maar wil je het wél heel graag proberen? Onder deskundige begeleiding? Dan kun je je deze week hier aanmelden.

NikkivanOlst

Re: EquiDay 2016, kom jij ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:24

Jaaaaa :D uiteraard ben ik er weer bij, met Django voor zijn eerste echte showdebuut en een topteam :D

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:58

Ik wil dit jaar ook gaan :D heb nog wat spulletjes nodig O:) en heb wel een aantal programma's die ik wil zien :D worden er eigenlijk bij de stands kortingen gegeven? (Ben nog nooit geweest)

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 21:43

Jahoor, een aantal stands (zoals EquiPlay, voor al je NH-materiaal) geven extra korting via een bon op je ticket (als je vooraf koopt) maar ook andere stands geven wel speciale beurskorting.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:45

Ik wil ook graag komen. Alleen heb geen eigen paard mee dus kan niet meer shoppen :')

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:50

Hopelijk kom ik dit jaar ook weer! :D ! Ik heb er zin in! Wordt weer veel fotos maken :o :)

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 08:26

Ik kom dit jaar ook weer. Vorig jaar mijn vuurdoop gehad in NH op equiday en dit jaar sleur ik 5 mensen met mij mee naar Equiday :o :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 08:27

Ja zeker, vooral voor Silke! :)

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 14:54

Jaa, Silke hoop ik ook even te kunnen zien!
Heb haar DVD-set en die is enorm leerzaam voor net weer die verfijning en extra stapjes.

We hebben nu een heel erg mooie win-actie voor iedereen die in de voorverkoop een ticket besteld, met heel veel mooie prijzen om te winnen! Het loont dus extra om voor 5 april je kaartje te kopen :-)
http://equiday.nl/winactie.php

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:01

Oeh, wat een fijne scootmobiel heeft zij! Ik zit nog niet zo lang in een rolstoel en ben net pas begonnen met scoot en paardjes.

Jammer dat Silke zo ver weg zit; ben op zoek naar instructie en zij heeft vast waanzinnig veel tips en trucs voor mij.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:43

Waar wordt de trekking bekend gemaakt?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:47

Lijkt me HEEL gaaf, ik volg wel mee rond die tijd alleen er staat bitloos en al het andere dat met paardvriendelijke training en verzorging te maken heeft. ben ik de enige waarop dat overkomt alsof het bit niet goed is? XD

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 15:56

avaluna schreef:
Oeh, wat een fijne scootmobiel heeft zij! Ik zit nog niet zo lang in een rolstoel en ben net pas begonnen met scoot en paardjes.

Jammer dat Silke zo ver weg zit; ben op zoek naar instructie en zij heeft vast waanzinnig veel tips en trucs voor mij.

Silke geeft na EquiDay nog 3 dagen les in de buurt van Ermelo, daar kun je je nog voor aanmelden als toeschouwer :-) (via Parelli, niet via ons)

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 15:56

Rambogirl schreef:
Waar wordt de trekking bekend gemaakt?

Goed punt. Via de mail doen we dat :-) Zal het erbij zetten!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 15:59

xniieeenke schreef:
Lijkt me HEEL gaaf, ik volg wel mee rond die tijd alleen er staat bitloos en al het andere dat met paardvriendelijke training en verzorging te maken heeft. ben ik de enige waarop dat overkomt alsof het bit niet goed is? XD

EquiDay is niet persé voor of tegen het rijden met bit, maar gaat over paardvriendelijke training in het algemeen.
Zo hebben we o.a. een teugeldrukmeting op het programma staan, waarin je zelf kunt vergelijken of je bitloos vriendelijker vindt of niet (feit blijft: veel mensen zíen het namelijk wel zo, blijkt uit onze enquete).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:02

callippo schreef:
avaluna schreef:

Silke geeft na EquiDay nog 3 dagen les in de buurt van Ermelo, daar kun je je nog voor aanmelden als toeschouwer :-) (via Parelli, niet via ons)

Dank je wel, maar Ermelo is ook vreselijk ver weg voor ons, helaas. En ik kan ook maar beperkte tijd zitten bv.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:06

Jaa ik ben er ook!
Ik wil al jaren heen, maar is er nooit van gekomen. Nu dus voor het eerst, samen met een vriendin.
Ben heel benieuwd en heb er enorm veel zin in.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:52

Voor de workshop body condition score om 14.00 zoek ik nog paarden die toch al op de Equiday zijn. Als je belangstelling hebt stuur me dan een pbtje voor meer info!

Safc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:43

Hier ook voor het eerst , gezellig samen met een vriendin
Wij hebben er zin in !

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:04

Ik kom!!!

Ik heb er nu al zin in, uitje van het jaar.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 10:52

Ik zou graag gaan. Ik weet dat de tickets nu nog 2,50 minder kosten, maar heeft iemand toevallig een kortingscode? Ik las dat je via de KNHS ook korting kreeg?

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 21:06

xChanelx schreef:
Ik zou graag gaan. Ik weet dat de tickets nu nog 2,50 minder kosten, maar heeft iemand toevallig een kortingscode? Ik las dat je via de KNHS ook korting kreeg?

Als je lid bent van de KNHS, kun je de kortingscode vinden in MijnKNHS (inloggen en dan onder ledenacties of leden voordeel oid).

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:12

Ik ben er ook bij, heb er zin in!

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:13

Yeah tickets besteld hoor. we zijn erbij!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:24

Ik kom ook, voor de eerste keer en kijk er super hard naar uit :D

Normaal zou ik samen met een zeer goede paardenvriendin gaan, maar aangezien zij een ongeluk heeft gehad en de revalidatie toch wel even zal duren, gaan wij haar vertegenwoordigen. Ik zal dus aanwezig zijn aan de Naturalhorseriding stand in hal 3. Je kunt bij ons kennis maken met o.a. het Nurtural hoofdstel en nog andere kwalitatieve paardenspullen. Zou gaaf zijn om enkele Bokkers te ontmoeten met dezelfde visie.