Allereerst bedankt voor de leuke reacties op mijn laatste Topic van het rijden in het sneeuw! Is nu te oud om te reageren, had nog wat te doen... Zat mij niet echt mee de laatste weken...
Teneerste, dat was helaas voor mij de laatste keer dat ik er opgezeten heb, daarna kreeg ik erg pijn in rug/zij & lag dan op ten laatst met een nierensteen koliek in het ziekenhuis.
Ik was zo bang, ik dacht dat het van de zwangerschap kwam maar met de baby was alles goed alleen ben ik heel kapot en moe met extreem lage bloedruk...
Toen de 'klapper': meiden die mijn paard reden en verzorgden zeiden mij af, terwijl ik redelijk tevreden was (al met al beter dan alles andere wat ik erop had, zoals jullie weten).
Vanwege koop eigen paard (kan ik goed begrijpen) verder was alles goed en we zijn nog in contact + staan op zelfde stal paar boxen verder hebben ze hun paard nu.
Ik weer opnieuw opzoek... super lastig... Had o.a veel toezeggen en niet nakomen van afspraak en op z'n laatst een 'goede' zog. ervaren dressuur Amazone erop en het klikte dus 0%
Paard deed geen stap, dan alleen rug wegdrukken en kop omhoog en ging of helemaal niet voorwaarts of heel erg naar voren
Lag aan haar, ik heb haar gezegt dat ze haar handen losser moet houden, maar niet te los, meer naar voren etc etc.. Paard wist helemaal niet, wat ze van hem wilde.
Zij wilde het alsnog heel graag 2 weken met hem uitproberen, omdat haar (wedstrijd) paard ziek is en ze hem zo leuk vindt.
Ik was zo eerlijk en heb maar gelijk tegen haar gezegt dat het weinig zin heeft.
NU dacht ik alles heeft geen zin meer, paard is te eigenzinnig en er is niemand te vinden die hem aankan.
Was al opzoek naar een plek op de weide ergens en had het de stalbezitter al gemeld dat ik hem dan na de zwangerschap en eerste maanden weer terug kom brengen zodra ik weer kan.
Jong paard (nog geen 6 en nog niet heel lang ohz) kan een half jaar weide ook niet veel kwaad dus dacht ik dat doe ik dan maar!
Toen kwam via via, dit leuk meisje op bezoek en het klikte gelijk! Was mijn laatste 'kans' voordat hij op wei komt.
Ook hier was Danger niet gelijk het allemansvriendje, hij teste behoorlijk (op lieve manier) maar ze kon er wel al een paar goede rondjes mee draaien na een beetje doorzetten! Ik had hoop! Ze komt van de ponys en heeft heel veel zin om veel te leren en met het paard te groeien.
We zijn nu elke week 2-3x samen aan het lessen in de dressuur, springen 1x in het weekend en voor de rest gaat ze veel naar buiten onder de week met haar vriend + hond.
Dit gaat nu sinds een kort maandje heel goed en heb vandaag alles voor volgende maand rond
Uiteindelijk neemt ze hem nu helemaal over, heb ik een betere deal als ervoor en hij komt er goed bij weg!
We werken dus veel aan haar eigen zit, houding/hulpgeving.
Zadel is voor haar niet geweldig, zit nog wel kort maar ach...
De punten ben ik mij dus van bewust, ze zit ook nog wel graag op het verkeerde been
Ik ben met dit resultaat voor 2 weken met een jonge ponyamazone en een paard met veel charakter al erg tevreden en wij 3(!) werken hard om het steeds een stukje te verbeteren.
Hier een kleine inblik.
*Paard word lang en laag los gereden, altijd tussendoor weer helemaal los en fris naar voor gelaten!*

Weer hele lieve groeten
Ben heel benieuwd hoe deze combi uitgroeit!
. Ik vind je paard echt prachtig, echt een paard met enorm veel potentie. Ik vind echter dat de ruiter enorm stoort. Is niet in balans, geeft in de armen niets mee en heeft sporen aan terwijl ze een onrustig been heeft. Door het mooie voorbeen van je paard vertekend het beeld heel erg, het lijkt dan al snel spectaculair.